Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MoonFace

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MoonFace

Citat från: gstone skrivet 28 november 2023 kl. 09:53:43Vad ska det betyda ?🤨
Det är inte första gången du är taskig mot andra människor.
Du måste förstå att du kan såra människor.

Behandla människor som du själv vill bli behandlad.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2023 kl. 00:02:06Kom just på att jag inte heller gillat Faster Ivy, det är Jon Arbackles faster.
För er som undrar varför, kolla här;

https://www.youtube.com/watch?v=b4BwFTfyBz0

Och jag gillar inte heller den där mannen som stjäl Vitos fiance;

https://www.youtube.com/watch?v=FvoymAziPrE&t=600s

Och jo, jag är självklart väl medveten om att antagonister inte är meningen att man ska "gilla" (som jag nämnde förut), men det har förekommit antagonister som mest bara är irriterande och i vägen och som således är "övergränsfall".

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2023 kl. 22:18:08För er som undrar varför, kolla här;

https://www.youtube.com/watch?v=b4BwFTfyBz0

Och jag gillar inte heller den där mannen som stjäl Vitos fiance;

https://www.youtube.com/watch?v=FvoymAziPrE&t=600s

Och jo, jag är självklart väl medveten om att antagonister inte är meningen att man ska "gilla" (som jag nämnde förut), men det har förekommit antagonister som mest bara är irriterande och i vägen och som således är "övergränsfall".
Kollade redan upp henne sen förrgår. Och jag kan se också hur dessa två är hemska, de med... 

Mama Stygging försöker få Vito att se hemsk ut med de äckliga pizzorna. Och Brent Mogul gör ju också Vito olycklig och tänkte riva ner hans pizzeria. Åtminstone så gav han upp och Vito fick Angelica tillbaka. (Detta kanske är hennes debut som Gustaf nämnde i Lasagna Tree förut?...) 

Och ja, Faster Ivy är... Hur ska jag säga detta på ett lämpligt sätt? En karen... Alltid så otrevlig och gör livet surt för Gustaf, Ådi, Jon och Doc Boy. Till och med de avskyr och fruktar henne. Så det är ju uppenbart.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 29 november 2023 kl. 22:57:47Kollade redan upp henne sen förrgår. Och jag kan se också hur dessa två är hemska, de med...

Mama Stygging försöker få Vito att se hemsk ut med de äckliga pizzorna. Och Brent Mogul gör ju också Vito olycklig och tänkte riva ner hans pizzeria. Åtminstone så gav han upp och Vito fick Angelica tillbaka. (Detta kanske är hennes debut som Gustaf nämnde i Lasagna Tree förut?...)

Och ja, Faster Ivy är... Hur ska jag säga detta på ett lämpligt sätt? En karen... Alltid så otrevlig och gör livet surt för Gustaf, Ådi, Jon och Doc Boy. Till och med de avskyr och fruktar henne. Så det är ju uppenbart.
Jo, jag tror att detta är Angelicas debut, och Bernt Mogul gav upp, jag gissar att han inte är med i fler avsnitt.

Edit: Kom just på att Little Angel också är en riktigt hemsk karaktär;

https://www.youtube.com/watch?v=iS-tYp0IMJ0

(hans karaktärs-roll påminner mig om en till karaktär som jag verkligen ogillar, nämligen den där lille draken i ett avsnitt ur Sofia Den Första, som jag för tillfället glömt namnet på, jag får kolla upp det så småningom)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2023 kl. 00:04:13Jo, jag tror att detta är Angelicas debut, och Bernt Mogul gav upp, jag gissar att han inte är med i fler avsnitt.

(hans karaktärs-roll påminner mig om en till karaktär som jag verkligen ogillar, nämligen den där lille draken i ett avsnitt ur Sofia Den Första, som jag för tillfället glömt namnet på, jag får kolla upp det så småningom)
Jag har hört om denna karaktären och avsnittet förut. Han ser för lik Nermal. Han är nog den värsta så långt...

Jag visste väl att chokladtårtan skulle bli uppäten utav Little Angel och att Gustaf får skulden och Jon tror att kattungen är oskyldig. Eller, tja, han är förmodligen bara kortväxt... Och så äter han allt och förstör allt. Detta är ju uppenbarligen ett sådant avsnitt av en serie där en karaktär är oskyldig men får skulden medan den som orsakade konflikten ses som oskyldig. Precis som Nermals nämnda avsnitt... ::) Han är verkligen ingen ängel...

Och jag hajar inte varför Jon har en korkad min när han går ut med Ådi. Varför är Gustaf ens rädd för Ådi? Och förresten, katter ska ju egentligen inte äta choklad...

Nåja, slutet är åtminstone inte dålig. Den lilla rackaren blev fångad och Gustaf förmodligen får gratis pizza utan mannen i slutet. (I en del står det "Jim's Books" i en byggnad. Måste vara en referens till Jim Davis, han som skapade Gustaf.)

MOA

Nermal kan va hemsk mot Gustaf,låtsades han inte bryta benet i ett avsnitt & Gustaf blev utkastad?Eller hur var de egentligen?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 november 2023 kl. 13:15:27Nermal kan va hemsk mot Gustaf,låtsades han inte bryta benet i ett avsnitt & Gustaf blev utkastad?Eller hur var de egentligen?
Ja, detta tog vi upp förut. Varför Nermal är mer antagonistisk i denna serien än i andra sammanhang förstår jag mig inte på...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2023 kl. 00:04:13Jo, jag tror att detta är Angelicas debut, och Bernt Mogul gav upp, jag gissar att han inte är med i fler avsnitt.

Ögonen ser konstiga ut.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Nåja, eftersom alla andra gjorde detta så kan jag väl lägga till detta, också...

(Och ledsen om det ser rörigt ut, detta är första gången jag lägger till en massa bilder och ser till att det blir fullt överallt, men jag försökte i hela fall...)

Mitt hat-kollage.png

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 december 2023 kl. 20:48:28Nåja, eftersom alla andra gjorde detta så kan jag väl lägga till detta, också...

(Och ledsen om det ser rörigt ut, detta är första gången jag lägger till en massa bilder och ser till att det blir fullt överallt, men jag försökte i hela fall...)

Mitt hat-kollage.png
Censored?Undrar vem de e

Disneyfantasten

Mathilda Gustafsson

Han bedrar Gizela Rasch... jag menar Velma och låtsas att han är intresserad av henne och att de har en bra connection bara för att få tag på en trollformel bok som gör att han kan bli en mäktig häxmästare.

Bedragare.jpg

Skokaka