Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Film Factory's Dennis

Startat av gstone, 10 maj 2020 kl. 13:42:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Varsågod

Om jag minns rätt har dessa filmer den nyare dubbningen. Det finns sex stycken volymer vars ryggar bildar panoramat DENNIS.

Edit: Skapa gärna trådarna under rätt avdelning.

Daniel Hofverberg

Film-Factorys utgåvor av Dennis innehåller serien The Incredible Dennis the Menace (också känd som All-New Dennis the Menace) från 1993. Dessa utgåvor innehåller en unik nydubb, som inte använts någon annanstans.

Samma serie har även visats på FilmNet, med en mycket bättre dubbning. Film-Factorys utgåvors dubbning var ärligt talat riktigt dålig, men jag har inte lyckats ta reda på vilken dubbningsstudio som gjorde den eller vilka rösterna var. Jag har mailat Film-Factory flera gånger genom åren, men tyvärr utan att få något svar alls... :(

Elios

Det är väl samma Dennis som antingen 86-års serie eller 93-års serie?^^

Oskar

Jag känner igen röster.
mathias henning gör bl.a farbror Nilsson
Johan Carlberg gör bl.a Dennis pappa.
Den dubbning är inspelat hos Widevox Productions/bti studios (fd eskimo avenue ab).

Oskar

Citat från: Oskar skrivet 24 juni 2020 kl. 12:10:06
Jag känner igen röster.
mathias henning gör bl.a farbror Nilsson
Johan Carlberg gör bl.a Dennis pappa.
Den dubbning är inspelat hos Widevox Productions/bti studios (fd eskimo avenue ab).
jag känner igen röster från bl.a gumballs fantastiska värld.

gstone

Ingen som vet Märtas röst på film factory dvderna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2020 kl. 23:06:42
Samma serie har även visats på FilmNet, med en mycket bättre dubbning. Film-Factorys utgåvors dubbning var ärligt talat riktigt dålig, men jag har inte lyckats ta reda på vilken dubbningsstudio som gjorde den eller vilka rösterna var. Jag har mailat Film-Factory flera gånger genom åren, men tyvärr utan att få något svar alls... :(
Tyvärr tycks de inte vara så samarbetsvilliga. Jag har själv gjort upprepade försök att komma i kontakt med personer som har haft en central roll i Film-Factory men svaren har lyst med sin frånvaro från dem. Oerhört tråkigt.

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2020 kl. 14:54:53
Ingen som vet Märtas röst på film factory dvderna ?

Anita Molander spelar både fru Nilsson och Dennis mamma.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag äger en dvd som heter Dennis hjälte hela dan av Noble Entertainment.

Vilka är rösterna i den filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#10
Ursäkta för att jag bumpar, men här kommer resten av ljudklippen som jag kunde fixa från den DVD jag har. Tyckte det passade bättre här än i gnälltråden.

Jag måste medge nu så här att barnskådespelarna gör ett ok jobb, trots allt. De är inte lika bra som respektive skådis i Eurotrolls dubb, men under omständigheterna går de att lyssna på. Då är det betydligt värre ställt med de vuxna, som alla känns malplacerade eller drar på dialekterna på tok för mycket (förutom Märtas).

Och de som laddades upp förut, så alla är på samma plats:

Farbror Nilsson:


Syster Barsklund:


Huvuddoktorn:
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 17:16:51Ursäkta för att jag bumpar, men här kommer resten av ljudklippen som jag kunde fixa från den DVD jag har. Tyckte det passade bättre här än i gnälltråden.

Jag måste medge nu så här att barnskådespelarna gör ett ok jobb, trots allt. De är inte lika bra som respektive skådis i Eurotrolls dubb, men under omständigheterna går de att lyssna på. Då är det betydligt värre ställt med de vuxna, som alla känns malplacerade eller drar på dialekterna på tok för mycket (förutom Märtas).

Och de som laddades upp förut, så alla är på samma plats:

Farbror Nilsson:


Syster Barsklund:


Huvuddoktorn:

Medverkar inte PeeBee i serien?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 22:22:55Medverkar inte PeeBee i serien?
Det gör han, men inte i de avsnitten som finns på den skiva jag har.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:09:04Det gör han, men inte i de avsnitten som finns på den skiva jag har.
Vilken av dem har du? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:20:44Vilken av dem har du? ^^
Dennis - hjälte hela dan, som innehåller avsnitten Brother Rats och Hospitality.

Vilket ironiskt nog är, i produktionsordning det sista och första avsnittet i serien.

Så här ser den ut:
https://www.tradera.com/item/302154/447952906/dennis-hjalte-hela-dan-dvd-svenskt-tal-
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran