Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2024 kl. 21:01:32Ja, det är det jag har blivit varse den hårda vägen... ;)

Efter ungefär 8000 DVD- och Blu-Ray-filmer samt ungefär 600 - 700 VHS-filmer börjar den gränsen vara nådd för min del...
Min mamma och pappa klagar på att "mina filmer tar upp hela huset "
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MB

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2024 kl. 21:01:32Ja, det är det jag har blivit varse den hårda vägen... ;)

Efter ungefär 8000 DVD- och Blu-Ray-filmer samt ungefär 600 - 700 VHS-filmer börjar den gränsen vara nådd för min del...
Vilken Guldgruva! Skaffa hundratals grejer som man aldrig kommer använda på år & dar

gstone

Citat från: MB skrivet  6 maj 2024 kl. 21:10:23Har du kollat texten på disken då?
svårt att göra när den är inplastad ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 22:00:55svårt att göra när den är inplastad ;D
Ska du hålla den inplastad? Då får du ju aldrig veta...

Scoobydoofan1

Du borde gå igenom VHS filmerna, särskild dom du har spelat in när det gäller avsnitt av olika serier.

DingoPictures2005

Har du några inspelade vhs filmer?
Många dubbningar visades endast på tv.
Till min fasa har jag också fått reda på att RosaMannen slänger allt tecknat han får in, vilket gör det ännu viktigare att hitta tecknat inspelningar innan han gör det.

Scoobydoofan1

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 maj 2024 kl. 08:55:03Har du några inspelade vhs filmer?
Till min fasa har jag också fått reda på att RosaMannen slänger allt tecknat han får in, vilket gör det ännu viktigare att hitta tecknat inspelningar innan han gör det.
Inte bara hitta, utan hur troligen är det att folk spelar in avsnitt av serier på tv..... en stor del har gått till digitalt.

DingoPictures2005

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 maj 2024 kl. 08:56:50Inte bara hitta, utan hur troligen är det att folk spelar in avsnitt av serier på tv..... en stor del har gått till digitalt.
Jag tycker personligen att så mycket tecknat som möjligt ska bevaras.
Vilket är varför det är synd att RosaMannen slänger sina band med tecknat.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 maj 2024 kl. 09:01:20Jag tycker personligen att så mycket tecknat som möjligt ska bevaras.

https://youtu.be/wF738_DyU4o
Vet att han gör det då jag frågade honom i live streamen.

Scoobydoofan1

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 maj 2024 kl. 09:01:20Jag tycker personligen att så mycket tecknat som möjligt ska bevaras.
Det är sorgligt för alla andra som spelar in avsnitt av serier, frågan är då också vem eller om det är nån som har spelat in avsitt efter serier som söks eller som inte visas på tv längre. Särskild när det gäller äldre tecknade serier.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 maj 2024 kl. 08:55:03Har du några inspelade vhs filmer?
Ja, jag har åtminstone några hundra inspelade VHS-band - jag spelade in väldigt mycket från FilmNet, men även en del från TV4, Kanal 5 och SVT; och i (tyvärr) mindre utsträckning från TV3. Mest är det nog TV-serier, men även en del filmer.

En del är digitaliserat, men mycket är nog inte det än. Är det något särskilt du är intresserad av, så säg gärna till vad - då kan jag ha det i åtanke när jag går igenom band; så kan jag lägga de banden åt sidan och märka upp dem i så fall. :)

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 21:03:22Min mamma och pappa klagar på att "mina filmer tar upp hela huset "
Hur mycket har du samlat på dig när det gäller fysisk media?

DingoPictures2005

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 19:37:26Hej! :)
Vet ej hur man citerar alla kommentarer så alla svaren kommer här.

Personen innan mig hade budat 650 kr. Jag försökte då lägga ett bud på 655 :P men jag blev bara rekommenderad att lägga 660 eller om det var 670, jag minns inte. En halvtimme senare hade jag vunnit den för 670 kr. Övriga pengar var porto/frakt.

Nej, men man vet ju aldrig. Men om originaldubben är så sällsynt så känns det svårt att tro.
Jag blev rekommenderad att kolla reviewsen när jag skrev om detta i ett annat forum och när jag kollade så var de flesta positiva... :o
Blev ännu mer förvirrande.

Ja, det stod i titeln att den var originaldubbad. I beskrivningen framgick det även att den var originaldubbad samt sällsynt. Det blir lite svårt att få ihop den informationen med att de hade flera "original-exemplar" av denna.  ???

Men herregud, WOW!! :o :o Var hittade du den? Var det loppis eller butik för begagnat?
Letar du fortfarande? har den digitaliserad
Känner att det är moraliskt rätt att dela med sig av den om du vill se den

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 maj 2024 kl. 21:35:40Letar du fortfarande? har den digitaliserad
Känner att det är moraliskt rätt att dela med sig av den om du vill se den
Jag tror inte Quasi letar längre, då Quasi har tackat mig för uppladdningen på Internet Archive.

https://archive.org/details/oliver-ganget-originaldubbning