Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

I Mumindalen

Startat av Cadpig, 3 juni 2010 kl. 23:29:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juni 2022 kl. 21:44:23
Jag har ett vagt minne av att jag köpte något något eller några nummer av serietidningen på 1990-talet, och jag tror att den var i färg. Dock kan ju minnet ha en tendens att spela en ett spratt, så jag ska verkligen inte svära på det, men jag har i alla fall ett tydligt minne av att den var i färg.

Den under 90-talet var helt i färg som gick under namnet Mumin, det stämmer. Men jag hade på 80-talets, Mumin Magasin.

Zebastian

Finns 14 Uutta Muumi Laulua albumet på svenska?


Goliat

#92
Citat från: Znusmumriken skrivet  4 juli 2022 kl. 17:21:16
Finns 14 Uutta Muumi Laulua albumet på svenska?



Tror "14 uutta Muumi laulua" betyder något i stilen med nya låtar, och de är nog enbart skrivna på finska skulle jag tro.

Inte vad jag vet, däremot finns 14 alkuperäistä Muumi laulua på svenska under namnet Min Egen Mumin och även utgiven under namnet 14 original Mumin låtar, finns även på norska under namnet Min egen Mummi

Det finns dessutom en väldigt svår att få tag på musikvideo till de samtliga låtarna också. Medskickar lite print screens från musikvideorna.

Steffan Rudvall

Citat från: Znusmumriken skrivet  4 juli 2022 kl. 17:21:16
Finns 14 Uutta Muumi Laulua albumet på svenska?


Den finns på norska men inte svenska.

Goliat

#94
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juli 2022 kl. 18:21:31
Den finns på norska men inte svenska.

Aha, kände inte till, men hittade, 14 nye Mummi sanger

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet  4 juli 2022 kl. 18:27:37
Intressant, kände inte till detta, vad heter den norska utgåvan?
Min egen mummi: Plate 2

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juli 2022 kl. 18:31:57
Min egen mummi: Plate 2

Du var snabb, hann precis ändra mitt inlägg med länk till och med. Tackar. Visste inte Håkon hade två album. Ska lägga till den i min lista över discografin.

MOA

Citat från: Goliat skrivet  4 juli 2022 kl. 18:07:30
Tror "14 uutta Muumi laulua" betyder något i stilen med nya låtar, och de är nog enbart skrivna på finska skulle jag tro.

Inte vad jag vet, däremot finns 14 alkuperäistä Muumi laulua på svenska under namnet Min Egen Mumin och även utgiven under namnet 14 original Mumin låtar, finns även på norska under namnet Min egen Mummi

Det finns dessutom en väldigt svår att få tag på musikvideo till de samtliga låtarna också. Medskickar lite print screens från musikvideorna.
My god va creepy!


Zebastian

Citat från: Goliat skrivet  4 juli 2022 kl. 18:07:30
Tror "14 uutta Muumi laulua" betyder något i stilen med nya låtar, och de är nog enbart skrivna på finska skulle jag tro.

Inte vad jag vet, däremot finns 14 alkuperäistä Muumi laulua på svenska under namnet Min Egen Mumin och även utgiven under namnet 14 original Mumin låtar, finns även på norska under namnet Min egen Mummi

Det finns dessutom en väldigt svår att få tag på musikvideo till de samtliga låtarna också. Medskickar lite print screens från musikvideorna.
Det var synd, Råkar du veta om filmmusiken släpps på CD eller kassett på svenska?

Goliat

Citat från: Znusmumriken skrivet  4 juli 2022 kl. 20:26:34
Det var synd, Råkar du veta om filmmusiken släpps på CD eller kassett på svenska?

Från 90-talet finns inget officiellt utgivet, men det fanns en bootleg som man kunde hitta, men det var bara klipp från filmen.

Om du syftar på nya dubben så tror jag det släpps med tanke på att de släppte den nya serien, att de släppte musiken. Osäker på vem som ska göra musiken dock.

Om du tänker på bakgrundsmusiken så finns det en...lite hälft inofficiell utgåva med cirka 30-40 spår som använts i både serien och filmen (instrumental, minns inte namnet, va något lite ovanligt och svårt att hitta om man inte vet exakta namnet, kan titta upp i morgon)

Edit: du skrev kassett, du menade filmen. Iaf gäller det svenska utgåvor, har inte tittat upp andra språk.

Marcusen

Hur kan de som bestämde vilka avsnitt som ska dubbas behållt avsnitt med incest men helt struntat i 26 avsnitt för att de inte är basserade på Tove Janssons historier?

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 26 september 2022 kl. 18:14:49Hur kan de som bestämde vilka avsnitt som ska dubbas behållt avsnitt med incest men helt struntat i 26 avsnitt för att de inte är basserade på Tove Janssons historier?
Vad menar du nu?

Marcusen


Steffan Rudvall