Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

AntiBumbibjörnarna-tråden

Startat av KurageDHH, 6 april 2022 kl. 21:22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Bumbibjörnarna må vara en old school-serie, men ack så tråkig och oinspirerande är den. Erik (en av människorna i serien) är bland annat en riktig irriterande tönt.
Är jag den enda som ogillar denna serie? Därför skapar jag denna tråd för att se om nån annan än bara jag som dissar serien.

Dom som gillar serien kommer förmodligen ta illa upp om att den här tråden har skapats, så bäst att hålla avstånd, tack!

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet  6 april 2022 kl. 21:22:21
Bumbibjörnarna må vara en old school-serie, men ack så tråkig och oinspirerande är den. Erik (en av människorna i serien) är bland annat en riktig irriterande tönt.
Är jag den enda som ogillar denna serie? Därför skapar jag denna tråd för att se om nån annan än bara jag som dissar serien.

Dom som gillar serien kommer förmodligen ta illa upp om att den här tråden har skapats, så bäst att hålla avstånd, tack!
Du e nog den första medlemmen som tycker såhär

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: KurageDHH skrivet  6 april 2022 kl. 21:22:21
Bumbibjörnarna må vara en old school-serie, men ack så tråkig och oinspirerande är den. Erik (en av människorna i serien) är bland annat en riktig irriterande tönt.
Är jag den enda som ogillar denna serie? Därför skapar jag denna tråd för att se om nån annan än bara jag som dissar serien.

Dom som gillar serien kommer förmodligen ta illa upp om att den här tråden har skapats, så bäst att hålla avstånd, tack!
Tyckte du det här när du var barn? För den är ju inte anpassad för vuxna därför bör man se den från ett barns perspektiv.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 april 2022 kl. 22:10:36
Tyckte du det här när du var barn? För den är ju inte anpassad för vuxna därför bör man se den från ett barns perspektiv.

Rättelse; den här serien är till för alla åldrar!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2022 kl. 22:13:47
Rättelse; den här serien är till för alla åldrar!  ;)
Den kan nog funka för alla åldrar men är gjord för barn som så många andra barnprogram.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 april 2022 kl. 22:14:33
Den kan nog funka för alla åldrar men är gjord för barn som så många andra barnprogram.

Fast detta är en Disney-serie och Disney är kända för att skapa familjeriktade produktioner!  ;) (liksom flera andra amerikanska företag)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2022 kl. 22:17:52
Fast detta är en Disney-serie och Disney är kända för att skapa familjeriktade produktioner!  ;) (liksom flera andra amerikanska företag)
Den här serien är ju dock skapad för Disney Afternoon ett barnprogramsblock...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 april 2022 kl. 22:19:37
Den här serien är ju dock skapad för Disney Afternoon ett barnprogramsblock...

Om man pratar om Disney-serier som är barnrikare så är Playhouse Disney serierna ett mycket tydligare exempel!  ;) (såsom Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Djungelhjul, Kaninbyn, Jojos Cirkus, med flera)

Elios

Gillar inte serien och har aldrig varit ett fan av den heller. Intro låten suger. Vad mer ska jag säga? Sjunger någon den mitt framför mina ögon ber jag den hålla tyst.  8)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2022 kl. 22:26:40
Om man pratar om Disney-serier som är barnrikare så är Playhouse Disney serierna ett mycket tydligare exempel!  ;) (såsom Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Djungelhjul, Kaninbyn, Jojos Cirkus, med flera)
Framför allt Musses (Kuk)Klubbhus(De snackar jag mer om i ett annat ämne)

