Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lennartsson

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 20:17:21Efter 9/11 kan jag ändå se resonemanget.

Men det gick nog mer än lite tilll överdrift 😓🙁

Det var ju i alla bra om dom lyckats beslag någon av dom påstoda naturresurserna

Inte för att jag är säker på att det äns fanns några till att börja med 😒👎
Naturresurser innebär olja såklart det fanns.

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2024 kl. 20:23:10Hur gör man det?
Du går in på din egna profil och så trycker du på Ignoreralista då får du fram en ruta där du kan skriva in användarnamnet du vill ignorera

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2024 kl. 20:26:32Precis, och USAs dåvarande president lyckades ju övertala senaten (och till viss del amerikanska folket) om att Irak var inblandade i 9/11; när så egentligen inte var fallet...
I och med detta faktum kan jag inte längre rättfärdiga kriget 😖😣😢
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2024 kl. 20:26:32Precis, och USAs dåvarande president lyckades ju övertala senaten (och till viss del amerikanska folket) om att Irak var inblandade i 9/11; när så egentligen inte var fallet...
Tydligen var han så bara på att ljuga att han även lurade mig 😓😓😞
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Fred

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juni 2024 kl. 20:24:08Sen så var ju en bakomliggande anledning till Irakkriget också att USA ville göra någonting för att motverka/hämnas 9/11. Irak var ju inte inblandat i 9/11 men kriget där användes för att ena det amerikanska folket och 9/11 är ju anledningen till att många inte såg något fel med det USA gjorde i Irak.
Ja, så är det ju. Men Saddam var ju ingen ängel heller. Han hade startat krig med Kuwait och genomfört en massaker på kurder, för att inte tala om vad han gjorde mot politiska motståndare. Så många trodde väl att Irak skulle bli bättre efter Saddam. Å andra sidan gjorde kriget att terrorismen ökade i Irak och i övriga regionen. Jag är fortfarande kluven över invasionen av Irak.

gstone

Om jag blivit bannlyst från att redigera Wikipedia, varför skulle jag i alla världen ha lust att donera pengar till dom ? ::)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Om någon har kontakt med Hasse, reta inte mig & säg att jag borde kontakta honom för att han är så snäll

Fred

Varför ska de visa en massa realityserier från andra länder på TV, som Bonde Söker Fru Norge och Gift Vid Första Ögonkastet från Nya Zeeland?

Fred

Ska man behöva vara rädd för Denguefeber nu? Är trött på alla dessa sjukdomar som ska förstöra ens tillvaro.

MOA

Citat från: Fred skrivet 12 juni 2024 kl. 11:02:54Ska man behöva vara rädd för Denguefeber nu? Är trött på alla dessa sjukdomar som ska förstöra ens tillvaro.
Vad är det för sjukdom? Är den ny & farlig?

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet 12 juni 2024 kl. 11:00:27Varför ska de visa en massa realityserier från andra länder på TV, som Bonde Söker Fru Norge och Gift Vid Första Ögonkastet från Nya Zeeland?
Det korta svaret är väl, som alltid: pengar. Jag gissar att sådana program är billiga att köpa in, och lockar nog (tyvärr) en del tittare...

Men jag håller helt med att det känns lite overkill.

Citat från: Fred skrivet 12 juni 2024 kl. 11:02:54Ska man behöva vara rädd för Denguefeber nu? Är trött på alla dessa sjukdomar som ska förstöra ens tillvaro.
I dagsläget behöver du knappast vara rädd om du är i Sverige, eller ens Europa. Reser du till Afrika, Asien eller Sydamerika däremot finns det en reell risk för denguefeber, och då är det kanske en bra idé att vaccinera dig mot denguefeber innan du åker - det har nyligen kommit vaccin.

Visst är det möjligt att viruset kan sprida sig till Europa på längre sikt, men risken är inte så stor eftersom viruset bara sprids via myggor och smittar inte direkt mellan människor. Ska denguefeber komma till Europa krävs alltså att myggor färdas från Afrika, Asien eller Sydamerika till Europa, och det känns i mina ögon som ganska långt för en mygga att flyga...

Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2024 kl. 12:20:03Det korta svaret är väl, som alltid: pengar. Jag gissar att sådana program är billiga att köpa in, och lockar nog (tyvärr) en del tittare...

Men jag håller helt med att det känns lite overkill.
I dagsläget behöver du knappast vara rädd om du är i Sverige, eller ens Europa. Reser du till Afrika, Asien eller Sydamerika däremot finns det en reell risk för denguefeber, och då är det kanske en bra idé att vaccinera dig mot denguefeber innan du åker - det har nyligen kommit vaccin.

Visst är det möjligt att viruset kan sprida sig till Europa på längre sikt, men risken är inte så stor eftersom viruset bara sprids via myggor och smittar inte direkt mellan människor. Ska denguefeber komma till Europa krävs alltså att myggor färdas från Afrika, Asien eller Sydamerika till Europa, och det känns i mina ögon som ganska långt för en mygga att flyga...
Det var ett skämt. Jag läste något i tidningen om att denguefeber hade ökat i Europa.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juni 2024 kl. 20:18:21Att ta ifrån Saddam Hussein var väl bra då han även var hatad av sitt eget folk men att utnyttja länder och folk för naturtillgångare är ju inte direkt positivt.
Trist att republikanerna inte var positivt inställda till han som dom är till Putin
- what.

Skokaka

Kan jag döda mig själv nu?...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 13 juni 2024 kl. 02:33:48Kan jag döda mig själv nu?...
Nej, vad än sker ska du inte göra det ditt liv är värt så mycket mer även om du kanske inte känner det just nu.