Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2019 kl. 23:12:04
Klaga inte det gör mig jävligt sur >:(

Ta det lite lungt, Erik Dahlberg menade inget illa, du behöver ha tålamod så ska det säkert lösa sig! :)

gstone

Daniel, När tänker du lägga ut credits till Familjen Addams ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2019 kl. 22:49:45
Daniel, När tänker du lägga ut credits till Familjen Addams ?
Vid nästa uppdatering, troligen under söndagskvällen. :)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 oktober 2019 kl. 15:25:50
Vill se credits till dessa:

Boog och Elliot 2: Vilda vänner mot husdjuren
Boog och Elliot 3: Cirkusvänner
Boog och Elliot 4: Jaktsäsong
Deckar-Jack
Scooby-Doo: Rysliga Sommar
Kapten Sabeltand (2003) såg filmen för nån månad sen men den hade ingen svensk credits alls i slutet så du kanske kan ta reda på mer om det
Kapten Sabeltand: Kungen på havet (tv-serien från 2011)
Sagoberättaren
Pokémon: Darkrai slår till
Pokémon: Dagen D för Deoxys
Jordgubbs-Lisa (2003)

Hur går det förresten med Kompisar på nätet och Postis Per - Filmen

I våras postade Jabberjaw credits till Buzz Lightyear - Rymdjägare (tv-serien), när kommer den upp
Ett antal av dessa lär bli svåra att få fram något om, men jag ska göra ett tappert försök. :)

Tyvärr har jag inte hunnit sammanställa Kompisar på nätet eller Postis Per - Filmen än, men Buzz Lightyear - Rymdjägare tror jag ska vara klar, så den bör jag kunna publicera snarast - det är förmodligen bara ett förbiseende att jag missat den...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2019 kl. 01:29:13
Vid nästa uppdatering, troligen under söndagskvällen. :)
Ett antal av dessa lär bli svåra att få fram något om, men jag ska göra ett tappert försök. :)

Tyvärr har jag inte hunnit sammanställa Kompisar på nätet eller Postis Per - Filmen än, men Buzz Lightyear - Rymdjägare tror jag ska vara klar, så den bör jag kunna publicera snarast - det är förmodligen bara ett förbiseende att jag missat den...
Bra att veta. Hoppas du har en bra helg !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2019 kl. 01:29:13
Vid nästa uppdatering, troligen under söndagskvällen. :)
Ett antal av dessa lär bli svåra att få fram något om, men jag ska göra ett tappert försök. :)


Nu är det söndagskväll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 oktober 2019 kl. 22:26:14
Nu är det söndagskväll.
Jag skrev faktiskt "troligen under söndagskvällen"; d.v.s. inget som var hugget i sten...

Sedan någon timme tillbaka ligger i alla fall creditlistan för Familjen Addams ute på sajten. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/familjen-addams-2019/

moviefan

Vet ni vilka som är rösterna i Butterbeans Café som visas på Nickjr  ? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 oktober 2019 kl. 07:19:12
Har du frågat Eurotroll om Deckar-Jack
Jag har mailat, men har tyvärr inte fått något svar än.

Daniel Hofverberg

Jag hittar inget som tyder på att De arktiska kamelerna har dubbats till svenska. Varken Folkets Bios webbsida eller deras pressmaterial för filmen nämner något om svenskt tal.

Jag ska göra allt jag kan för att få tag i creditlistor till de tre andra filmer du nämner. Både Drottningens corgi och Ailos resa distribueras av Lucky Dogs, och därifrån brukar jag oftast (men inte alltid) kunna få tag i creditlistor. Mest troligt bör det alltså gå bra även den här gången. :)

Tito och fåglarna (som är en brasiliansk film med originaltiteln Tito e os Pássaros) distribueras däremot av något företag vid namn Smorgasbord Picture House, som jag ärligt talat aldrig ens har hört talats om. Deras webbsida har dock två e-postadresser listade (men ingen annan kontaktinformation), så jag ska göra ett tappert försök och få tag i creditlista när det börjar närma sig. Något säger mig att den filmen bara lär gå upp på bio i ganska begränsad omfattning...

gstone

Det finns inga credits jag vill ha på ett ganska långt tag. Nästa stora animerad film kommer ut först på juldagen.