Daniel Hofverberg

Själv har jag alltid varit väldigt förtjust i Bumbibjörnarna. Men det beror väl åtminstone delvis på huruvida man är uppväxt med serien, för att börja se en serie främst riktad mot barn i vuxen ålder som man inte sett som barn är ju sällan ett framgångsrecept...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 april 2022 kl. 22:19:37
Den här serien är ju dock skapad för Disney Afternoon ett barnprogramsblock...
Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2022 kl. 22:26:40
Om man pratar om Disney-serier som är barnrikare så är Playhouse Disney serierna ett mycket tydligare exempel!  ;) (såsom Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Djungelhjul, Kaninbyn, Jojos Cirkus, med flera)
Att Bumbibjörnarna främst är riktad mot barn råder ingen tvekan om. Däremot är det också ett faktum att äldre serier från 1990-talet generellt sett fungerar bättre för hela familjen, jämfört med nyare barnserier (såsom mycket från Playhouse Disney) som är mer enkelsidigt riktad mot barn och som inte fungerar lika bra för fler åldrar. Kort sagt har många äldre serier en bredare målgrupp, som går att ses av betydligt fler åldrar än de främst är riktade till, medan många nyare serier är mer tydligt "barnsliga" och inte fungerar lika bra för fler åldrar.

Det här är egentligen inte specifikt för just Disney, utan gäller från de flesta filmbolag; där många nyare serier är mer barnsliga och fungerar sämre för en vuxen publik medan äldre serier oftast fungerade bättre för alla åldrar.

Det här beror väl åtminstone delvis på att det nuförtiden finns sådana krav på att serier riktade mot barn inte får ha minsta lilla våldsamma eller knappt ens spännande inslag, så att resultatet istället blir att de vanligtvis har en tendens att bli tämligen menlösa och nästan omöjliga att ses av vuxna; så att det är tveksamt om ens föräldrar kan se serierna med sina barn...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2022 kl. 13:26:20
Själv har jag alltid varit väldigt förtjust i Bumbibjörnarna. Men det beror väl åtminstone delvis på huruvida man är uppväxt med serien, för att börja se en serie främst riktad mot barn i vuxen ålder som man inte sett som barn är ju sällan ett framgångsrecept...
Att Bumbibjörnarna främst är riktad mot barn råder ingen tvekan om. Däremot är det också ett faktum att äldre serier från 1990-talet generellt sett fungerar bättre för hela familjen, jämfört med nyare barnserier (såsom mycket från Playhouse Disney) som är mer enkelsidigt riktad mot barn och som inte fungerar lika bra för fler åldrar. Kort sagt har många äldre serier en bredare målgrupp, som går att ses av betydligt fler åldrar än de främst är riktade till, medan många nyare serier är mer tydligt "barnsliga" och inte fungerar lika bra för fler åldrar.

Det här är egentligen inte specifikt för just Disney, utan gäller från de flesta filmbolag; där många nyare serier är mer barnsliga och fungerar sämre för en vuxen publik medan äldre serier oftast fungerade bättre för alla åldrar.

Det här beror väl åtminstone delvis på att det nuförtiden finns sådana krav på att serier riktade mot barn inte får ha minsta lilla våldsamma eller knappt ens spännande inslag, så att resultatet istället blir att de vanligtvis har en tendens att bli tämligen menlösa och nästan omöjliga att ses av vuxna; så att det är tveksamt om ens föräldrar kan se serierna med sina barn...
De var därför programmen var bättre förr

KurageDHH

Citat från: Elios skrivet  7 april 2022 kl. 07:56:15
Gillar inte serien och har aldrig varit ett fan av den heller. Intro låten suger. Vad mer ska jag säga? Sjunger någon den mitt framför mina ögon ber jag den hålla tyst.  8)

Då är vi två om. :) Får se om det kommer fler ogillande.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  6 april 2022 kl. 21:22:21
Bumbibjörnarna må vara en old school-serie, men ack så tråkig och oinspirerande är den. Erik (en av människorna i serien) är bland annat en riktig irriterande tönt.
Är jag den enda som ogillar denna serie? Därför skapar jag denna tråd för att se om nån annan än bara jag som dissar serien.

Dom som gillar serien kommer förmodligen ta illa upp om att den här tråden har skapats, så bäst att hålla avstånd, tack!

Det är bättre än Amphibia i  alla fall.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 20:34:09
Det är bättre än Amphibia i  alla fall.

Själv är jag;

- Anti-HarryPotter

- Anti-StarWars

- Anti-Sagan-om-Ringen

- Anti-Djungelboken2016

- Anti-Lejonkungen2019

- Anti-BabyBossen

- Anti-TitanAE

- Anti-Fox (dock endast av produktioner 2017 och uppnåt)

- Anti-Marvels (bl.a. Guardians of The Galaxy, The Avengers, osv.)

