Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det är väldigt kul att Under the Boardwalk kommer bli tillgänglig i Sverige 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag gillade den svenska dubbningen av Casper möter Wendy :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2024 kl. 22:44:42Jag gillade den svenska dubbningen av Casper möter Wendy :)
Det gör jag också. Den fick förmodligen ingen jättehög budget och dubbades ju direkt för VHS, men fungerar ändå över förväntan. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2024 kl. 00:59:20Det gör jag också. Den fick förmodligen ingen jättehög budget och dubbades ju direkt för VHS, men fungerar ändå över förväntan. :)
Vad gör den bättre än andra VHS dubbningar?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 februari 2024 kl. 01:01:45Vad gör den bättre än andra VHS dubbningar?
Jag gillar en del andra VHS dubbningar med  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2024 kl. 00:59:20Det gör jag också. Den fick förmodligen ingen jättehög budget och dubbades ju direkt för VHS, men fungerar ändå över förväntan. :)
Jag köp VHS för at5 jag gillade dubbningen på Youtube  :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 februari 2024 kl. 01:01:45Vad gör den bättre än andra VHS dubbningar?
"Andra VHS-dubbningar" är ju en oerhört bred generalisering, då sådana kan vara allt från oerhört enkla (det finns ju flera fall med lektordubbningar med en enda skådespelare som gör alla röster) till väldigt välgjorda; så det är hopplöst att göra en så bred jämförelse.

Jag nöjer mig med att konstatera att Casper möter Wendy inte är den bästa VHS-dubbningen genom tiderna, men heller långt ifrån den sämsta - men den fyller absolut sin funktion, känns hyfsat välgjord och blir aldrig störande trots att det är live-action; och det är ju ett ganska gott tecken redan det. :)
(Det krävs ju trots allt ganska mycket för en dubbning av live-action, då man ju reagerar på munrörelser och liknande oerhört mycket mer än vid animerat - i dagens läge har kanske fler personer vant sig, men när den här filmen kom ut var det ju fortfarande relativt ovanligt med dubbning av spelfilmer)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2024 kl. 01:11:20"Andra VHS-dubbningar" är ju en oerhört bred generalisering, då sådana kan vara allt från oerhört enkla (det finns ju flera fall med lektordubbningar med en enda skådespelare som gör alla röster) till väldigt välgjorda; så det är hopplöst att göra en så bred jämförelse.

Jag nöjer mig med att konstatera att Casper möter Wendy inte är den bästa VHS-dubbningen genom tiderna, men heller långt ifrån den sämsta - men den fyller absolut sin funktion, känns hyfsat välgjord och blir aldrig störande trots att det är live-action; och det är ju ett ganska gott tecken redan det. :)
(Det krävs ju trots allt ganska mycket för en dubbning av live-action, då man ju reagerar på munrörelser och liknande oerhört mycket mer än vid animerat - i dagens läge har kanske fler personer vant sig, men när den här filmen kom ut var det ju fortfarande relativt ovanligt med dubbning av spelfilmer)
Vilka är rösterna i den?

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]