Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Hesa Fredrik väckte mig ur min nap!

MOA

Visst är det könstigt att man inte kan hitta vissa saker ibland?

gstone

Vi måste tyvärr bo kvar i lägenheten över fyra veckor 😣😖😤

Jag hoppades dom skulle vara klara på lördag 😕😢

Men byggarbetarna kommer inte  hinna tills des heller ☹️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Den kommande nya Hungerspelen boken Sunrise on the Reaping

Verkar vara menat en metafor för Israel / Palastina grejen 😟😟😖

Here gud 😫
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2024 kl. 17:44:46Den kommande nya Hungerspelen boken Sunrise on the Reaping

Verkar vara menat en metafor för Israel / Palastina grejen 😟😟😖

Here gud 😫
Boken släpps, åtminstone i USA, den 18 mars nästa år, med en filmadaption planerad för release november 2026.

The
 Hunger Games: Sunrise on the Reaping, som i skrivande stund saknar svensk titel, kommer utspela sig 24 år innan originaltrilogin och 40 år efter Balladen om sångfåglar och ormar, under den andra kuvningen (eng. quarter quell), då Haymitch, Katniss mentor, var en av de då 48 spelarna. 

Förstår inte riktigt varför du gnäller över att den möjliga kopplingen till folkmordet i Gaza när inspirationen till hela franchisen är invasionen av Irak. Hungerspelen har alltid varit politiskt, varför skulle det vara annorlunda nu?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 juni 2024 kl. 16:33:52Hungerspelen har alltid varit politiskt, varför skulle det vara annorlunda nu?
Och hela vitsen med Hungerspelen är ju att det ska vara politiskt - det är en helt annan femma än om man tvingar in politik där det inte finns någon uppenbar logisk koppling (som har hänt ibland i andra sammanhang).

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 juni 2024 kl. 16:33:52.

Förstår inte riktigt varför du gnäller över att den möjliga kopplingen till folkmordet i Gaza när inspirationen till hela franchisen är invasionen av Irak. Hungerspelen har alltid varit politiskt, varför skulle det vara annorlunda nu?
Det blir bara värre 😅

Politiskt indoktrinera ungdomar är inte bra.

Varför köper folk dessa skräp romaner ?😒
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2024 kl. 18:01:25Och hela vitsen med Hungerspelen är ju att det ska vara politiskt - det är en helt annan femma än om man tvingar in politik där det inte finns någon uppenbar logisk koppling (som har hänt ibland i andra sammanhang).
Att Politiskt indoktrinera ungdomar är inte bra 😒👎

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 19:11:25Att Politiskt indoktrinera ungdomar är inte bra 😒👎

Man är väl inte indokturant för att man engagerar sig i samhället tvärtom så söker man ju information och bildar sig egna uppfattningar och åsikter.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 19:10:48Det blir bara värre 😅

Politiskt indoktrinera ungdomar är inte bra.

Varför köper folk dessa skräp romaner ?😒
Nästan alla författare i världen inspireras väl av händelser i sin samtid, och man kan ju på all rätt hävda att nästan allt i världen har en koppling till politik - alltså blir det helt omöjligt för någon roman att helt undvika politik, då ingen författare lever i ett vakuum och kan koppla från vad som händer i världen...

Det kan vara mer eller mindre uppenbart beroende på författare och roman, men att helt undvika det är helt omöjligt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2024 kl. 19:28:17Nästan alla författare i världen inspireras väl av händelser i sin samtid, och man kan ju på all rätt hävda att nästan allt i världen har en koppling till politik - alltså blir det helt omöjligt för någon roman att helt undvika politik, då ingen författare lever i ett vakuum och kan koppla från vad som händer i världen...

Det där med att allt konst i världen är politisk är något jag hört förut.

Jag betvivlar fortfarande detta uttalande,

Media för ung människotyp brukar väl inte vara politiskt 

i alla känns det inte riktigt rätt.

Du ser inte politiska budskap i alla  Disney filmer.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juni 2024 kl. 19:12:50Man är väl inte indokturant för att man engagerar sig i samhället tvärtom så söker man ju information och bildar sig egna uppfattningar och åsikter.
Du säger tomato jag ser tomato 😒
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 juni 2024 kl. 16:33:52Boken släpps, åtminstone i USA, den 18 mars nästa år, med en filmadaption planerad för release november 2026.

The
Hunger Games: Sunrise on the Reaping, som i skrivande stund saknar svensk titel, kommer utspela sig 24 år innan originaltrilogin och 40 år efter Balladen om sångfåglar och ormar, under den andra kuvningen (eng. quarter quell), då Haymitch, Katniss mentor, var en av de då 48 spelarna.

Av contexten att döma gissar jag att författaren och böckerna inte var positivt inställda till invasionen av Irak ❓😒
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 19:36:52Det där med att allt konst i världen är politisk är något jag hört förut.

Jag betvivlar fortfarande detta uttalande,

Media för ung människotyp brukar väl inte vara politiskt

i alla känns det inte riktigt rätt.

Du ser inte politiska budskap i alla  Disney filmer.
Alla är vi ju människor, och när vi skapar utgår vi ju ifrån oss själva och våra egna tankar och åsikter så därför kan ingenting vara helt och politiskt när det kommer till konst.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 19:39:54Av contexten att döma gissar jag att författaren och böckerna inte var positivt inställda till invasionen av Irak ❓😒
Prata inte om sånt du inte förstår, Vad vet du om invasionen av Irak som inte är något rasistiskt? Gillar du att folk dör?