- Anti-SonyPictures (undantag Hotell Transylvanien)

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  7 april 2022 kl. 15:13:28
De var därför programmen var bättre förr
Det håller jag med om. Visst finns det undantag, men överlag har barnprogram de senaste 10 - 15 åren blivit tämligen menlösa och barnsliga på ett helt annat sätt än de var på 1980- och 1990-talet. Kanske inte nödvändigtvis något fel med det om man tillhör målgruppen, men målgruppen har som sagt överlag blivit smalare och smalare med åren...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2022 kl. 20:44:12
Själv är jag;

- Anti-HarryPotter

- Anti-StarWars

- Anti-Sagan-om-Ringen

- Anti-Djungelboken2016

- Anti-Lejonkungen2019

- Anti-BabyBossen

- Anti-TitanAE

- Anti-Fox (dock endast av produktioner 2017 och uppnåt)

- Anti-Marvels (bl.a. Guardians of The Galaxy, The Avengers, osv.)

- Anti-SonyPictures (undantag Hotell Transylvanien)

Måste du ta up det  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

Behöver vi verkligen sådan här negativa trådar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:11:21
Men jag blir ändå arg på dig ;)

Det ska du inte behöva bli!  ;) (jag har iallafall inte skapat sådana trådar)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2022 kl. 21:12:24
Det ska du inte behöva bli!  ;) (jag har iallafall inte skapat sådana trådar)

Jag är arg på dig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:09:50
Måste du ta up det  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
I just den här tråden, där det inte har någon relevans, så håller jag med. Vi kan väl hålla oss till att diskutera barnprogram, eftersom det är vad som är relevant som jämförelse.

Harry Potter, Star Wars och Sagan om ringen riktar sig ju till helt andra målgrupper, och ger därmed inget att jämföra med.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:14:49
Disneyfantasten är dum
Vad har vi sagt om personangrepp...? :(

Att du inte håller med om någons åsikter säger inget om att den personen skulle vara dum.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2022 kl. 21:15:57
Vad har vi sagt om personangrepp...? :(

Att du inte håller med om någons åsikter säger inget om att den personen skulle vara dum.

Precis, det är bättre att bestrida sina känslor!  ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2022 kl. 21:15:57
Vad har vi sagt om personangrepp...? :(

Att du inte håller med om någons åsikter säger inget om att den personen skulle vara dum.

Jag tycker han verkar dum.

Han ser bara på barn filmer och serier för att han för dum för attt fatta rikigta vanliga filmer samma sak med barn tv serier,

Jag tycker han borde skärpa sig och bli vsom vvuxen och se på normal tv serier och filmer >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:18:46
Jag tycker han verkar dum.

Han ser bara på barn filmer och serier för att han för dum för attt fatta rikigta vanliga filmer samma sak med barn tv serier,

Jag tycker han borde skärpa sig och bli vsom vvuxen och se på normal tv serier och filmer >:(

Men tänk om jag tycker att familjeriktade filmer och serier är mer normala...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2022 kl. 21:15:57
Vad har vi sagt om personangrepp...? :(


Jag som avskilgt vad ett milt utryck som "dum" så du inte skulle kalla det personagrp :(


Tror mig det är mycket väre saker jag kan säga om Disneyfantasten.

Jag är så arg på honom.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:18:46
Jag tycker han verkar dum.

Han ser bara på barn filmer och serier för att han för dum för attt fatta rikigta vanliga filmer samma sak med barn tv serier,

Jag tycker han borde skärpa sig och bli vsom vvuxen och se på normal tv serier och filmer >:(
Det är jag benägen att hålla med om, men då bör du argumentera för det istället för att bara kalla någon för dum utan argument eller motivering.

