Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 22:40:29
Den har meny, men man kan välja mellan 3 språk och så dyker allting up på deras språk, meny osv. Iallafall på dvd skivan.
Då är det alltså någon som har ägt den riktiga utgåvan med originaldubbningen och sedan kopierat över den till en ny disk.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2021 kl. 22:43:07
Då är det alltså någon som har ägt den riktiga utgåvan med originaldubbningen och sedan kopierat över den till en ny disk.
Schyst, men hur ser då bilden på original skivan då? Ändå glad över att ha en kopia med original dubbningen.

Quasi

Men vad smart egentligen! Men får man sälja brända skivor på Tradera? ??? Känns inte riktigt rätt...

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 22:46:29
Men vad smart egentligen! Men får man sälja brända skivor på Tradera? ??? Känns inte riktigt rätt...
Kanske det var det säljaren gjorde mot dig. Hur många gånger säljer säljaren oliver & gänget dvd skivor?

Quasi

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 22:47:38
Kanske det var det säljaren gjorde mot dig. Hur många gånger säljer säljaren oliver & gänget dvd skivor?

Nej, det är omdubbningen på köp-dvdn då numret X36416.3 står i navet. :(

Quasi

Ja just det... Fanns "Oliver och Gänget" på ett annat format att titta på hemma innan det var dags för VHS-utgåvan? Typ nån form av hyrvideo?

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 22:52:47
Nej, det är omdubbningen på köp-dvdn då numret X36416.3 står i navet. :)
Ouch och synd att höra.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 22:43:58
Schyst, men hur ser då bilden på original skivan då? Ändå glad över att ha en kopia med original dubbningen.

Disneyfantasten

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 22:55:47
Ja just det... Fanns "Oliver och Gänget" på ett annat format att titta på hemma innan det var dags för VHS-utgåvan? Typ nån form av hyrvideo?

Om du menar ifall originaldubbningen gavs ut på hyr-VHS så är svaret; nej, tyvärr...

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 maj 2021 kl. 22:47:38
Det som har hänt dig är att, säljaren har någon gång ägt en riktig utgåva med originaldubbningen som han sedan kopierat till nya diskar.

Quasi

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2021 kl. 22:58:45
Om du menar ifall originaldubbningen gavs ut på hyr-VHS så är svaret; nej, tyvärr...

Okej.... Så den enda chans att få tag på original-dubbningen är alltså denna feltryckning på 2002 utgåvan ?

Quasi

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2021 kl. 23:00:38
Det som har hänt dig är att, säljaren har någon gång ägt en riktig utgåva med originaldubbningen som han sedan kopierat till nya diskar.

Var det mig du svarade?

Steffan Rudvall

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 23:19:05
Var det mig du svarade?
Nej jag svarade Scoobydoofan1 som är den personen som jag citerade.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2021 kl. 23:00:38
Iallafall så var det bra att jag fick tag på original dubbningen.

Scoobydoofan1

Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 23:18:27
Okej.... Så den enda chans att få tag på original-dubbningen är alltså denna feltryckning på 2002 utgåvan ?
Tydligen. Men om den är så sällsynt så är chansen väldigt liten. Den jag fick var tydligen en kopia på originalet då chansen att få original dvd utgåvan är väldigt liten.