Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 maj 2023 kl. 09:41:50I så fall är det enda sättet som Disney (som helhet) verkligen skulle kunna tjäna på att ta bort innehåll från Disney+ är om de kan sälja materialet till någon annan, t.ex. en annan streamingtjänst. Men varför skulle någon annan vilja betala pengar för material som ändå ingen, eller bara ett litet fåtal, tittar på?
Precis min tanke. I USA finns det kanske en liten chans att någon kan vilja betala pengar för det, för även material med litet procentuellt intresse blir kanske tillräckligt många i sådana stora länder för att kunna tjäna på det. Men i exempelvis Sverige och andra mindre länder lär ju chansen vara minimal, då det lär bli för få personer som vill titta på det... :(
(Om sedan det bristande intresset beror just på att folk inte varit intresserade eller på att de aldrig ens hittat åt titlarna ifråga är ju av underordnad betydelse, då eventuella presumtiva köpare lär fråga hur många som har tittat på titlarna på Disney+...)

gstone

Ska man boycotta Disney för det häe ? :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 11:53:09Ska man boycotta Disney för det häe ? :-\
Vi borde införa gemensam bojkott av Karlsson På Taket

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2023 kl. 11:09:05Precis min tanke. I USA finns det kanske en liten chans att någon kan vilja betala pengar för det, för även material med litet procentuellt intresse blir kanske tillräckligt många i sådana stora länder för att kunna tjäna på det. Men i exempelvis Sverige och andra mindre länder lär ju chansen vara minimal, då det lär bli för få personer som vill titta på det... :(
(Om sedan det bristande intresset beror just på att folk inte varit intresserade eller på att de aldrig ens hittat åt titlarna ifråga är ju av underordnad betydelse, då eventuella presumtiva köpare lär fråga hur många som har tittat på titlarna på Disney+...)
Viaplay har ju öppnar sina portar nu i USA och tror Kanada så kanske de kan köpa det.

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 28 maj 2023 kl. 15:47:29Viaplay har ju öppnar sina portar nu i USA och tror Kanada så kanske de kan köpa det.
Är det bra ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag upptäckte just att även Hollywood Stargirl och Better Nate Than Ever har tagits bort, som inte ens har stått med på någon lista jag sett - och de hann jag inte ens se... :'(

Citat från: Samlaren skrivet 28 maj 2023 kl. 15:47:29Viaplay har ju öppnar sina portar nu i USA och tror Kanada så kanske de kan köpa det.
Hoppas kan man alltid, men frågan är ju hur många som egentligen vill köpa något som de vet att väldigt få har velat se...? Men det beror väl förstås, som alltid, på priset...

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 11:53:09Ska man boycotta Disney för det häe ? :-\
Det är förstås upp till dig, men personligen tycker jag att Disney+ fortfarande har så pass många bra filmer och serier att jag inte är beredd att säga upp abonnemanget.

Men jag vidhåller fortfarande att det var fruktansvärt dåligt skött, och jag hoppas verkligen att något liknande inte händer igen. Att filmer och serier försvinner från streamingtjänster är som sagt inget nytt, och lär fortsätta hända, men att Disney inte ens själva har gått ut och förvarnat om det - utan bara plötsligt tar bort ett femtiotal titlar helt utan minsta lilla notis inne i appen är oacceptabelt... :(

Hade det gällt nästan vilken annan streamingtjänst som helst (undantaget HBO Max), så hade borttagning av så här många titlar dragits ut i ungefär ett år, medan några få titlar som försvunnit varje månad - och där de på respektive sida och i samband med uppspelning hade varnat 4 - 5 veckor i förväg att titeln är på väg att försvinna. Även det är inte optimalt, då man kanske inte går in på respektive sida tillräckligt ofta för att hinna se allt, men då hade man åtminstone haft en rimlig chans att hinna se klart påbörjade serier eller filmer.

Zach66

Jo, både Hollywood Stargirl och Better Nate Than Ever har funnits med på de listor jag läst.
Vissa filmer och dokumentärer verkar dock ha klarat sig kvar efter att protesterna blivit för stora i USA, bl.a. Howard och Music of Wakanda Forever, men det kanske bara gäller där.
Vad vore livet utan film?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet 29 maj 2023 kl. 03:21:45Jo, både Hollywood Stargirl och Better Nate Than Ever har funnits med på de listor jag läst.
Men inte på de listor jag sett - då måste det ha cirkulerat flera olika listor/uppgifter... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2023 kl. 01:24:23nga som egentligen vill köpa något som de vet att väldigt få har velat se...? Men det beror väl förstås, som alltid, på priset...
Det är förstås upp till dig, men personligen tycker jag att Disney+ fortfarande har så pass många bra filmer och serier att jag inte är beredd att säga upp abonnemanget.

Men jag vidhåller fortfarande att det var fruktansvärt dåligt skött, och jag hoppas verkligen att något liknande inte händer igen. 
Jag menade mer för att visa att man är missnöjd och inte för att utbudet är dåligt ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Zach66 skrivet 29 maj 2023 kl. 03:21:45Jo, både Hollywood Stargirl och Better Nate Than Ever har funnits med på de listor jag läst.
Vissa filmer och dokumentärer verkar dock ha klarat sig kvar efter att protesterna blivit för stora i USA, bl.a. Howard och Music of Wakanda Forever, men det kanske bara gäller där.
Trist :-\  Men själv har inte så mycket intrsse i varken  Hollywood Stargirl eller Better Nate Than Ever.