MOA

Jag e anti alla sitcoms för tonåringar från Disney & annat

MOA


Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: MOA skrivet  7 april 2022 kl. 21:35:26
Jag e anti alla sitcoms för tonåringar från Disney & annat

Jag tycker skådspelarna i dom kan sjunga bra,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:42:25
Jag tycker skådspelarna i dom kan sjunga bra,
Kan dom säkert men jag bryr mig int om sånt skit

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 21:41:57
Ju det är jag >:(
Tror du de e smart & säga att nån e dum?De gör dig int smartare utan mer självisk & envis

gstone

Jag är smattare än Disneyfantasten >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Personligen föredrar jag mer seriösa serier som DuckTales och Luftens Hjältar som tar upp vuxna ämnen såsom ekonomiska frågor. Men för att vara familjeunderhållning tycker jag att Bumbibjörnarna funkar bra även om det inte är en serie som jag skulle sträckkolla på.

Hampus.J

Bumbibjörnarna tillhör väl inte mina absoluta favoriter men funkar ganska bra som lättsam underhållning. Finns bättre serier men också betydligt sämre. Legendarisk introsång dock.

Numera kan man dock inte kolla utan att bli lite konfunderad av hur alla dessa Bumbibjörnar hör ihop. Verkar vara en rätt udda och lätt dysfunktionell familj.

In Donaldismo Veritas

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  7 april 2022 kl. 21:35:26
Jag e anti alla sitcoms för tonåringar från Disney & annat
Jag tycker tvärtom att de flesta ungdomsserier på Disney Channel har hållit en ovanligt hög klass. Visst finns det ett och annat bottennapp, men också många riktigt lyckade serier.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2022 kl. 21:23:06
Det är jag benägen att hålla med om, men då bör du argumentera för det istället för att bara kalla någon för dum utan argument eller motivering.
Gstone har väl inte rätt i detta fallet eftersom att han försöker bestämma vad Disneyfantasten får och inte får titta på...

Zebastian

#42
Jag får väl antagligen inte säga det här o detta inlägget kommer nog censureras bort. Men när Daniel säger att han är benägen att hålla med så tycker jag att han också håller på med personangrepp. För Vem har gett rättigheten till Gstone och Daniel att bestämma vad man får titta på och inte? Jag tycker Disneyfantasten förtjänar en ursäkt!

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  8 april 2022 kl. 09:20:56
Jag får väl antagligen inte säga det här om detta inlägget kommer nog censureras bort. Men när Daniel säger att han är benägen att hålla med så tycker jag att han också håller på med personangrepp. För Vem har gett rättigheten till Gstone och Daniel att bestämma vad man får titta på och inte? Jag tycker Disneyfantasten förtjänar en ursäkt!
Jag uttryckte mig kanske klumpigt, och för det ber jag om ursäkt. Självklar har alla rätt att se vad de vill, men det jag menade var att jag förstod Gstones ståndpunkt och logik och är benägen att hålla med i tankegångarna - men givetvis ska alla få välja själv, och jag uttryckte mig lite otydligt i hastigheten. :-[

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2022 kl. 09:29:51
Jag uttryckte mig kanske klumpigt, och för det ber jag om ursäkt. Självklar har alla rätt att se vad de vill, men det jag menade var att jag förstod Gstones ståndpunkt och logik och är benägen att hålla med i tankegångarna - men givetvis ska alla få välja själv, och jag uttryckte mig lite otydligt i hastigheten. :-[
Vad menas med Gstones ståndpunkt och logik han har ju inte använt något sådant han har ju bara påstått att Disneyfantasten är dum och barnslig...

Anders M Olsson

Vilken fruktansvärd pajkastning. Tråden borde låsas.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 april 2022 kl. 10:38:04
Vilken fruktansvärd pajkastning. Tråden borde låsas.

Jag är benägen att hålla med!

Zebastian

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 april 2022 kl. 10:38:04
Vilken fruktansvärd pajkastning. Tråden borde låsas.
Den behöver inte låsas men en viss person borde låtsas ute från forumet...

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 april 2022 kl. 10:38:04
Vilken fruktansvärd pajkastning. Tråden borde låsas.
Med tanke på att tråden inte ens tycks ha någonting med det ursprungliga ämnet att göra, utan har spårat ur till allt mellan himmel och jord, så tar vi och låser tråden. :)