Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Steffan Rudvall och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2024 kl. 20:38:45Varför anmäler ni inte personen då?
Jag rapporterade alla stulna videor & kanalen, en video på mig har över 100 visningar nu! Tur för mig att 1000 visningar ifrån originalvideon

Skokaka

Varför tycker folk att djurplågeri är roligt?!? >:( Det får mitt blod att koka! Om jag ser ett MINSTA tecken på djurplågeri från någon på gatorna så ska jag göra samma sak som Homer gör mot Bart. (Och jag tror nog att jag inte behöver ens förklara...) 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 augusti 2024 kl. 23:57:19Varför tycker folk att djurplågeri är roligt?!? >:( Det får mitt blod att koka! Om jag ser ett MINSTA tecken på djurplågeri från någon på gatorna så ska jag göra samma sak som Homer gör mot Bart. (Och jag tror nog att jag inte behöver ens förklara...)
Tänker bara på dom sämsta kortfilmerna om Tom & Jerry, djurplågeri är inte roligt på något sätt alls. Inspiration? Hoppas inte. Måste göra skitont att få en termos i huvudet eller fingrarna klämda. Använd aldrig djurplågeri för humor!

Fred

Det är orättvist jag och många andra som har det skralt med ekonomin måste betala så mycket för maten. Det är ju inte vårt fel att det är krig i Ukraina (vilket ligger bakom en del av prisökningen).

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 16 augusti 2024 kl. 16:08:28Det är orättvist jag och många andra som har det skralt med ekonomin måste betala så mycket för maten. Det är ju inte vårt fel att det är krig i Ukraina (vilket ligger bakom en del av prisökningen).
Jag kan ingenting annat än att hålla med, det kan aldrig vara kul att vara oschysst behandlad med höga priser.

Scoobydoofan1

Citat från: Fred skrivet 16 augusti 2024 kl. 16:08:28Det är orättvist jag och många andra som har det skralt med ekonomin måste betala så mycket för maten. Det är ju inte vårt fel att det är krig i Ukraina (vilket ligger bakom en del av prisökningen).
Priserna var ju ändå höga under pandemin och efter pandemin också eller? Hela situationen med prisökningen och högre ränta är sjukt, matpriserna spolar sig ut ur kontroll, man betalar runt 2x eller 4x för samma mängd från mataffären, och pengarna sträcker sig inte som dom gjorde tidigare, helt sjukt.

Sverige är ett bra land och borde inte regeringen börja satsa på jordbruk? Självständighet med matförsörjning och börja lita på sig själva när det gäller jordbruk? Öka mängden i jordbruk och underlätta jordbruk på enklare sätt, eller lägga undan pengar så att bönderna inte går i konkurs? Mat, jordbruk och medicine är det viktigaste i samhället. Det är bara ett förlag som regeringen borde tänka på. Försöka bli självständig i vissa delar så att liknande situationer inte påverkar Sverige och befolkningen när det gäller priserna.

gstone

Håller med ska inte straffa de oskyldiga 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 09:56:31Håller med ska inte straffa de oskyldiga
Instämmer, att oskyldiga får lida är inte schysst alls.

MOA

Rachel Zegler & Gal Gadot hatar varann nu efter Rachels uttal om Palestina

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2024 kl. 19:38:05Rachel Zegler & Gal Gadot hatar varann nu efter Rachels uttal om Palestina
Finns det någon källa på det eller är det något du antar eftersom att Gal Gadot är judinna?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2024 kl. 19:41:15Finns det någon källa på det eller är det något du antar eftersom att Gal Gadot är judinna?
Rachel nämnde Palestina på Twitter & har nu gått till offentlig attack mot Gal Gadot. Snövit Live Action kommer garanterat döda alla live action remakes framöver

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2024 kl. 19:50:13Rachel nämnde Palestina på Twitter & har nu gått till offentlig attack mot Gal Gadot. Snövit Live Action kommer garanterat döda alla live action remakes framöver
Offentlig attack? Att säga Free Palestine är väl inte att attackera Gal Gadot? Rachel kan väl få ha åsikter som alla andra inte blir påhoppad så fort hon säger något.

gstone

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2024 kl. 19:38:05Rachel Zegler & Gal Gadot hatar varann nu efter Rachels uttal om Palestina
Folk kan tycka olika utan att hata varandra :) ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2024 kl. 22:13:18Folk kan tycka olika utan att hata varandra :) ;)
Det är det jag menar, folk har bara fått för sig att Rachel inte bara berättade sin åsikt utan egentligen menade attack Gal Gadot vilket det inte verkar finnas några belägg för. 

Skokaka

Det är jobbigt när jag glömmer bort vad jag vill säga...