Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Elementärt (Elemental, 2023)

Startat av gstone, 16 maj 2022 kl. 17:28:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

När kommer DVD respektive Blu-ray omslagen se ut.

Zach66

Vill egentligen inte vara negativ för ett omslaga skull... men usch... det var verkligen ingen lockade bild för omslaget.
Hade varit mycket snyggare och fräschare med den preliminära bilden de hade med svart bakgrund bakom figurerna. Denna bild tycker jag inte säger någonting om filmens karaktärer.  :-\
Vad vore livet utan film?

Zebastian

Citat från: Zach66 skrivet 15 september 2023 kl. 23:52:13Vill egentligen inte vara negativ för ett omslaga skull... men usch... det var verkligen ingen lockade bild för omslaget.
Hade varit mycket snyggare och fräschare med den preliminära bilden de hade med svart bakgrund bakom figurerna. Denna bild tycker jag inte säger någonting om filmens karaktärer.  :-\

Jag tror denna hade funkar bättre

Vass

Tyckte verkligen om Mimmi Sandén i den här rollen! Övriga svenska röster var okså bra men hon stod ut på ett positivt sätt! 😀 

Vass

Btw vad har Wade för dialekt i den svenska dubben?? Dalmas?

Disneyfantasten

Både Röd och Lightyear är ju onumrerade, så då undrar jag: hur ligger det till med Elementärt?

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 november 2023 kl. 10:59:30Både Röd och Lightyear är ju onumrerade, så då undrar jag: hur ligger det till med Elementärt?
Den har Pixar-nummer 27.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 november 2023 kl. 11:02:48Den har Pixar-nummer 27.
Jag menade mer specifikt i Norden, eftersom Röd och Lightyear som sagt är onumrerade, dessa borde sättas 25 respektive 26 vid det här laget.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 november 2023 kl. 11:04:42Jag menade mer specifikt i Norden, eftersom Röd och Lightyear som sagt är onumrerade, dessa borde sättas 25 respektive 26 vid det här laget.
De nordiska omslagen har numret 27 på ryggen.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 november 2023 kl. 11:10:54De nordiska omslagen har numret 27 på ryggen.
Då undrar jag varför man valt att onumrera Röd och Lightyear...

Zach66

Olika beslutsfattare eller olika människor som ansvarat för omslagen är väl det mest troliga. Drar mig svagt till minnes att vissa av Disneyklassikerna också givits ut onumrerade.
Vad vore livet utan film?