Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sommarlov (SVT)

Startat av Fraggery, 16 juni 2022 kl. 07:37:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fred

Citat från: Marcusen skrivet  4 juni 2024 kl. 17:28:35Intressant, förra året var det att resa tillbaka i historien och nu är det att resa till framtiden.

Blir det lika bra som Vintergatan då?

gstone

Vilka dubbade animerad går på Sommarlov i år ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Går det några dubbade animerad program på Sommarlov i år ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2024 kl. 10:39:57Går det några dubbade animerad program på Sommarlov i år ?
Såklart det gör, det mesta är ju dubbat.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2024 kl. 10:39:57Går det några dubbade animerad program på Sommarlov i år ?
Alla serier som ingår i Sommarlov i år - både animerade och live-action - är dubbade till svenska, bortser från ett par serier som helt saknar dialog (Pipas & Douglas och Grizzy och lämlarna) och en produktion som är svenskspråkig i original (Kokobäng musik). D.v.s. absolut ingenting är i textad originalversion. :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2024 kl. 11:04:09Såklart det gör, det mesta är ju dubbat.
Ja, allt som inte är svenskt i original eller helt saknar dialog. Och så har det ju varit i flera års tid. Det enda som SVT Barn sänt de senaste 5 - 6 åren som varit i textad form är väl en del av kortfilmerna i Disneydags, medan jag inte kan minnas något annat i textad originalversion. Möjligtvis någon enstaka långfilm, men inte mer än så.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2024 kl. 11:43:05Alla serier som ingår i Sommarlov i år - både animerade och live-action - är dubbade till svenska, bortser från ett par serier som helt saknar dialog (Pipas & Douglas och Grizzy och lämlarna) och en produktion som är svenskspråkig i original (Kokobäng musik). D.v.s. absolut ingenting är i textad originalversion. :) 
Jag undrar villa animerad serie som har dialog som går i åt ⁉️

Ursäkta att var otydlig med frågan
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2024 kl. 12:08:47Jag undrar villa animerad serie som har dialog som går i åt ⁉️

Det kan du väl själv snabbt gå igenom i tablåerna, istället för att vi ska göra det åt dig - kolla i de linjära tablåerna, allt som där sänds mellan kl. 9 och 10 ingår i Sommarlov:)

Det tar max fyra minuter för att gå igenom en veckas tablåer, och de fyra minuterna borde du väl kunna avvara...? 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2024 kl. 13:19:21Det kan du väl själv snabbt gå igenom i tablåerna, istället för att vi ska göra det åt dig - kolla i de linjära tablåerna, allt som där sänds mellan kl. 9 och 10 ingår i Sommarlov. :)

Det tar max fyra minuter för att gå igenom en veckas tablåer, och de fyra minuterna borde du väl kunna avvara...?
Hur vet jag vad som har dialog ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Historielektions Soveren

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2024 kl. 12:08:47Jag undrar villa animerad serie som har dialog som går i åt ⁉️

Babylons stol

Home Sweet Rome

Farmarligan 

Silverpoint

Superhjälteskolan

Cleo löser fallet

Livet på botten

Tidlös prinsessa

Hotell Transylvanien
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2024 kl. 14:09:24Hur vet jag vad som har dialog ?
Som jag skrev, allt utom Pipas & Douglas och Grizzy och lämlarna har dialog. :)

gstone

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 14 juli 2024 kl. 15:44:58Babylons stol

Home Sweet Rome

Farmarligan

Silverpoint

Superhjälteskolan

Cleo löser fallet

Livet på botten

Tidlös prinsessa

Hotell Transylvanien
Tack
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 14 juli 2024 kl. 15:44:58Babylons stol

Home Sweet Rome

Farmarligan

Silverpoint

Superhjälteskolan

Cleo löser fallet

Livet på botten

Tidlös prinsessa

Hotell Transylvanien
Varav Farmarligan, Cleo löser fallet, Livet på botten och Hotell Transsylvanien - Serien är animerade, och resten är live-action. :)