Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elementärt (Elemental, 2023)

Startat av gstone, 16 maj 2022 kl. 17:28:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Elios skrivet 16 juli 2023 kl. 18:14:14Skrev vad?
Listan över vem som spelar vem i den här filmen på svenska och engelska samt vad karatärena heter på båda språk :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2023 kl. 18:36:44Listan över vem som spelar vem i den här filmen på svenska och engelska samt vad karatärena heter på båda språk :D
Bra dom gjorde det då. Du vet inte vem? 

gstone

Citat från: Elios skrivet 17 juli 2023 kl. 01:04:21Bra dom gjorde det då. Du vet inte vem?
Jag tror jag kan ha hjälp till faktiskt  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Elios

RC

Ska se den nästa vecka men vet inte vad jag ska förvänta mig för alla recensenter verkar vara oeniga.

gstone

Citat från: RC skrivet 20 juli 2023 kl. 14:35:57Ska se den nästa vecka men vet inte vad jag ska förvänta mig för alla recensenter verkar vara oeniga.
Så är det med många filmer  ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Det verkar som att det har börjat gå bättre för filmen på "The Box Office".

gstone

Var för finns inte den här filen på Cdon ?

Har Disney slutat med Blu Rays och DVDer i Sverige ? :'(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 21:45:13Var för finns inte den här filen på Cdon ?

Har Disney slutat med Blu Rays och DVDer i Sverige ? :'(
Men kära du, Varför är du så orolig och dyster? Den hade ju premiär den här månaden det är klart att de inte kommer släppa den på fysisk media nu.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:19:45Men kära du, Varför är du så upphetsad och dyster? Den hade ju premiär den här månaden det är klart att de inte kommer släppa den på på fysisk media nu.

Ibland blir jag överdrivt orolig över saker :(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:19:45Men kära du, Varför är du så orolig och dyster? Den hade ju premiär den här månaden det är klart att de inte kommer släppa den på fysisk media nu.
Och till och med för förhandsbokningar är det på tok för tidigt. Nog lär det väl dröja minst 1 - 2 månader innan det ens är tänkbart att det kan dyka upp förhandsbokningar eller något preliminärt releasedatum.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2023 kl. 02:22:22Och till och med för förhandsbokningar är det på tok för tidigt. Nog lär det väl dröja minst 1 - 2 månader innan det ens är tänkbart att det kan dyka upp förhandsbokningar eller något preliminärt releasedatum.
Nja, inte nödvändigtvis. Barbie går exempelvis att förhandsboka redan nu (dock inte Oppenheimer), men för just Disney-filmer, ja, då är det lite tidigt att kunna förhandsboka.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2023 kl. 03:05:22Nja, inte nödvändigtvis. Barbie går exempelvis att förhandsboka redan nu (dock inte Oppenheimer), men för just Disney-filmer, ja, då är det lite tidigt att kunna förhandsboka.
Okej, det finns undantag - men det är nog ovanligt att nätbutiker får så definitiva besked från distributörer att en specifik film kommer att släppas på DVD respektive Blu-Ray, så att de vågar ta emot förhandsbokningar (och således även betalningar) så långt i förväg...

Zach66

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2023 kl. 03:14:12Okej, det finns undantag - men det är nog ovanligt att nätbutiker får så definitiva besked från distributörer att en specifik film kommer att släppas på DVD respektive Blu-Ray, så att de vågar ta emot förhandsbokningar (och således även betalningar) så långt i förväg...
Det beror på bolagen. Vissa filmer får en förhandsbokning redan samma vecka som de går upp på bio. Så var Disney innan SF tog över distributionen. Jag kommer ihåg att jag alltid la en förhandsbeställning samma vecka man såg filmen på bio. Men numera dröjer det oftast ett par månader efter biosläppet innan det går att förbeställa något som kommer från Disney koncernen. Andra bolag har oftast denna service och möjlighet kvar (se till exempel förhandsbokningarna på CDOn). Inget release datum anges utan man benämner det bara som "kommande".
Vad vore livet utan film?

Anders M Olsson

Elementärt finns som digital köpfilm sen den 15 augusti, och kommer på Disney+ på onsdag i nästa vecka, den 13 september.

Därefter dröjer det ytterligare en dryg månad, till den 16 oktober, innan den kommer på DVD och Blu-ray.

Disney fortsätter alltså sitt idoga arbete för att ta död på de fysiska formaten! :(