Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 21:52:22Varför går Ella Bella Bingo  på bio igen ?
Repris?När gick den på bio för första gången?

gstone

Citat från: MOA skrivet 23 augusti 2023 kl. 23:34:59Repris?När gick den på bio för första gången?
Men Daniel sa att den inte var lömsamt att släppa "gamla " barn filmer på igen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: MOA skrivet 23 augusti 2023 kl. 23:34:59Repris?När gick den på bio för första gången?
Tydilgen 2020 enligt IMDB.

Efter som jag inte bry mig onm filmen.

Har jag inte så bra koll om det stämmer ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 21:52:22Varför går Ella Bella Bingo  på bio igen ?
Förmodligen vill de tjäna mer pengar, i och med att Ella Bella Bingo hade biopremiär den 27 mars 2020 - d.v.s. precis i början av pandemin. Datumet är viktigt, för det var nämligen precis samma dag som regeringen beslutade att begränsa allmänna sammankomster till max 50 personer; och drygt en vecka efter att alla Filmstadens biografer stängdes (som sedan höll stängt i några månader).

Filmen kunde således bara visas på bio på Svenska Bios och Cinemascenens biografer, plus kanske enstaka fristående biografer som också fortfarande hade öppet. Då alla dessutom rekommenderades att jobba hemifrån och hålla avstånd lär inte många ens ha vågat gå på bio, så det lär ha varit försvinnande få personer som gick och såg Ella Bella Bingo...
(Många andra filmer sköts ju upp när Filmstadens biografer stängdes, men det var väl för sent för Scanbox för att hinna göra det när det beskedet kom)

Jag gissar att det inte är jättemånga som har köpt filmen på DVD eller som digital köpfilm - trots allt släpps ju så mycket på de digitala hyr- och köptjänsterna, så förmodligen har Ella Bella Bingo "försvunnit i mängden". Antagligen har Scanbox insett att de inte kommer kunna tjäna så mycket mer på köpfilmen, samtidigt som det förmodligen är så få som köpt filmen eller sett den på bio att de knappt ens har tjänat in dubbningskostnaden. Då är det ju smidigt och billigt att låta filmen gå upp på bio på nytt, då ju DCP-masters redan är framtagna så att kostnaden är väldigt liten.

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 23:39:49Men Daniel sa att den inte var lömsamt att släppa "gamla " barn filmer på igen.
Men en tre år gammal film kan väl inte direkt anses som "gammal" i den bemärkelsen - och i synnerhet då en som förmodligen knappt en enda människa såg på bio... Och det viktiga här är att det redan finns DCP-versioner som biografer kan visa; då blir kostnaden mycket mindre än om man ska ta fram nya DCP-mastrar.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 augusti 2023 kl. 01:15:33Förmodligen vill de tjäna mer pengar, i och med att Ella Bella Bingo hade biopremiär den 27 mars 2020 - d.v.s. precis i början av pandemin. Datumet är viktigt, för det var nämligen precis samma dag som regeringen beslutade att begränsa allmänna sammankomster till max 50 personer; och drygt en vecka efter att alla Filmstadens biografer stängdes (som sedan höll stängt i några månader).

Filmen kunde således bara visas på bio på Svenska Bios och Cinemascenens biografer, plus kanske enstaka fristående biografer som också fortfarande hade öppet. Då alla dessutom rekommenderades att jobba hemifrån och hålla avstånd lär inte många ens ha vågat gå på bio, så det lär ha varit försvinnande få personer som gick och såg Ella Bella Bingo...
(Många andra filmer sköts ju upp när Filmstadens biografer stängdes, men det var väl för sent för Scanbox för att hinna göra det när det beskedet kom)

Jag gissar att det inte är jättemånga som har köpt filmen på DVD eller som digital köpfilm - trots allt släpps ju så mycket på de digitala hyr- och köptjänsterna, så förmodligen har Ella Bella Bingo "försvunnit i mängden". Antagligen har Scanbox insett att de inte kommer kunna tjäna så mycket mer på köpfilmen, samtidigt som det förmodligen är så få som köpt filmen eller sett den på bio att de knappt ens har tjänat in dubbningskostnaden. Då är det ju smidigt och billigt att låta filmen gå upp på bio på nytt, då ju DCP-masters redan är framtagna så att kostnaden är väldigt liten.
Men en tre år gammal film kan väl inte direkt anses som "gammal" i den bemärkelsen - och i synnerhet då en som förmodligen knappt en enda människa såg på bio... Och det viktiga här är att det redan finns DCP-versioner som biografer kan visa; då blir kostnaden mycket mindre än om man ska ta fram nya DCP-mastrar.
Jag tänker inte så filmen.

Den verkar rätt barnslig ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

När kommer Kimitachi wa dō ikiru ka ?  och kommer den att dubbas ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2023 kl. 17:45:30När kommer Kimitachi wa dō ikiru ka ?  och kommer den att dubbas ?
Hur ska vi kunna veta det...? Jag hittar i alla fall inte åt något som verkar överensstämma med den filmen på listan över Filmstadens kommande filmer, och utan att veta distributören är det svårt att veta mer än så. :(

Men om du vet vilka som ska distribuera filmen i Sverige, så kan jag säkert ta reda på mer.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2023 kl. 22:48:48Hur ska vi kunna veta det...? Jag hittar i alla fall inte åt något som verkar överensstämma med den filmen på listan över Filmstadens kommande filmer, och utan att veta distributören är det svårt att veta mer än så. :(

Men om du vet vilka som ska distribuera filmen i Sverige, så kan jag säkert ta reda på mer.
Miyazaki själv verkar dessutom vägra låta Studion marknadsföra filmen.

https://www.moviezine.se/nyheter/studio-ghibli-vagrar-marknadsfora-nya-filmen

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2023 kl. 22:58:35Nu har den väl redan kommit ut  i japan ?
Ja, den hade premiär i Japan i juli - men utanför hemlandet verkar filmen än så länge främst ha visats på filmfestivaler och liknande.

Än så länge hittar jag ingen information på nätet om någon distribution i Sverige, eller ens överhuvudtaget i Europa. Svårt att säga om det beror på att ingen har velat gå ut med något än, eller om ingen har köpt rättigheterna här än... :(

gstone

Om man har Dissociativ identitetsstörning kan man bli kär i själv då ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2023 kl. 09:25:56Fast helst bör man ju ha en mer ansvarsposition för att uttrycket ska komma till sin fulla rätt - d.v.s. vara någon slags "chef" i någon mening, för att uttrycket ska vara till fullo tillämpbar.

Detta kan väl passa in på Marika eftersom hon är rektor, och många rektorer har inte varit de trevligaste av människor precis.

gstone

Planera  någon mer att se Paw Patrol: Storfilmen när den kommer på bio ? :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

gstone

Citat från: MOA skrivet 31 augusti 2023 kl. 17:23:04Gillar ni Lendo reklam?
Vet inte om jag sett den :-\

Men det har jag nog det låter bekant.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]