Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Quasi

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 maj 2021 kl. 21:02:31
Gör gärna det, jag är nyfiken på om det är samma eller inte.
Jag har en DVD-kopia av originaldubben sen innan (d.v.s. en bränd kopia av DVD-utgåvan), som en "barmhärtig samarit" här på forumet gjort till mig för flertalet år sedan.

Men som alltid vill jag helst ha original av allt, så jag hade velat få tag även i en originalutgåva på DVD. :) Men dock inte till riktigt vilket pris som helst...

Du har pm :)

Jaha jag förstår. Nej gud, läste här i trådarna en som hade sålt sin för 7999 kr :o :o herregud vad sjukt!! Okej om det är 1000 kr men nästan 8000.  ;D ;D ;D Surt om det också hade varit omdubbningen...   ;D :'(

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 21:17:22
Jaha. :) Jag blev både glad och chockad över att du hittade den för så lite pengar då originalet är svår att få tag på. Helt sjukt! Är det verkligen original dubbningen med Tommy Nilsson? För 2002 utgåvans omslag är samma på bägge dubbningarna - de kan därför vara lätta att förväxla.

Men om det sista numret i sidans nav slutar med en 2:a så är det garanterat original dubbningen :)
Det står a2 på baksidan av dvd skivan så det är original dubbningen men när jag såg på filmen så var det samma röst från lillefot från landet för längesedan 1988 som spelade oliver.

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 21:24:16
Du har pm :)

Jaha jag förstår. Nej gud, läste här i trådarna en som hade sålt sin för 7999 kr :o :o herregud vad sjukt!! Okej om det är 1000 kr men nästan 8000.  ;D ;D ;D Surt om det också hade varit omdubbningen...   ;D :'(
Nån sålde den för 8000kr???

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 21:32:08
Nån sålde den för 8000kr???
Om jag minns rätt så blev den aldrig såld och den kanske till och med fortfarande är uppe.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2021 kl. 21:36:33
Om jag minns rätt så blev den aldrig såld och den kanske till och med fortfarande är uppe.
Uppe för över tusentals kronor? Vem skulle köpa en film för så mycket pengar?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 21:38:11
Uppe för över tusentals kronor? Vem skulle köpa en film för så mycket pengar?
Det är i alla fall garanterat originaldubbningen då man får se en bild på skivan och kan läsa koden på den.

Quasi

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 21:31:40
Det står a2 på baksidan sv dvd skivan så det är original dubbningen men när jag såg på filmen så var det samma röst från lillefot från landet för längesedan 1988 som spelade oliver.

SÅ COOLT  ;D 8)

Steffan Rudvall

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 22:01:15
SÅ COOLT  ;D 8)
Ja det är det. Men skivan är inte som den på bilden utan den är lila på den biten man spelar på.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2021 kl. 22:04:40
Jag antar att ingen har lagt bud...
Vem är dum nog att lägga bud på 8000kr för en dvd utgåva som har original dubbningen? Det är ju praktsstaget 1/3 av lönen innan skatt.

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 21:59:38
Ja eller hur ;D Kolla här: https://www.tradera.com/item/341128/455814609/oliver-ganget-originaldubb-mycket-sallsynt-samlarobjekt-disney-oliver-och-g#view-item-main Det står att den är avslutad, men det syns inte vilka som lagt bud.
Var det här verkligen utgåvan med original dubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 21:31:40
Det står a2 på baksidan sv dvd skivan så det är original dubbningen men när jag såg på filmen så var det samma röst från lillefot från landet för längesedan 1988 som spelade oliver.
Men den personen har inte spelat Oliver.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 22:09:17
Ja det är det. Men skivan är inte som den på bilden utan den är lila på den biten man spelar på.
lila? Alltså som en hemmagjord disk?

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2021 kl. 22:12:59
lila? Alltså som en hemmagjord disk?
Är den hemgjord? Trodde att alla hade den färgen, men det står ju A2 på baksidan av dvd skivan.