Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Steffan Rudvall, Skokaka och 5 gäster tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Fred skrivet  3 augusti 2024 kl. 00:08:48Jag anser att kvinnor som är födda med XX-kromosomer bör få tävla mot andra kvinnor. Är man född man (med XY-kromosomer) bör man inte få tävla mot kvinnor.
Finns ingen anledning.....

"Professionell sport" borde va öppen för alla.
- what.

Lillefot

Äsch, Filmstaden Kista hade helt slut på alla Deadpool-snackkombos tydligen. :(

Popcornbägaren är väl en sak, men muggen var riktigt dumkul. Förhoppningsvis finns den kvar hos någon annan av Stockholms-biograferna.

På den positiva sidan fanns istället en fin Alien-bägare nu, så det fick bli den istället. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Disneyfantasten

Jag är fortfarande rysligt irriterad över att många toaletter tar betalt för toabesök, jag tycker att ALLA toalettbesök borde vara gratis, ingen borde behöva betala för att gå på toaletten, toalettbesök är jätteviktigt likaså också hygien alltså att tvätta sig och därför tycker jag att alla toalettbesök i hela världen borde vara gratis.

Simon Axelsson

Citat från: Lillefot skrivet 14 augusti 2024 kl. 17:41:31På den positiva sidan fanns istället en fin Alien-bägare nu, så det fick bli den istället. :)
Håller tummarna för att den inte är slut till imorgon kväll när jag ska se Alien: Romulus. Deadpool-grejerna sålde tydligen slut redan första dagen här i Göteborg (jag fick mig en kombo), men just biljetter till Deadpool & Wolverine var det väl visserligen mer tryck på. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 18:25:01Jag är fortfarande rysligt irriterad över att många toaletter tar betalt för toabesök, jag tycker att ALLA toalettbesök borde vara gratis, ingen borde behöva betala för att gå på toaletten, toalettbesök är jätteviktigt likaså också hygien alltså att tvätta sig och därför tycker jag att alla toalettbesök i hela världen borde vara gratis.
Lustigt sammantrande, min vän var på Malmöfestivalen men hennes mage klarade inte av den exotiska maten. Hennes enda alternativa var "Fin Toa" den var inte alls fin tvärtom raka motsatsen trots att hon betalat för att får använda den men nöden har ju ingen lag.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 18:25:01Jag är fortfarande rysligt irriterad över att många toaletter tar betalt för toabesök, jag tycker att ALLA toalettbesök borde vara gratis, ingen borde behöva betala för att gå på toaletten, toalettbesök är jätteviktigt likaså också hygien alltså att tvätta sig och därför tycker jag att alla toalettbesök i hela världen borde vara gratis.
Ursäkta men vars finns det? alla toaletter jag varit på har varit gratis

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 14 augusti 2024 kl. 21:11:56Ursäkta men vars finns det? alla toaletter jag varit på har varit gratis
På ganska många ställen faktiskt, i tågstationer till exempel, i Göteborg verkar alla toaletter numera vara betal-krävande, på färjor är det också betal-krävande, även på EN Burger King kedja i Malmö verkar det numera vara betal-krävande och nära den Burger King kedjan ligger Triangeln och där kräver toaletterna också betalt.

Det finns tack och lov många platser kvar i Malmö som fortfarande är gratis, jag hoppas verkligen att det förblir så.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 21:21:46På ganska många ställen faktiskt, i tågstationer till exempel, i Göteborg verkar alla toaletter numera vara betal-krävande, på färjor är det också betal-krävande, även på EN Burger King kedja i Malmö verkar det numera vara betal-krävande och nära den Burger King kedjan ligger Triangeln och där kräver toaletterna också betalt.

Det finns tack och lov många platser kvar i Malmö som fortfarande är gratis, jag hoppas verkligen att det förblir så.
På Triangeln har de infört detta för att stoppa missbruk av toaletterna. Tanken bakom är väl att ingen skulle betala för att vandalisera toaletterna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2024 kl. 21:39:30På Triangeln har de infört detta för att stoppa missbruk av toaletterna. Tanken bakom är väl att ingen skulle betala för att vandalisera toaletterna.
Isåfall tycker jag att man kan sätta larm istället om någon missbrukar eller vandaliserar toaletterna.

Trots allt är ju toaletten menad att vara en privat plats.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 21:59:53Isåfall tycker jag att man kan sätta larm istället om någon missbrukar eller vandaliserar toaletterna.

Trots allt är ju toaletten menad att vara en privat plats.
Man kan ju inte ha kameror på toaletter och det är väl därför de vill ha koll på vem som kommer in och ut genom att ta betalt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2024 kl. 22:06:12Man kan ju inte ha kameror på toaletter och det är väl därför de vill ha koll på vem som kommer in och ut genom att ta betalt.
Det var en bra poäng, men jag tycker ändå detta fel och onödigt eftersom man förlorar pengar för att göra ett viktigt kroppsbehov.

Men dåså, då kan man ju lika gärna betala barn för att gå på dagis/skolan eller leka på lekplatser.

Dubintrested

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 22:14:15Men dåså, då kan man ju lika gärna betala barn för att gå på dagis/skolan eller leka på lekplatser.
Det gör man ju, föräldrarna betalar ju för förskoleplats. Menar du tvärtom att man ska betala barnen för att gå på förskola/skola så gör man ju redan det också med barnbidrag och CSN.

Disneyfantasten

Citat från: Dubintrested skrivet 14 augusti 2024 kl. 22:28:03Det gör man ju, föräldrarna betalar ju för förskoleplats. Menar du tvärtom att man ska betala barnen för att gå på förskola/skola så gör man ju redan det också med barnbidrag och CSN.
Jag försökte göra en liknelse för att visa min poäng, alltså att jag inte tycker att någon ska behöva betala för toalettbesök utan att man istället borde aktivera larm som tjuter varje gång någon missbrukar eller vandaliserar en toalett.

Om man måste betala varenda gång man måste tömma kroppen eller tvätta sig så blir man tillslut luspank och det kan väl aldrig vara bra.

MOA

Jag & min kompis är så förbannat trötta på att den lilla jäveln Kasper laddar upp videor på oss!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 augusti 2024 kl. 16:45:31Jag & min kompis är så förbannat trötta på att den lilla jäveln Kasper laddar upp videor på oss!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(
Varför anmäler ni inte personen då?