Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

#2100
Citat från: Samlaren skrivet 31 augusti 2021 kl. 21:04:31
Bonkers kommer till Disney+ Sverige den 29:e sept hoppas de har laggt till dubet då.
Det förefaller högst osannolikt, då det som sagt råder rättighetsproblem kring den svenska dubbningen av Bonkers, då ingen tycks veta vem som äger rättigheterna till alla dubbningar som FilmNet beställde. Att Disney skulle lägga ner en massa tid, pengar och energi på att reda ut dessa rättighetsproblem och försöka köpa loss rättigheterna från vem det än är förefaller tyvärr mycket osannolikt. :(

Jag hade dock hoppats på att serien skulle dubbas om till Disney+, istället för att bara släppa den i textad originalversion, men i så fall borde svenskdubbade ljudspår redan ha dykt upp på amerikanska Disney+ (och att de antagligen inte hade textat serien till att börja med), varför det inte heller ser så lovande ut...

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 17:26:19
Serien finns på Disney+ i USA, så med VPN till USA kan du se den.

Första och andra säsongen har svenskt tal. Tredje säsongen (som ligger som en helt egen serie) har dock varken text eller tal på svenska.
Jag lyckas inte hitta åt Miles från morgondagen på amerikanska Disney+? Har den fått någon ologisk titel, eller är det sökfunktionen som spelar mig ett spratt...?

Fred

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 15:03:23
Jodå, jag har precis kollat, och Luftens hjältar / TaleSpin har nu svenskt, norskt och danskt tal på Disney+ i USA!

Är det originaldubben på Luftens hjältar, alltså de har inte gjort någon tilläggsdubbning som de gjort på vissa andra serier?

Daniel Hofverberg

Citat från: Dale Oakmont skrivet  1 september 2021 kl. 01:00:44
Är det originaldubben på Luftens hjältar, alltså de har inte gjort någon tilläggsdubbning som de gjort på vissa andra serier?
Utifrån en första snabbtitt på några avsnitt verkar det vara samma dubbning av Luftens hjältar som alltid använts.

Dock verkar det vara något eller några avsnitt av serien, oklart vilka och hur många, som inte dubbades eller sändes på 1990-talet; utan som mest troligt dubbades för första gången för Disney Channel runt 2003 - 2004. Dessa avsnitt har åtminstone en annan röst för Ville Virvel, men är i övrigt ganska snarlika med 1990-talsdubben. Jag vet inte exakt vilka avsnitt det rör sig om, men jag kommer tydligt ihåg att åtminstone Jolly Molly Christmas var en av dem.

Men det är helt klart inte alls en lika omfattande tilläggsdubbning som exempelvis Bumbibjörnarna, så det rör sig alltså inte om hela säsonger eller flera dussin avsnitt som inte dubbades på 1990-talet, utan bara om enstaka avsnitt.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 augusti 2021 kl. 21:29:51
Jag lyckas inte hitta åt Miles från morgondagen på amerikanska Disney+? Har den fått någon ologisk titel, eller är det sökfunktionen som spelar mig ett spratt...?

De har bytt namn på serien. Den heter numera Uppdragsstyrkan 1 / Mission Force One. Märkligt nog ligger den som två olika serier där första och andra säsongen räknas som en serie, men tredje säsongen räknas som en egen serie.

Om du bara söker på "Miles" hittar du båda.


KurageDHH

Jaha, Ducktales säsong 2 och 3 har inte blivit tillgängliga när jag kollade nyss, trots att det skulle ske idag! Alla andra som också skulle komma idag finns dock tillgängliga nu!
Ducktales 1987-fans har blivit blåsta!

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2021 kl. 10:03:30
Jaha, Ducktales säsong 2 och 3 har inte blivit tillgängliga när jag kollade nyss, trots att det skulle ske idag! Alla andra som också skulle komma idag finns dock tillgängliga nu!
Ducktales 1987-fans har blivit blåsta!

De finns visst! Jag kollade precis.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

KurageDHH

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 september 2021 kl. 10:08:36
De finns visst! Jag kollade precis.

Ok. Jag kollade igen och nu finns de! Varför tog det en timme? Vad det inte menningen att allt nytt innehåll skulle publicera runt 9-tiden (10 finsk tid)?

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2021 kl. 10:17:01
Ok. Jag kollade igen och nu finns de! Varför tog det en timme? Vad det inte menningen att allt nytt innehåll skulle publicera runt 9-tiden (10 finsk tid)?

Jo, nytt innehåll brukar ju läggas upp runt 9, så varför det dröjt en timme vet jag inte. Jag vet inte ens om det faktiskt tog en timme, den kan väl lika väl ha varit så att du såg fel, men vad vet jag?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Hampus.J

Härligt att också säsong två och tre av gamla Ducktales nu finns tillgängligt. Det har jag sett framemot länge.
In Donaldismo Veritas

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2021 kl. 10:17:01
Ok. Jag kollade igen och nu finns de! Varför tog det en timme? Vad det inte menningen att allt nytt innehåll skulle publicera runt 9-tiden (10 finsk tid)?

Varför så otålig? Vad spelar en eller ett par timmar förr eller senare för roll?

Jirr

Som sagt, DuckTales säsong 2 och 3 finns nu på Disney+ dock har första avsnittet, Marking Time, i säsong 2 varken svenskt tal eller text.
Lämna feedback i https://help.disneyplus.com/csp

simon.bjornen

Jag la märke till det också, medan andra avsnitt har svenskt tal.
Jag har bara kikat på första avsnittet på säsong 2, men är det någon som har koll på om det finns fler avsnitt på Säsong 2 och 3 där svensk tal fattas ?

Citat från: Jirr skrivet  1 september 2021 kl. 11:42:47
Som sagt, DuckTales säsong 2 och 3 finns nu på Disney+ dock har första avsnittet, Marking Time, i säsong 2 varken svenskt tal eller text.
Lämna feedback i https://help.disneyplus.com/csp

Fred

#2112
Citat från: Jirr skrivet  1 september 2021 kl. 11:42:47
Som sagt, DuckTales säsong 2 och 3 finns nu på Disney+ dock har första avsnittet, Marking Time, i säsong 2 varken svenskt tal eller text.
Lämna feedback i https://help.disneyplus.com/csp

Märkligt, är ni säkra på att avsnittet har dubbats tidigare? Ska det va ska det va 100 %.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2021 kl. 01:23:08
Utifrån en första snabbtitt på några avsnitt verkar det vara samma dubbning av Luftens hjältar som alltid använts.

Dock verkar det vara något eller några avsnitt av serien, oklart vilka och hur många, som inte dubbades eller sändes på 1990-talet; utan som mest troligt dubbades för första gången för Disney Channel runt 2003 - 2004. Dessa avsnitt har åtminstone en annan röst för Ville Virvel, men är i övrigt ganska snarlika med 1990-talsdubben. Jag vet inte exakt vilka avsnitt det rör sig om, men jag kommer tydligt ihåg att åtminstone Jolly Molly Christmas var en av dem.
Jag antar att Flying Dupes inte finns alls på Disney +...
Citat från: Dale Oakmont skrivet  1 september 2021 kl. 12:33:25
Märkligt, är ni säkra på att avsnittet du dubbats tidigare? Ska det va ska det va 100 %.
Det har dubbats...

https://youtu.be/BSA25Ei8Ql8

simon.bjornen

Nu finns avsnittet marking time på svenska.


Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 september 2021 kl. 12:34:41
Jag antar att Flying Dupes inte finns alls på Disney +...Det har dubbats...

https://youtu.be/BSA25Ei8Ql8