Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 augusti 2024 kl. 23:47:53Morsa är ett fult ord, jag gillar inte när folk använder det  >:(

Ingen får referera till min mamma som det  >:(
Säger alltid morsan, farsan, brorsan & syrran & det tänker jag inte sluta med!
Bröt av en nagel idag när jag plockade upp robotdammsugaren, den som var så lång

Disneyfantasten

Jag har en sak som gör mig rysligt irriterad;

Jag har säkert sagt detta förut, men jag är fortfarande irriterad över att man i de senare nyutgåvorna av diverse Disney-filmer på DVD/Bluray lagt in den "nyare" Walt Disney Pictures/Disney-loggan i början istället för att behålla de gamla. (t.ex. Pongo och De 101 Dalmatinerna, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Lejonkungen, Toy Story, Herkules, Toy Story 2, Hitta Nemo, m.fl.), varför gör Disney såhär? Även om det fortfarande går att se filmerna oavsett (vilket det faktiskt gör) så tycker jag ändå att det förstör filmkänslan litegrann genom att "modernisera" filmerna på det här sättet, jag tycker man borde behålla de gamla loggorna vid de äldre filmerna istället för att lägga in de nya.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:17:06Jag har en sak som gör mig rysligt irriterad;

Jag har säkert sagt detta förut, men jag är fortfarande irriterad över att man i de senare nyutgåvorna av diverse Disney-filmer på DVD/Bluray lagt in den "nyare" Walt Disney Pictures/Disney-loggan i början istället för att behålla de gamla. (t.ex. Pongo och De 101 Dalmatinerna, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Lejonkungen, Toy Story, Herkules, Toy Story 2, Hitta Nemo, m.fl.), varför gör Disney såhär? Även om det fortfarande går att se filmerna oavsett (vilket det faktiskt gör) så tycker jag ändå att det förstör filmkänslan litegrann genom att "modernisera" filmerna på det här sättet, jag tycker man borde behålla de gamla loggorna vid de äldre filmerna istället för att lägga in de nya.
Det kan vara så att Disney vill att utgåvorna ska vara jämlika när det gäller just loggor, så att de som är yngre inte ska bli förvirrade varför det skiljer sig mellan olika filmer.

Även om jag inte tycker det gör så mycket så kan jag förstå din åsikt om att det känns onödigt, och det gör ju även att bilden "skarvar" sig lite i början samt slutet. Då vore det bättre att de ursprungliga loggorna behålls så att det blir mer enhetligt, men Disney kanske resonerar annorlunda.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

BPS

Det har de ju gjort tidigare också byt ut RKO Pictures och Buena Vista till den äldre blåa versionen med Disney slottet.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:17:06Jag har en sak som gör mig rysligt irriterad;

Citat från: Lillefot skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:23:52Det kan vara så att Disney vill att utgåvorna ska vara jämlika när det gäller just loggor, så att de som är yngre inte ska bli förvirrade varför det skiljer sig mellan olika filmer.

Även om jag inte tycker det gör så mycket så kan jag förstå din åsikt om att det känns onödigt, och det gör ju även att bilden "skarvar" sig lite i början samt slutet. Då vore det bättre att de ursprungliga loggorna behålls så att det blir mer enhetligt, men Disney kanske resonerar annorlunda.
Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2024 kl. 15:41:50Det har de ju gjort tidigare också byt ut RKO Pictures och Buena Vista till den äldre blåa versionen med Disney slottet.

I vissa fall är det väl bara dom lagt till den "nyare" logon INNAN filmen börjar (dvs, innan "Distributed by RKO RADIO PICTURES/BUENA VISTA DISTRIBUTION" skylten som fått va kvar eller som dom satt tillbaka)

Med "Toy Story" så var inte PIXARS logo med från början.

"Ett Småkryps Liv", "Monsters Inc", "Incredibles" "Bilar" och "Råtatouille" har kvar det "speciella" Disney slottet åtminstone på Blu Ray utgåvorna.
- what.

MOA

Det värsta i Super Mario 64 är lava & kvicksand, argh argh awawawaw!!! lavan är så svår att kontrollera & kvicksanden dör man direkt i, argh!!!
Pelhoppning är också svårt då man inte ser vars man landar ibland, hatar också när Fuskgubben glider för man kan inte stoppa honom!
Trots detta så är Super Mario 64 ett rent mästerverk & jag har kommit till 10:e världen

PatoskyeIII

Var på besök hos farsan och morsan hittade mina gamla vhs-band som har börjat mögla.

MOA

Citat från: PatoskyeIII skrivet  9 augusti 2024 kl. 17:54:43Var på besök hos farsan och morsan hittade mina gamla vhs-band som har börjat mögla.
Hur kan det ens hända?

PatoskyeIII

Citat från: MOA skrivet  9 augusti 2024 kl. 18:33:19Hur kan det ens hända?
De låg i källaren de togs ner dit när morsan och farsan gjorde hemmakontor.

gstone

Jag har mat mellan tänderna och kan inte få bort den >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MoonFace

Citat från: PatoskyeIII skrivet  9 augusti 2024 kl. 17:54:43Var på besök hos farsan och morsan hittade mina gamla vhs-band som har börjat mögla.
åhhh något inspelat och coolt? :D (Om vi tar bort möglingen :( )

PatoskyeIII

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2024 kl. 21:10:13Jag har mat mellan tänderna och kan inte få bort den >:(
Har du hört talas om tandborste?

Citat från: MoonFace skrivet 11 augusti 2024 kl. 21:11:38åhhh något inspelat och coolt? :D (Om vi tar bort möglingen :( )
Det är så illa att man inte kan rädda banden men dessbättre var det bara köpkassetter.

MoonFace

Citat från: PatoskyeIII skrivet 11 augusti 2024 kl. 21:18:51Det är så illa att man inte kan rädda banden men dessbättre var det bara köpkassetter.
Riktigt tråkigt att höra... Har själv aldrig sätt mögliga VHS band :(
Förutom på Youtube...

Jobbigt ändå speciellt när filmerna är liksom från barndomen ändå :/

MOA

Citat från: PatoskyeIII skrivet 11 augusti 2024 kl. 21:18:51Har du hört talas om tandborste?
Det är så illa att man inte kan rädda banden men dessbättre var det bara köpkassetter.
Nej vad sorgligt! All sympati för alla som äger VHS band som har möglat med tiden, hoppas det aldrig händer mig :'(

MOA

Ny titel: Jag Är Världens Sämsta Super Mario 64 Spelare
Jag kom till slutet men jag kan inte kontrollera hur man kastar Bowser på ett bra sätt! Särskilt i slutet när man står på en stjärna, jag är så nära men jag lyckas inte. Det gör mig så utmattad, blir så trött. Hatar kameran, hatar kontrollerna, hatar elden, hatar glidandet, hatar kvicksanden, hatar vattnet, hatar Monty Moles, hatar Snifits, hatar Cool Cool Mountain
Måste lugna ner mig nu