Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Richard M. Sherman (1928-2024)

Startat av Zach66, 26 maj 2024 kl. 14:20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zach66

Tråkigt att läsa nyheten om hans bortgång. Han somnade in igår, den 25 maj.
Nu är båda bröderna borta. :( :'(
95 år är ju inte fy skam och jag är rätt säker på att han levde sitt liv till fullo och med all den glädje han själv spred genom sina sånger och musik. Men ändå.... man har så många fina minnen av alla berömda sånger i både Disneyfilmer och andra produktioner som han, och hans tidigare bortgångna bror, skapade.
R.I.P.
Vad vore livet utan film?

Disneyfantasten

Tråkigt att höra, men han var å andra sidan väldigt gammal, hans sista projekt som inblandad var förra årets jubileumsfilm Once Upon A Studio.

Må han vila i frid...

Lillefot

Tragiskt att få höra, hans bidrag till både Djungelboken samt flera av Nalle Puh-filmerna kommer jag aldrig glömma bort i hur de lyfter produktionerna.

Ännu en legendar har lämnat vår jord. Hoppas att han får chansen att träffa sin bror samt de andra av Disneys tidigare kreatörer i efterlivet.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 26 maj 2024 kl. 15:11:04Tragiskt att få höra, hans bidrag till både Djungelboken samt flera av Nalle Puh-filmerna kommer jag aldrig glömma bort i hur de lyfter produktionerna.

Ännu en legendar har lämnat vår jord. Hoppas att han får chansen att träffa sin bror samt de andra av Disneys tidigare kreatörer i efterlivet.
Hoppas ut med, och såklart självaste Walt Disney.

Skokaka

Kommer aldrig att glömma honom och hans sånger och musik. Vila i frid. :'(

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games