Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 januari 2024 kl. 14:42:54Nej, det kom han inte ihåg. Men när jag skickade Brisby och NIMHs hemlighet till honom lyckades han känna igen några av skådespelarna han anlitade där, men tyvärr inte alla.

Men Kit blev själv lite förvånad över varför han hade anlitat Åke Lindström som herr Gammelmus, då han nu när han såg om filmen tyckte att det var en typisk sådan roll där han brukade anlita Gunnar Ernblad...
s som overkill; och i normala fall tror jag inte att någon regissör skulle orka titta igenom en hel långfilm för att avgöra vilka skådespelare som medverkade...)
Är han( Kit) vid liv 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 januari 2024 kl. 14:42:54Nej, det kom han inte ihåg. Men när jag skickade Brisby och NIMHs hemlighet till honom lyckades han känna igen några av skådespelarna han anlitade där, men tyvärr inte alla.

Men Kit blev själv lite förvånad över varför han hade anlitat Åke Lindström som herr Gammelmus, då han nu när han såg om filmen tyckte att det var en typisk sådan roll där han brukade anlita Gunnar Ernblad...

Dock är det helt klart Åke.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag antar att han brukade anlita rätt samma skådespelare, detta gör ju att det är lite lättare att komma på rösterna i dubbningar hans bolag gjord.

Erika har alltid rör vad gäller sådan  😃🥰👍
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2024 kl. 14:58:04Är han( Kit) vid liv
Absolut, och han är till viss del fortfarande yrkesverksam trots att han är 75 år gammal.

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2024 kl. 14:58:47Dock är det helt klart Åke.
Ja, det hörde han också...

MOA

Brasilianska Portugisiska dubbningen av Super Mario Bros Super Show är riktigt bra. Det är bara Toads röst som är könstig

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2024 kl. 15:02:23Erika har alltid rör vad gäller sådan  😃🥰👍
Misstänker ordet ska vara rätt?

Nej, jag har inte alltid rätt - gör också misstag emellanåt.

Och vad beträffar filmen På rymmen är det faktiskt Lillefot som ska ha mest kredd, för det var nämligen han som gjorde det mesta av röstidentifieringen. :)

Lillefot

Citat från: Erika skrivet 26 januari 2024 kl. 15:21:21Misstänker ordet ska vara rätt?

Och vad beträffar filmen På rymmen är det faktiskt Lillefot som ska ha mest kredd, för det var nämligen han som gjorde det mesta av röstidentifieringen. :)
För all del (det var en rolig utmaning att känna igen så många som möjligt under filmens gång), men din kompletterande hjälp med de jag var för osäker på ska inte glömmas bort heller. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Erika skrivet 26 januari 2024 kl. 15:21:21Misstänker ordet ska vara rätt?

Du behöver inte vara blygsam, har man en ska man vara stått över de  ;D ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 26 januari 2024 kl. 15:41:00För all del (det var en rolig utmaning att känna igen så många som möjligt under filmens gång), men din kompletterande hjälp med de jag var för osäker på ska inte glömmas bort heller. :)
Tack så mycket Lillefot 🙏 ;D❤️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

gstone

Citat från: MOA skrivet 27 januari 2024 kl. 17:25:39Idag fyller min brorsa 25 år ;D
Store grattis på födelsedagen 🥳 😃❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

gstone

Jag köpte en svenske live action film dag där Hasse Jonsson  har en av huvudrollerna :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 januari 2024 kl. 17:51:13Jo, Charlie är ett könsneutralt namn.  :)

Andra sådana exempel är Sam, Kim, Freddie, m.fl. (kommer kanske på mer senare)

Sen har jag ingen koll på huruvida Sasha är könsneutralt eller inte, då enda gången jag stött på någon kille som heter så är desmanen Sasha i TV-serien Noaks Ö, annars har resten jag stött på varit av tjejkön...
Sasha är i alla fall på ryska oftast smeknamn för Alexander.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 januari 2024 kl. 23:19:08Sasha är i alla fall på ryska oftast smeknamn för Alexander.
På tal om det, Alex är också ett könsneutralt namn.