Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Iwájú Har inte kommit till Disney Plus Sverige nu heller  >:(

Disney får ta och skärpa sig ❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2024 kl. 19:34:08Iwájú Har inte kommit till Disney Plus Sverige nu heller  >:(

Inte så troligt att det kommer nu heller om det inte har kommit tidigare idag.

Men själv ser jag inga säkra källor som säger att det ska ha premiär i Sverige idag.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2024 kl. 19:34:08Iwájú Har inte kommit till Disney Plus Sverige nu heller  >:(

Finns det inga officiella uppgifter om när den släpps så kan man ju inte bli arg för att den inte släpps en viss dag.

gstone

Film bolag borde sluta släppa filmer digitalat och helt gå till baka till fysiska media 😡😡❗️

Det är en dum distributions modell😠👎
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 29 februari 2024 kl. 20:53:53Film bolag borde sluta släppa filmer digitalat och helt gå till baka till fysiska media 😡😡❗️

Fast båda sätten kan väl existera?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Jag fattar inte varför några Multilanguage videor har över 100 visningar medans andra inte har det. Hur kan Kung Koopa ha över 4000 visningar medans Grounder bara har 38? Jag klagar inte för att videorna är populära men Sonic förtjänar mycket mer än bara 46 visningar, ge lite kärlek till alla opopulära Multilanguage videor😫

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 februari 2024 kl. 20:53:53Film bolag borde sluta släppa filmer digitalat och helt gå till baka till fysiska media 😡😡❗️

Det dumma är egentligen DRM-skydden (begränsningarna) och inte distributionsmodellen i sig.

I teorin är det inte alls en dum idé - det blir ju billigare än att släppa fysiskt, vilket möjliggör att fler filmer kan släppas. Dessutom är det bättre för miljön att inte tillverka och frakta fysiska varor runt halva jorden.

Att man sen gärna vill ha något i bokhyllan är en annan femma, men dessa båda distributionsmodeller hade med fördel kunnat kombineras; så att allt släpps digitalt och större filmer släpps fysiskt (nu när det släpps så många filmer är det helt orealistiskt att kunna släppa precis allt fysiskt).

Men, och det här är ett stort men: Det förutsätter att filmbolagen släpper på sin prestige och ger upp DRM-skydden, så att man verkligen kan använda sina filmer hur som helst. Skivbolagen och bokförlagen har ju tvingats ge upp DRM-skydd, så när man köper exempelvis musik och ljudböcker finns inte längre något DRM-skydd, så det finns ingen anledning att inte filmbolagen kan göra detsamma.

Citat från: Lillefot skrivet 29 februari 2024 kl. 20:56:01Fast båda sätten kan väl existera?
Ja, precis. Det går inte att stoppa tillbaka tandkräm i en tandkrämstub, så att gå tillbaka till hur allt såg ut innan digital distribution är helt orealistiskt; och heller inte önskvärt...

Men det är förstås heller inte önskvärt att helt sluta släppa filmer fysiskt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 februari 2024 kl. 21:03:16Det dumma är egentligen DRM-skydden (begränsningarna) och inte distributionsmodellen i sig.

I teorin är det inte alls en dum idé - det blir ju billigare än att släppa fysiskt, vilket möjliggör att fler filmer kan släppas. Dessutom är det bättre för miljön att inte tillverka och frakta fysiska varor runt halva jorden.

Att man sen gärna vill ha något i bokhyllan är en annan femma, men dessa båda distributionsmodeller hade med fördel kunnat kombineras; så att allt släpps digitalt och större filmer släpps fysiskt (nu när det släpps så många filmer är det helt orealistiskt att kunna släppa precis allt fysiskt).
Jag skulle helst att precis allt släppets fysiskt >:(

Rätt ska vara rät.

Det är en ohållbra modell :(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Country Bears filmen har tagit bort från Disney Plus i Sverige 😫😫😡
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag vill gärna se filmen S.O.B. - paniken i drömfabriken!.

Men jag hittar den inte någonstans !
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Allt är skit 😫😩😭
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2024 kl. 20:20:40Allt är skit 😫😩😭
Allt på hemsidan eller allt allmänt?

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2024 kl. 22:39:11Pappa var arg på mig
Känns som ni ofta bråkar, handlar det om internetköp nu igen?