Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Angående kriget i Ukraina

Startat av Daniel Hofverberg, 1 mars 2022 kl. 21:14:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Med anledning av det pågående kriget i Ukraina kommer 50% av Dubbningshemsidans reklamintäkter under februari, mars och april månad att skänkas till välgörenhetsorganisationer som hjälper civilbefolkningen med nödvändiga insatser i Ukraina. Hittills har en tredjedel vardera av pengarna gått till Röda Korset, UNHCR (FNs flyktingorgan) och UNICEF, men det kan komma att ändras i april utifrån vilka välgörenhetsorganisationer som är aktiva i området och seriösa - att organisationen ifråga är ansluten till Svensk Insamlingskontroll är förstås en förutsättning. :)

För ovanlighetens skull vill jag också be alla att tillfälligt sluta donera pengar till Dubbningshemsidan, och istället skänka en slant till någon av välgörenhetsorganisationerna som hjälper till i Ukraina. Även fast jag alltid är i behov av pengar för att täcka in Dubbningshemsidans utgifter, så går det ingen nöd på mig personligen, och det finns andra som är i större behov av pengarna just nu...

Vill ni bidra med pengar har jag hittat åt följande bild med organisationer och Swish-nummer som är passande att bidra till. Har ni inte Swish, så finns det givetvis andra sätt att skänka också - googla på respektive organisations namn, så kommer ni på deras respektive webbsidor hitta mer information. Alla sex organisationer på listan är anslutna till Svensk Insamlingskontroll, så att man kan vara säker på att pengarna går till rätt ändamål och att ingen orimligt stor andel går bort i administrativa kostnader eller dylikt.

Goliat


Daniel Hofverberg

Då ingenting tyder på att kriget kommer ta slut i närtid (tyvärr), så förlänger jag detta och kommer även under april månad att skänka hälften av Dubbningshemsidans reklamintäkter till välgörenhet till förmån för krigets offer i Ukraina.

Citat från: Goliat skrivet  1 mars 2022 kl. 22:57:47
Va fint!  :)
Jag tycker det är en självklarhet att alla gör vad man kan för att hjälpa till i dessa tider. Och för min del är 50% av reklamintäkterna så mycket jag kan avvara, så att jag ändå har råd att betala för Dubbningshemsidans utgifter med hjälp av lönen från mitt ordinarie arbete...
(Jag är i normala fall inte speciellt förtjust i att betala för sajtens utgifter från egen ficka, då jag helst vill att Dubbningshemsidan ska bära sina egna kostnader - men i dessa tider känner jag inte att det är rätt att be om donationer, då de pengarna behövs bättre på annat håll)

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2022 kl. 09:23:16
Då ingenting tyder på att kriget kommer ta slut i närtid (tyvärr), så förlänger jag detta och kommer även under april månad att skänka hälften av Dubbningshemsidans reklamintäkter till välgörenhet till förmån för krigets offer i Ukraina.

Underbart!  :-*

TonyTonka

Förlåt att jag frågar, men hur mycket pengar har samlats in till Ukraina via Dubbningshemsidan?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 16 april 2022 kl. 23:24:41
Förlåt att jag frågar, men hur mycket pengar har samlats in till Ukraina via Dubbningshemsidan?  ???
Mycket bra fråga. Jag har ingen exakt siffra här och nu, då jag har betalat in pengar till de tre organisationerna en gång i veckan utifrån den gångna veckans reklamintäkter, och har därför inte räknat ihop allt än.

Men jag ska försöka göra det tids nog, så ska ni få en rapport om exakt hur mycket som respektive organisation har fått från mig. :)

TonyTonka

Går delar av intäkterna fortfarande till Ukraina?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Är det okej att se en rysk animerad film trots det här ?

Jag tänkte göra det idag  :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 09:43:04Är det okej att se en rysk animerad film trots det här ?

Jag tänkte göra det idag  :-\
Ja, lika ok som att lyssna på Tjakovskij och läsa Tolstoj. Det är inte rysk kultur vi ligger i konflikt med.

gstone

Citat från: Fred skrivet 26 maj 2023 kl. 12:32:45Ja, lika ok som att lyssna på Tjakovskij och läsa Tolstoj. Det är inte rysk kultur vi ligger i konflikt med.
Lustigt att du nämnde  Tjakovskij  ;D

Filmen jag menade var en nötknäpparen film.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 09:43:04Är det okej att se en rysk animerad film trots det här ?

Jag tänkte göra det idag  :-\
Självklart, under förutsättning att du inte importerar DVD/Blu-Ray-utgåvan från Ryssland - det rekommenderas inte, då det kan ses som ett brott mot sanktionerna.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2023 kl. 14:55:01Självklart, under förutsättning att du inte importerar DVD/Blu-Ray-utgåvan från Ryssland - det rekommenderas inte, då det kan ses som ett brott mot sanktionerna.
Varför skulle jag importerar DVD/Blu-Ray-utgåvan från Rysslan ;D ;D
Då lär den ju knappast ha någon svensk dubbningen ;)
 
Jag till skillnad från bästa kompis Tobias talar inte ryska


Jag köpet den i alla fall från Ginza i December så då antar jag att det inte lär vara några problem :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Jag tror inte att drutten och krondillen långfilm kommer till Sverige men kanske i framtiden.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 26 maj 2023 kl. 17:23:24Jag tror inte att drutten och krondillen långfilm kommer till Sverige men kanske i framtiden.
Jag är osäker på varför du skule vilja men den lär nog inte komma tack vare kriget.

Hittade en affish i alla fall :)
 Чебурашка (фильм) — Википедия
Min mamma såg på den serien när hon var barn
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Jag skulle faktiskt vilja se Drutten och Gena-filmen, tillsammans med några andra intressanta ryska filmer, Vyzov exempelvis, men det får då bli ett tag efter krigets avslut..
Houba !