Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ljudklipp

Startat av TonyTonka, 5 mars 2009 kl. 21:35:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lisa

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 mars 2009 kl. 15:24:10
S
Jag ska försöka kolla upp de andra också. De är i alla fall inte dubbade av Dubberman, och därmed är nog Sun Studio mest sannolikt. Sune och hans värld är dock en svensk serie, så credits för den hör inte hemma på Dubbningshemsidan.


Läggs inga svenska serier upp på dubbningshemsidan? Varför?

Daniel Hofverberg

Eftersom Dubbningshemsidan handlar om dubbningar, så anser jag inte att svenska serier hör hemma i Svenska röster och credits. Visserligen är det en tolkningsfråga om man anser att tecknade svenskspråkiga filmer och serier är dubbade, men jag gör bedömningen att det inte är att anse som dubbning i ordets rätta bemärkelse, i och med att det då är originalspråket. Det känns helt enkelt som att gå ifrån sajtens ämne för mycket.

Dock förekommer fortfarande recensioner på svenska filmer och serier (liksom övriga som inte är dubbade) här på sajten, och det kommer inte att förändras. Men jag vill inte urholka ämnet för mycket, genom att blanda in svenska filmer även i Svenska röster och credits - då finns risken att mängden dubbningar helt plötsligt blir färre än svenska filmer, och det har aldrig varit meningen.

Men vill folk bidra med creditlistor till svenska filmer och serier här på forumet, så finns det inget hinder - det är absolut inget fel med det, utan enbart positivt.

TonyTonka

Sune och hans värld är faktist inte en svensk serie.

Den heter The World of Tosh. Den finns på IMDB.

Det samma gäller Da Möb

Och kanske De tre vännerna och Jerry
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Citat från: Tonytonka skrivet  3 maj 2009 kl. 16:22:09
Sune och hans värld är faktist inte en svensk serie.

Den heter The World of Tosh. Den finns på IMDB.

Det samma gäller Da Möb

Och kanske De tre vännerna och Jerry

Alla tre är samproducerade mellan olika länder, bl.a. Sverige

Upphovsmannen till alla tre* är i alla fall Magnus Carlsson

* Jeje, Sune fanns före tv-serien, men jag menar givetvis serien...  >:( :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Det stämmer att serierna är europeiska samproduktioner, mellan åtminstone Sverige och Tyskland. Men jag har för mig att originalspråket på alla tre serierna är svenska, och att de utländska språkversionerna är dubbningar. Därmed stämmer fortfarande min poäng.

Erika

Jag har för mig att "De tre vännerna och Jerry" är engelskspråkig i original. Men jag är inte säker.

Simon

Citat från: Tonytonka skrivet  2 maj 2009 kl. 19:41:39
Vet inte någon vilka som spelar i Klass  3000?

Har hört Elina Raeder där.

TonyTonka

 Hur går det?
Psyco: Jag tror Elina spelar Kam och kimmy.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anna Nordell Engh

Jag är med i klass 3000. Tamika  :)

Elias Prenbo

Hej Anna Nordell Engh, kul att ha dig som gäst här på forumet, jag är själv forumsgäst här jag med.

Förresten, jag älskar verkligen både dig och din karriär som skådespelare och du var underbar som Charlotte La Bouff i Prinsessan och Grodan.

PS: hur fixar man ljudklipp?

E

Citat från: Elias Prenbo skrivet  7 juli 2016 kl. 20:07:29
Hej Anna Nordell Engh, kul att ha dig som gäst här på forumet, jag är själv forumsgäst här jag med.

Förresten, jag älskar verkligen både dig och din karriär som skådespelare och du var underbar som Charlotte La Bouff i Prinsessan och Grodan.

PS: hur fixar man ljudklipp?
Gammalt Ämne men var det verkligen lönt att skriva det där

Anna var bara inne på forumet några gånger under 2009 och inte mer efter det