Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 19:33:14Som är alldeles för svårtillgängliga, varken jag eller min DV har kontaktuppgifter till dem, jag önskar verkligen att Disney (och andra filmbolag och dubbningsbolag) kunde lägga av med sina idiotiska kontrakt och låta bli att vara så snåla och kinkiga, kontrakt i sig är bra, men de borde bara gälla i Max ett år och absolut inte längre än så, dubbningsbolag är dessutom mycket enklare och bekvämare att höra av sig till än Disney Character Voices, att lösa mysterier är mycket viktigare än sekretessavtal.

Dessutom sa du ju själv detta förut;
Att inte skriva ut några svenska röster alls i credits är särskilt jävligt tycker jag !!
Borde var olagligt !
SF Anytime  och Sky showtime är stora offenders i den sortens djävulskap.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet Igår kl. 19:58:35äger rättigheterna till röstinspelningarna i hela universumet.
På andra planeter och i andra glaxer med? ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet Igår kl. 19:58:35Jag vet inte, informationen finns ju ändå ute och är inte direkt hemlig när de har creditslistor på de olika utgåvorna. M
Ja

Man tycker ju att få veta dubbarna borde vara ett plus som lockar tittare inte tvärtom ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 15:38:51Jag har dåliga nyheter;

Jag fick svar från KM Studio men tyvärr hade de inte det svar jag hade hoppats på (citat);

Kul att du är intresserad av dubb! Tyvärr har vi på grund av sekretess inte möjlighet att lämna ut uppgifter, utan du behöver höra av dig till ansvarig utgivare. I detta fall verkar det vara Disney Character Voices International.

Med andra ord verkar det se mycket mörkt ut för mig, då Disney Character Voices International är oerhört svårtillgängligt, ännu mera än svenska dubbningsstudior faktiskt, dessutom har de säkert endast svar på röster eller i värsta fall inga alls, de har nog knappast svar angående inspelningar, inspelningstider, personal bakom dubbning eller liknande, så vad ska jag nu ta mig till...?  :(

Men, både @Oscar Isaksson  och @Alexander  hade ju hört av dig till olika dubbningsstudior och dylikt förut utan problem...

Tänk om det fanns någon vänlig skäl där ute som hade svaren på alla mina gåtor...?
Har du försökt fråga Monica Forsberg om filmen? Jag tror inte Monica Forsberg får lämna ut uppgifter om en Disney film.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet Igår kl. 20:36:51Har du försökt fråga Monica Forsberg om filmen? Jag tror inte Monica Forsberg får lämna ut uppgifter om en Disney film.
Monica Forsberg jobbar ju inte på KM Studio längre och dessutom så bor hon ju inte ens i Karlskoga längre utan ungefär på gränsen mellan Småland och Skåne.

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:39:34Monica Forsberg jobbar ju inte på KM Studio längre och dessutom så bor hon ju inte ens i Karlskoga längre utan ungefär på gränsen mellan Småland och Skåne.
Jag vet redan om Monica Forsberg inte jobbar längre och hon och Hasse Andersson bor utanför Förslöv och jag tror inte Monica Forsberg får lämna ut uppgifter om dubb om t.ex Disney även om hon inte jobbar på KM Studio längre.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:39:34Monica Forsberg jobbar ju inte på KM Studio längre och dessutom så bor hon ju inte ens i Karlskoga längre utan ungefär på gränsen mellan Småland och Skåne.
Precis, så om anledningen är att KM Studio fortfarande är bundna av kontrakt så bör dessa i så fall inte innefatta Monica Forsberg; då hon som sagt inte är anställd på KM Studio längre. Så det kan absolut vara värt ett försök att kontakta henne - långt ifrån säkert att hon har sparat så gamla uppgifter, men om hon har borde hon få lämna ut dem. :)