Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Marcusen skrivet 14 maj 2024 kl. 18:40:47Du har rätt, alla har rätt till sina åsikter och jag kunde nog ha framhävt min på ett trevligare sätt. Jag ber om ursäkt för det otrevliga svaret.
Det är ingen fara, jag förlåter dig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 maj 2024 kl. 17:05:09Politik..... 🤮

Eurovision skall vara utan. Det handlar om att sprida glädje och underhållning. Att säga att "alla sdare röstar" är en ganska korkad statement kan jag också tycka.

Tror ingen annan tänker så faktiskt. Men alla får så klart tänka och tycka som dom vill. Tyckte många bidrag i år var väldigt bra. Synd att inte Australien kom bättre. Tyckte även om Israels bidrag och Grekland.
Jag spyr  av att höra politik

Fred

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 maj 2024 kl. 17:05:09Politik..... 🤮

Eurovision skall vara utan. Det handlar om att sprida glädje och underhållning. Att säga att "alla sdare röstar" är en ganska korkad statement kan jag också tycka.

Tror ingen annan tänker så faktiskt. Men alla får så klart tänka och tycka som dom vill. Tyckte många bidrag i år var väldigt bra. Synd att inte Australien kom bättre. Tyckte även om Israels bidrag och Grekland.
Ja, i den bästa av världar hade det enbart handlat om underhållning men det är naivt att tro att man kan hålla politiken borta från Eurovision. Man kan inte förbjuda folk att ha åsikter.

Sabelöga

Citat från: Jonas9881 skrivet 14 maj 2024 kl. 17:13:38Fast "them" betyder ju "dem" alltså flera personer.
Ja, huvudsakligen men kan sedan 1300-talet syfta på en person av okänt kön.

Detta är känt som singular they:

https://en.wikipedia.org/wiki/Singular_they
Houba !

gstone

Norska pojkar borde inte tävla för Sverige 😕👎
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2024 kl. 19:20:24Norska pojkar borde inte tävla för Sverige 😕👎
Har de vunnit den svenska Melodifestivalen så borde de det. 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2024 kl. 19:20:24Norska pojkar borde inte tävla för Sverige 😕👎
Jag tycker inte att Marcus & Martinus var tillräckligt bra för att vara en värdig vinnare av Melodifestivalen, men det har ju ingenting med vilket land de kommer ifrån att göra utan bara att låten inte var tillräckligt bra.

Det är många decennier sedan man kunde lita på att tävlande i Eurovision Song Contest verkligen kommer från det land de representerar...

Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2024 kl. 20:38:12Jag tycker inte att Marcus & Martinus var tillräckligt bra för att vara en värdig vinnare av Melodifestivalen, men det har ju ingenting med vilket land de kommer ifrån att göra utan bara att låten inte var tillräckligt bra.

Det är många decennier sedan man kunde lita på att tävlande i Eurovision Song Contest verkligen kommer från det land de representerar...
Det var lika vanligt förr att de kom från ett annat land. T.ex. Celine Dion (Schweiz 1988, född i Kanada), Anna Vissi (Grekland 1980, född på Cypern) samt Vicky Leandros (Luxembourg 1967 och 1972, född i Grekland).

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 15 maj 2024 kl. 20:47:23Det var lika vanligt förr att de kom från ett annat land. T.ex. Celine Dion (Schweiz 1988, född i Kanada), Anna Vissi (Grekland 1980, född på Cypern) samt Vicky Leandros (Luxembourg 1967 och 1972, född i Grekland).
Cypern och Grekland är ju dock inte så konstigt i och med att grekerna och turkarna har haft en lång konflikt om vem som äger ön. Där en del av befolkningen identifierar sig mer med turkarna och den andra mer med grekerna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2024 kl. 20:56:53Cypern och Grekland är ju dock inte så konstigt i och med att grekerna och turkarna har haft en lång konflikt om vem som äger ön. Där en del av befolkningen identifierar sig mer med turkarna och den andra mer med grekerna.
Precis, så det är inte jämförbart med Celine Dion som såvitt jag vet inte hade eller har någon koppling till Schweiz.

Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2024 kl. 21:07:06Precis, så det är inte jämförbart med Celine Dion som såvitt jag vet inte hade eller har någon koppling till Schweiz.
Diskussionen handlade dock om artister som tävlar för ett annat land än sitt eget. Så även om Grekland och Cypern står nära varandra så de trots allt olika länder vilket var vad Daniel frågade efter.