Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 september 2023 kl. 20:30:05Ser det där ut som uttryck för dig då? Vem som helst ser väl att det där inte är matematik
Är lika mycket matematik som att byta ut ikonerna mot X eller Y eller vad det nu brukar vara

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 september 2023 kl. 20:54:30Du är musiklärare inte mattelärare ;)
Jo tack, jag vet vad jag är för något...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 september 2023 kl. 13:33:41Jo tack, jag vet vad jag är för något...
Men du har säkert hört de från en av dina kollegor till mattelärare

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 18 september 2023 kl. 14:04:30Men du har säkert hört de från en av dina kollegor till mattelärare
I slutändan blir ju uträkningen likadan oavsett om det är en bokstav eller en figur eller vad man nu vill...

Anders M Olsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 september 2023 kl. 20:54:30Du är musiklärare inte mattelärare ;)
Matematiken finns överallt runt omkring oss, även i musiken!

https://youtu.be/8BqnN72OlqA

Lillefot

Måttligt roligt när ett spel son man har väntat på ett bra tag, visar sig ha fått sitt fodral skadat i transporten...  :(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 20 september 2023 kl. 13:52:15Måttligt roligt när ett spel son man har väntat på ett bra tag, visar sig ha fått sitt fodral skadat i transporten...  :(
Kunde varit värre...

Lilla My

Citat från: Lillefot skrivet 20 september 2023 kl. 13:52:15Måttligt roligt när ett spel son man har väntat på ett bra tag, visar sig ha fått sitt fodral skadat i transporten...  :(
Är det bara fodralet är det ju ändå okej - speciellt om det är på insidan där man bara kommer se det om man öppnar det  :) Mycket värre om skivan är sabbad.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 20 september 2023 kl. 14:16:47Är det bara fodralet är det ju ändå okej - speciellt om det är på insidan där man bara kommer se det om man öppnar det  :) Mycket värre om skivan är sabbad.
Exakt, det är precis så jag tänker också!  ;)

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2023 kl. 13:57:14Kunde varit värre...

Citat från: Lilla My skrivet 20 september 2023 kl. 14:16:47Är det bara fodralet är det ju ändå okej - speciellt om det är på insidan där man bara kommer se det om man öppnar det  :) Mycket värre om skivan är sabbad.
Absolut, synd bara att det hände just med piggarna som håller skivan på plats...

Skivan i sig var dock oskadd, som tur är.
Om jag är en Apatosaurs.

Lilla My

Citat från: Lillefot skrivet 20 september 2023 kl. 14:24:01Absolut, synd bara att det hände just med piggarna som håller skivan på plats...

Skivan i sig var dock oskadd, som tur är.
Tror den halvan som sitter kvar kan hålla fast skivan på egen hand, förhoppningsvis :)

Jabberjaw

:( tråkigt o höra..

När jag beställer DVD. Så lyssnar jag alltid innan jag öppnar något. Och är det plast smulor inuti dvd fodralet som hörs så returnerar jag omgående. Alltid fått nya fina skivor tillbaka då. :) Exempelvis på gamla Discshop, Ginza, Ebay, Amazon etc

Är det på Tradera så köper jag 5kr extra knappen och får hel försäkrat mot skador och skillnader på varans skick motsvarande annonsen.

Anders M Olsson

Själv köper jag aldrig spel, däremot mycket DVD- och Blu-rayskivor. Det händer lite då och då att de kommer fram med skadade fodral, så jag brukar själv hålla ett litet lager av de vanligaste fodraltyperna. Det går såklart att reklamera och returnera, men det kostar så lite att själv byta fodralet att jag hellre gör det än väntar på ersättningsvaran.

Ibland händer det förstås att DVD-er och Blu-rayskivor kommer i specialfodral som inte går att få tag på, och om fodralet då är alltför skadat finns det knappast något annat val annat än att reklamera.

Det är därför jag tycker att specialfodral rent allmänt är en dålig idé, t.ex. steelbooks där omslaget är tryckt direkt på plåten. De är både dyra och ömtåliga, så jag försöker undvika dem, såvida de inte är enda alternativet.

När det gäller ditt Nintendo-fodral ser det ut att vara ett vanligt "redtag" DVD-fodral av fabrikat Amaray, förutom färgen som ser ut att vara blågrön. Du bör kunna köpa ett ersättningsfodral här:
https://www.ebay.com/itm/372560573716

Tyvärr finns det risk för att varan fastnar i tullen (säljaren är i Storbritannien, utanför EU) och du får då betala moms och postens avgifter. Så om du köper mycket spel kanske det är en god idé att beställa mer än ett fodral så du har till nästa gång också? Momsen är alltid 25%, men postens avgift på 75 kronor debiteras bara en gång per försändelse, oavsett hur många fodral du beställer.

Lillefot

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 september 2023 kl. 16:26:42Själv köper jag aldrig spel, däremot mycket DVD- och Blu-rayskivor. Det händer lite då och då att de kommer fram med skadade fodral, så jag brukar själv hålla ett litet lager av de vanligaste fodraltyperna. Det går såklart att reklamera och returnera, men det kostar så lite att själv byta fodralet att jag hellre gör det än väntar på ersättningsvaran.

Ibland händer det förstås att DVD-er och Blu-rayskivor kommer i specialfodral som inte går att få tag på, och om fodralet då är alltför skadat finns det knappast något annat val annat än att reklamera.

Det är därför jag tycker att specialfodral rent allmänt är en dålig idé, t.ex. steelbooks där omslaget är tryckt direkt på plåten. De är både dyra och ömtåliga, så jag försöker undvika dem, såvida de inte är enda alternativet.

När det gäller ditt Nintendo-fodral ser det ut att vara ett vanligt "redtag" DVD-fodral av fabrikat Amaray, förutom färgen som ser ut att vara blågrön. Du bör kunna köpa ett ersättningsfodral här:
https://www.ebay.com/itm/372560573716

Tyvärr finns det risk för att varan fastnar i tullen (säljaren tycks befinna sig i Storbritannien, utanför EU) och du får då betala moms och postens avgifter. Så om du köper mycket spel kanske det är en god idé att beställa mer än ett fodral så du har till nästa gång också? Momsen är alltid 25%, men postens avgift på 75 kronor debiteras bara en gång per försändelse, oavsett hur många fodral du beställer.
Då ska du ha ett stort tack, för de andra ersättningsfodralen till Wii U som jag har hittat har antingen fel nyans på färgen, eller kostar orimligt mycket i antingen pris eller fraktkostnad.

Postnords avgifter är visserligen tråkiga att behöva dras med, men gäller det en eller två gånger per år så är det inte så farligt. Återigen, tack för tipset.
Om jag är en Apatosaurs.

gstone

Tydilgen är 150 tusen dollar lite pengar ::) ::)

https://www.moviezine.se/nyheter/kollegorna-i-ghostbusters-tjanade-flera-miljoner-mer-an-leslie-jones

Jag skulle i alla fal bili jätt glad om jag fock 150 tusen dollar, ;D

En del människor alltså :P
No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
No good deed goes unpunished
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!