Om inte Disney plus kommer före jul. Vilket jag nästa är säker på inte är fallet finns det inga mer credis jag önskar :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Fråga till Daniekl: När Spies in Disguise kommer ut den sista Januari tror du att du kan få credits till den filmen  ?

Vad skulle du gissa på ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 22:23:10
Fråga till Daniekl: När Spies in Disguise kommer ut den sista Januari tror du att du kan få credits till den filmen  ?

Vad skulle du gissa på ?
Såvitt jag förstår ska väl Spies in Disguise släppas av 20th Century Fox, och i så fall är det inga som helst problem att få credits. :)

Generellt sett ser det ut så här vad gäller creditlistor till biofilmer från de lite större distributörerna:
20th Century Fox: Inga problem alls
UIP: Inga problem alls
Disney: Brukar gå bra, men bara efter premiären.
SF Studios: Brukar nästan alltid gå bra
Nordisk Film: Brukar oftast gå bra
Noble Entertainment: Går ibland, men lite mer osäkert
Lucky Dogs: Brukar ofta gå bra, men inte alltid
Njutafilms/Studio S Entertainment: Brukar oftast gå att få fram röster, men långt ifrån jämt mer än så

Vid filmer som släpps direkt på DVD/Blu-Ray/streamingtjänster är det oftast betydligt svårare att få fram creditlistor, om det inte gäller Disney (då Disney Character Voices inte gör någon skillnad på bio och Home Entertainment, utan behandlar allt lika).

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 oktober 2019 kl. 19:20:26
Har du credits till Boog och Elliot-uppföljarna Daniel, finns massa karaktärer där som jag gärna vill veta vem som gör rösterna

Och hur går det med Buzz Lightyear - Rymdjägare
Nej, tyvärr har jag inte lyckats få fram creditlistor till de övriga Boog & Elliot, trots flera försök. Jag har inte helt gett upp hoppet, men det ser inte alltför lovande ut... :(

Buzz Lightyear - Rymdjägare kommer vid nästa uppdatering, tillsammans med Förfärliga snömannen (som hade biopremiär i förrgår). :)

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2019 kl. 20:16:47
Nej, tyvärr har jag inte lyckats få fram creditlistor till de övriga Boog & Elliot, trots flera försök. Jag har inte helt gett upp hoppet, men det ser inte alltför lovande ut... :(
Visas det inte credits i slutet av eftertexterna

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 oktober 2019 kl. 20:35:43
Visas det inte credits i slutet av eftertexterna
Nej, tyvärr tror jag inte det; om inte mitt minne sviker mig... :(

Jag ska dock dubbelkolla, men jag har inget minne av det i alla fall.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2019 kl. 20:16:47
Såvitt jag förstår ska väl Spies in Disguise släppas av 20th Century Fox, och i så fall är det inga som helst problem att få credits. :)

Generellt sett ser det ut så här vad gäller creditlistor till biofilmer från de lite större distributörerna:
20th Century Fox: Inga problem alls
UIP: Inga problem alls
Disney: Brukar gå bra, men bara efter premiären.
SF Studios: Brukar nästan alltid gå bra
Nordisk Film: Brukar oftast gå bra
Noble Entertainment: Går ibland, men lite mer osäkert
Lucky Dogs: Brukar ofta gå bra, men inte alltid
Njutafilms/Studio S Entertainment: Brukar oftast gå att få fram röster, men långt ifrån jämt mer än så

Buzz Lightyear - Rymdjägare kommer vid nästa uppdatering, tillsammans med Förfärliga snömannen (som hade biopremiär i förrgår). :)

Jag klipper ut detta info och spara det kan vara bra att komma ihåg. Gård et bra ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.