Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 september 2024 kl. 09:16:27Pitch? Hur?
Jag har ovanligt ljus och hög röst för någon AMAB.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

PatoskyeIII

Citat från: gstone skrivet 12 september 2024 kl. 16:13:14Jag har ovanligt ljus och hög röst för någon AMAB.
AMAB identifierar du dig som kvinna numera då?

MOA

Citat från: PatoskyeIII skrivet 12 september 2024 kl. 20:11:29AMAB identifierar du dig som kvinna numera då?
Tror att han låter mer som en tjej än en kille

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 11 september 2024 kl. 23:56:42Jag låter som em smurf när jag hör min egen röst
Jag förstår hur det känns. När jag själv hör min egna röst när jag pratar så tycker jag att jag låter som något helt annat, men i själva verket när jag spelar in min röst så låter den för ljus... Dock så var det för länge sedan som jag lyssnade på mig själv och jag var ung, då...

Också att i mitt huvud när jag gör en imitation utav någon så tycker jag att det låter bra, men när jag själv förmodligen hör det i en inspelning så är det bara konstigt...

Skokaka

Tusan, jag känner på mig att jag verkligen vill fråga något, men om jag gör det så kommer jag förmodligen att ses som jobbig... :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 september 2024 kl. 23:14:30Jag förstår hur det känns. När jag själv hör min egna röst när jag pratar så tycker jag att jag låter som något helt annat, men i själva verket när jag spelar in min röst så låter den för ljus... Dock så var det för länge sedan som jag lyssnade på mig själv och jag var ung, då...

Också att i mitt huvud när jag gör en imitation utav någon så tycker jag att det låter bra, men när jag själv förmodligen hör det i en inspelning så är det bara konstigt...
Min kompis tycker också han låter ful när han hör sig själv i videor
Citat från: Skokaka skrivet 12 september 2024 kl. 23:16:31Tusan, jag känner på mig att jag verkligen vill fråga något, men om jag gör det så kommer jag förmodligen att ses som jobbig... :-\
Om det är jobbigt för andra får jag svara

gstone

VILSE I OZ finns inte att streama I Sverige längre >:(

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oskar

Citat från: gstone skrivet 13 september 2024 kl. 00:29:09VILSE I OZ finns inte att streama I Sverige längre >:(
Du kan skriva ett önskemål till respektive streamingtjänst som hade rättigheter innan. Du kan gå in på Svt tittarservice antingen du mejla eller ringa eller chatta på deras facebook sida.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 september 2024 kl. 00:29:09VILSE I OZ finns inte att streama I Sverige längre >:(
Vilse i Oz har väl alltid bara funnits på SVT Barn och SVT Play, och där brukar ju det mesta komma och gå - så det är väl ärligt talat ingen större förvåning, och SVT Play har väl alltid satt ut ett datum när serien skulle försvinna (till skillnad från övriga tjänster, som inte alltid upplyser om sådant).

Såvitt jag kan se försvann serien från SVT Play den 31 maj i år, och samma datum sändes serien linjärt senaste gången. Men fastän sänts ganska många gånger har det inte gått så lång tid totalt, då den sändes första gången i juni 2020, så jag hoppas och tror att den bör sändas i repris på SVT Barn inom en någorlunda snar framtid; och i samband med det kommer den förstås att återpubliceras på SVT Play.

Trots allt brukar ju det mesta på SVT Barn repriseras ganska flitigt i ganska många år, för att sen gå upp i rök, så "bara" fyra år känns för kort för att det här skulle ha varit sista gången den sändes och den sista visningsrätten. Dock är det i och för sig ett lite oroväckande tecken att serien inte redan börjat i repris, då jag ser att den sändes linjärt hela tiden från juni 2020 till maj 2024 utan något avbrott; med sammanlagt ett trettiotal (!) reprisomgångar. Men det är kanske just därför de nu vill ta paus ett tag med serien...?

Jag brukar ha för vana att försöka ladda hem allt intressant från SVT Play, men jag är faktiskt osäker om jag kommit ihåg att ladda hem Vilse i Oz eller inte...

gstone

McDonald's har pappers leksaker just nu  ::) >:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2024 kl. 01:42:17Vilse i Oz har väl alltid bara funnits på SVT Barn och SVT Play, och där brukar ju det mesta komma och gå - så det är väl ärligt talat ingen större förvåning, och SVT Play har väl alltid satt ut ett datum när serien skulle försvinna (till skillnad från övriga tjänster, som inte alltid upplyser om sådant).

Såvitt jag kan se försvann serien från SVT Play den 31 maj i år, och samma datum sändes serien linjärt senaste gången. Men fastän sänts ganska många gånger har det inte gått så lång tid totalt, då den sändes första gången i juni 2000, så jag hoppas och tror att den bör sändas i repris på SVT Barn inom en någorlunda snar framtid; och i samband med det kommer den förstås att återpubliceras på SVT Play.
Du säger ju att den visats sen juni år 2000 så den dyker nog inte upp igen om den gått i 24år.

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 13 september 2024 kl. 10:45:48Du säger ju att den visats sen juni år 2000 så den dyker nog inte upp igen om den gått i 24år.
Jag slant med fingrarna, det ska förstås vara 2020. Med tanke på att serien är producerad 2017, så kan nog vem som helst lista ut att den inte visats sedan 2000...

BPS

Citat från: MOA skrivet 11 september 2024 kl. 23:36:39Fruktansvärt! Kommer verkligen undvika att åka buss nu, fattar om eleven hatar bussar nu. Hade jag gjort men har andra anledningar till att inte åka buss
Bara för att det finns sämre bussförare kan man inte sluta åka buss. Tänk hur det skulle vara om man använde den logiken på andra saker "Den här maten smakar inte gott så jag ska aldrig äta mer".

gstone

Både Våran Scooby-Doo och Tom & Jerry Tales föesvann från HBO Max i sverige när den blev bara MAX >:( >:(

Detta är väldigt frustrerade
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]