Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lightyear (2022)

Startat av E, 11 december 2020 kl. 15:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2022 kl. 11:28:54

https://youtu.be/chNFKmjvlio

Buzz hade en annan röst än tidigare, rösten lät bekant...

Vi får se hur rollbesättningen ser ut när det väl närmar sig...

Jag är hittills inte alltför imponerad av varesig Röd eller Lightyear att döma av filmernas trailers, men jag kommer att se dem ändå hur det än är. (den sistnämnda är svagast utav dessa två, den förstnämnda verkar i ungefär samma nivå som Monsters University, Den Gode Dinosaurien och Bilar 2)

Bytet kanske beror på att Fredrik Dolk är mer lik Tim Allen som gör rösten i Toy Story filmerna medan rösten i här kanske är mer lik rösten som gör karaktären i denna film.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2022 kl. 12:02:00
B

Jag är hittills inte alltför imponerad av varesig Röd eller Lightyear att döma av filmernas trailers, men jag kommer att se dem ändå hur det än är. (den sistnämnda är svagast utav dessa två, den förstnämnda verkar i ungefär samma nivå som Monsters University, Den Gode Dinosaurien och Bilar 2)


Dubbningarna kommer nog ändå i alla fal bli bra  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2022 kl. 22:49:56
Dubbningarna kommer nog ändå i alla fal bli bra  :D

Förhoppningsvis ja.

Disneyfantasten

Röd ser jättebra ut så liksom Själen och Luca kommer den att vara bra tror jag.

Jag är mer skeptisk till Lightyear, men jag kommer som sagt att se den iallafall.

Man kan iallafal tycka att de snart borde annonsera om kommande Pixar-filmer nu när det bara är tre månaders tid kvar innan Lightyear har premiär.

gstone

Vilka hoppas ni är röster i filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

CitatChris Evans as Buzz Lightyear
Keke Palmer as Izzy Hawthorne, Alisha's granddaughter who Lightyear meets
Dale Soules as Darby Steel
Taika Waititi as Mo Morrison
Peter Sohn as Sox
Uzo Aduba as Alisha Hawthorne, Lightyear's friend and Izzy's grandmother
James Brolin as Emperor Zurg
Mary McDonald-Lewis as I.V.A.N.
Efren Ramirez as Diaz
Isiah Whitlock Jr. as Commander Burnside

Rollistan
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Ville inte Tim Allen återvända i rollen som Buzz Lightyear eller hur var det egentligen som hände där!?  :o :o 8) 8)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 april 2022 kl. 16:38:56
Ville inte Tim Allen återvända i rollen som Buzz Lightyear eller hur var det egentligen som hände där!?  :o :o 8) 8)
Det är inte samma Buzz Lightyear, Buzz Lightyear som vi får se i den här filmen är vad leksaken är baserad på.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 april 2022 kl. 16:51:18
Det är inte samma Buzz Lightyear, Buzz Lightyear som vi får se i den här filmen är vad leksaken är baserad på.

Förstår vad du menar. Tim Allen spelade ju inte Buzz i själva serien men i den filmen gjorde han ju de som var pilotavsnitten av serien.  8) 8)

Disneyfantasten

Jag gissar spontant att denna film kommer att ha Sverigepremiär exakt eller ungefär samma dag som urpremiären i USA.

Eftersom denna film är Disney (en Pixar-produktion, men i likhet med Pixars övriga långfilmer så är den också skapad i samarbete med Disney) så skulle jag gissa att uppgifterna om den svenska dubbningen sannolikt inte kommer avslöjas förräns filmen haft premiär...?

Undrar vilken som blir nästa Pixar-film efter denna (som har premiär ett års tid efter), då det inte är långt kvar innan premiären, det verkar inte ha annonserats ännu...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2022 kl. 21:36:48
Jag gissar spontant att denna film kommer att ha Sverigepremiär exakt eller ungefär samma dag som urpremiären i USA.

Den har Sverigepremiär 15 juni. I USA släpps den 2 dagar senare.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

#42
Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 maj 2022 kl. 22:49:43
Den har Sverigepremiär 15 juni. I USA släpps den 2 dagar senare.

Så verkar ha varit fallet med ett flertal filmer av Disney & Pixar på senare år...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2022 kl. 22:58:55
Så verkar ha varit fallet med ett flertal filmer av Disney & Picar på senare år...

De flesta storfilmer överlag har Sverigepremiär på onsdagar har jag märkt; Uncharted, The Batman, Fantastiska vidunder: Dumbledores hemligheter, The Northman, The Lost City, Doctor Strange in the Multiverse of Madness, listan blir lång. Poängen är den att det inte bara  är Disney och Pixars filmer som får Sverigepremiär på onsdagar, dock bör nämnas att det är betydligt vanligare för filmer med 11-årsgräns eller högre.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 maj 2022 kl. 08:50:25
De flesta storfilmer överlag har Sverigepremiär på onsdagar har jag märkt; Uncharted, The Batman, Fantastiska vidunder: Dumbledores hemligheter, The Northman, The Lost City, Doctor Strange in the Multiverse of Madness, listan blir lång. Poängen är den att det inte bara  är Disney och Pixars filmer som får Sverigepremiär på onsdagar, dock bör nämnas att det är betydligt vanligare för filmer med 11-årsgräns eller högre.
För mig är det lite ovant att filmerna släpps innan de ens har premiär i USA för några år sedan var det ju absolut inte så, det hände ju att man kunde behöva vänta i över ett år ibland.