Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Quasi

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 maj 2021 kl. 08:18:03
Själv har du tydligen behov av att svära, men det har jag så gärna överseende med.  :)

Jag brukar bli glad när någon rättar mig, för det betyder ju att jag antingen har fått hjälp att korrigera något slarvfel, eller så har jag fått lära mig något nytt!  ;)

Om det handlar om faktafel eller liknande då förstår jag att man är där och rättar. Men ord! Det går till överdrift. Speciellt när alla förstår vad det är man pratar om.

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 22 maj 2021 kl. 10:10:38
Om det handlar om faktafel eller liknande då förstår jag att man är där och rättar. Men ord! Det går till överdrift. Speciellt när alla förstår vad det är man pratar om.
Själv så var jag förvirrad över rimligt och rymligt, det var ju steffan som rättade mig tror jag.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 11:09:24
Själv så var jag förvirrad över rimligt och rymligt, det var ju steffan som rättade mig tror jag.
Det var inte jag, det var Anders M Olsson.

Steffan Rudvall

https://youtu.be/7iJ_efymw-k

Vad tycker ni om den här videon? Personen påstår alltså att den svenska omdubbningen och norska dubbningen har lånat repliker från varandra.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2021 kl. 12:18:30
Det var inte jag, det var Anders M Olsson.
Såg det nyss i den andra ämnet. Ber om ursäkt.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 januari 2021 kl. 20:51:19
400 kr får nog tyvärr ses som ett ganska bra pris i dagens läge, då originaldubben oftast landar på mycket mer än så.

Men det var ju bara utgångsbudet för en auktion, så det kan ju lätt trissas upp till det mångdubbla priset... :(
Är inte 400kr dyrt för en film? Själv så fick jag tag på filmen och det var bara för 80kr.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 13:32:02
Såg det nyss i den andra ämnet. Ber om ursäkt.
Det verkar som någon har satt ihop båda ämnena nu...

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2021 kl. 14:12:45
Det verkar som någon har satt ihop båda ämnena nu...
Jajamensan, är inte det bra eller?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 15:08:58
Jajamensan, är inte det bra eller?
Jo men det blir ju lite konstigt.

Scoobydoofan1

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 16:27:39
Hur då?
Tex de citerade inlägget nedanför du refererar till det andra ämnet fast det inte finns något längre.
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 13:32:02
Såg det nyss i den andra ämnet.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2021 kl. 16:30:51
Tex de citerade inlägget nedanför du refererar till det andra ämnet fast det inte finns något längre.
Dom togs bort?

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 maj 2021 kl. 21:02:31
Gör gärna det, jag är nyfiken på om det är samma eller inte.
Jag har en DVD-kopia av originaldubben sen innan (d.v.s. en bränd kopia av DVD-utgåvan), som en "barmhärtig samarit" här på forumet gjort till mig för flertalet år sedan.

Men som alltid vill jag helst ha original av allt, så jag hade velat få tag även i en originalutgåva på DVD. :) Men dock inte till riktigt vilket pris som helst...
Så? Visade det sig vara samma säljare eller inte?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 16:32:17
Dom togs bort?
i ditt inlägg säger du att du såg det i det andra ämnet och det ämnet finns inte längre eftersom att de har satts ihop.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 maj 2021 kl. 13:33:23
Är inte 400kr dyrt för en film? Själv så fick jag tag på filmen och det var bara för 80kr.

Om det hade varit en vanlig DVD hade det varit dyrt. Men jag är säker på att det finns väldigt många som gärna skulle ge 400 kronor för en äkta utgåva från 2002 med originaldubbningen av Oliver och gänget. Även till det dubbla priset (800 kronor) skulle det säkert finnas köpare.

Din är ju en piratkopia - en förfalskning - och saknar därför samlarvärde. Personen som sålde den till dig begick ett lagbrott, och det skulle du själv också göra om du försökte sälja den vidare.