Men som en princip sak är det ju fel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2023 kl. 12:55:10Trist :-\  Men själv har inte så mycket intrsse i varken  Hollywood Stargirl eller Better Nate Than Ever.

Men som en princip sak är det ju fel.
Jag kan för all del leva utan Better Nate Than Ever, men jag hade velat se Hollywood Stargirl då jag ju såg den första filmen förra veckan...

Och som sagt principen är väldigt fel - inte mycket för borttagningen i sig, utan för att det är så dåligt skött då Disney själva inte har gått ut med ett enda ord om det och inte varnat på webbsidan/appen innan någonting togs bort. Har Disney bara tänkt sig att alla ska få sig en otrevlig överraskning när man plötsligt inte längre kan se klart filmen/serien man börjat på...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2023 kl. 13:06:37Jag kan för all del leva utan Better Nate Than Ever, men jag hade velat se Hollywood Stargirl då jag ju såg den första filmen förra veckan...

Och som sagt principen är väldigt fel - inte mycket för borttagningen i sig, utan för att det är så dåligt skött då Disney själva inte har gått ut med ett enda ord om det och inte varnat på webbsidan/appen innan någonting togs bort. Har Disney bara tänkt sig att alla ska få sig en otrevlig överraskning när man plötsligt inte längre kan se klart filmen/serien man börjat på...?
Dom borde alla fal ha en sida för saker som försvinner snart som visa andra streamingtjänster har( i alla  fall i USA) ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2023 kl. 13:09:02Dom borde alla fal ha en sida för saker som försvinner snart som visa andra streamingtjänster har( i alla  fall i USA) ;)
Ja, precis. På den punkten är C More ett föredöme, som har en separat rubrik väl synlig på startsidan med "Sista chansen", där allt som försvinner inom den närmaste månaden finns listade. Plus att det dessutom finns en notis när man går in på en sida för en viss film/serie, där det står att den är tillgänglig i X dagar till.
(Nackdelen med C More är att de envisas med att skriva ut "Tillgänglig 30+ dagar" för allt som inte kommer försvinna den närmaste månaden, även om det kommer finnas i flera år...)

Netflix lösning är inte optimal, men ändå betydligt bättre än Disney+ hanterande. Där finns väl såvitt jag vet ingen särskild rubrik/avdelning, men klickar man sig in på en film eller serie står det en tydlig varning om den kommer försvinna inom de närmaste 4 - 8 veckorna. Nackdelen då är förstås att om man inte klickar sig in på en film/serie ser man inte varningen, men det är betydligt bättre än ingenting i alla fall - åtminstone vid TV-serier som man påbörjat är ju chansen god att man hinner se varningen i tid för att hinna se klart serien (okej, är det en väldigt lång serie på 5 - 6 säsonger kanske man ändå inte hinner även om man har en månads förvarning, men i normala fall har man i alla fall en rimlig chans).

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2023 kl. 13:18:22Netflix lösning är inte optimal, men ändå betydligt bättre än Disney+ hanterande. Där finns väl såvitt jag vet ingen särskild rubrik/avdelning, men klickar man sig in på en film eller serie står det en tydlig varning om den kommer försvinna inom de närmaste 4 - 8 veckorna. Nackdelen då är förstås att om man inte klickar sig in på en film/serie ser man inte varningen, men det är betydligt bättre än ingenting i alla fall - åtminstone vid TV-serier som man påbörjat är ju chansen god att man hinner se varningen i tid för att hinna se klart serien (okej, är det en väldigt lång serie på 5 - 6 säsonger kanske man ändå inte hinner även om man har en månads förvarning, men i normala fall har man i alla fall en rimlig chans).
Angående Netflix; de gick ju ut med att Arrested Development skulle tas bort från tjänsten någon gång i mars, men den finns ju fortfarande kvar på tjänsten. Fick den så många visningar efter uttalandet att de bestämde sig för att behålla den?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2023 kl. 13:18:22Netflix lösning är inte optimal, men ändå betydligt bättre än Disney+ hanterande. Där finns väl såvitt jag vet ingen särskild rubrik/avdelning, men klickar man sig in på en film eller serie står det en tydlig varning om den kommer försvinna inom de närmaste 4 - 8 veckorna. Nackdelen då är förstås att om man inte klickar sig in på en film/serie ser man inte varningen, men det är betydligt bättre än ingenting i alla fall - åtminstone vid TV-serier som man påbörjat är ju chansen god att man hinner se varningen i tid för att hinna se klart serien (okej, är det en väldigt lång serie på 5 - 6 säsonger kanske man ändå inte hinner även om man har en månads förvarning, men i normala fall har man i alla fall en rimlig chans).
För just Neflix kan man gå in på
https://se.flixable.com/leaving-netflix/
och se en sammanställning över vad som snart kommer att försvinna.

Tyvärr fungerar det bara för Netflix, inte för de andra tjänsterna som Flixable bevakar.