Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Svanprinsessan

Startat av moviefan, 15 juli 2013 kl. 09:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2017 kl. 18:19:05
Hur många filmer finns det egentligen? Jag trodde det bara fanns fyra, varav den fjärde datoranimerad.

Det finns 7 filmer sammanlagt. https://www.discshop.se/products.php?q=Svanprinsessan&post_type=film

Alexander

Det kommer nya titt som tätt.  ::)
Svanprinsessan 4 kom 2012
Svanprinsessan 5 kom 2014
Svanprinsessan 6 kom 2016
Svanprinsessan 7 kom 2017

Och en åttonde film är påväg.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 29 november 2017 kl. 19:04:08
Det kommer nya titt som tätt.  ::)
Svanprinsessan 4 kom 2012
Svanprinsessan 5 kom 2014
Svanprinsessan 6 kom 2016
Svanprinsessan 7 kom 2017

Och en åttonde film är påväg.

Har ni sett den senaste ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 29 november 2017 kl. 19:27:50
Har ni sett den senaste ?

Nej, har inte sett den. Endast trailern hittils.

moviefan

#19
Synd att man inte får se Odette som svan i de senaste. I svanprinsessan samt Barbie i Svansjön har inte alla original namnen från Baletten Svansjön. Endast animerade från 70 talet har original namnen. I SP heter prinsen Derek, i Barbie heter prinsen Daniel. Prinsen heter Siegfried i baletten. Odette, är den enda som har original namnet från baletten. I SP heter skurken Rupert, i baletten Rothbarth. Den svarta svanen heter Odille. Odille nämns inte i SP. Hon nämns i 70 tals versionen, samt Barbie versionen. Både Barbie samt 70 tals versionen, har musiken från baletten. Vet inte, om det finns fler som är löst baserade på baletten.

moviefan


Alexander

#21
Där ser man att Svanprinsessan 8 är påväg.

Intressant också att det står Coming to digital. Vilket ger mig intrycket av att den i USA då inte kommer släppas på DVD.

Trailern för den här tycker jag såg bättre ut än för 7:an Royally Undercover:)

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 17 mars 2018 kl. 07:18:58
Där ser man att Svanprinsessan 8 är påväg.

Intressant också att det står Coming to digital. Vilket ger mig intrycket av att den i USA då inte kommer släppas på DVD.

Trailern för den här tycker jag såg bättre ut än för 7:an Royally Undercover:)

Håller med om att denna verkar bättre än 7. Jag gillar dock inte animationen. Så synd att de gick över till data animation istället för, ritad animation, som de tre första filmerna. Jag gillar bara 1an och 2an. Vilka gillar ni ? 

Alexander

Mina favoriter är de tre första filmerna.  :)

moviefan


moviefan

Har ofta undrat vad skurkarna har gemensamt. Vad har Rupert från ettan gemensamt med Clavius och Zelda ? Om jag har fattat det rätt, så tillhörde slottet, som Derek och Odette bor i, Clavius och Rupert. Slottet i 2an är väl inte samma som i första ? I 2an är Clavius ute efter ett klot, som tillhörde Rupert. Är det  samma makt som Zelda kommer över i 3an ? Har skurkarna i de senare filmerna gemensamt med de i 1-3 ?  ??? ???

Alexander

#26
Citat från: moviefan skrivet 20 mars 2018 kl. 20:56:11
Har ofta undrat vad skurkarna har gemensamt. Vad har Rupert från ettan gemensamt med Clavius och Zelda ? Om jag har fattat det rätt, så tillhörde slottet, som Derek och Odette bor i, Clavius och Rupert. Slottet i 2an är väl inte samma som i första ? I 2an är Clavius ute efter ett klot, som tillhörde Rupert. Är det  samma makt som Zelda kommer över i 3an ? Har skurkarna i de senare filmerna gemensamt med de i 1-3 ?  ??? ???

Rupert bemästrade "The forbidden arts" med hjälp av första medhjälparen Clavius och  sen andra medhjälparen Zelda som han båda förådde för att kunna hålla kraften i formerna för sig själv.  :)
De söker sin hämnd för att de också ville ha de oanade krafterna som fanns i formlerna för att kunna ta över världen.



Förutom Rupert själv som dyker upp i Svanprinsessan 4: Christmas, så har jag inte för mig att de har så mycket gemensamt med de förra skurkarna i de nya filmerna, kanske nåt litet men har inte sett de nya tillräckligt mycket för att avgöra det själv.


moviefan

Hur många av dagens barn känner till första filmen som är originalet ? Med tanke på dessa nya cgi filmer som har släppts. Det är väl mest dessa nya, som dagens barn känner till. Vad tycker ni om Odettes och Dereks dotter ?

gstone

Citat från: moviefan skrivet 29 november 2017 kl. 19:27:50
Har ni sett den senaste ?

Vilka är rösterna i Svanprinsessan 4,
Svanprinsessan 5,Svanprinsessan 6 och Svanprinsessan 7 ?

Jag undrar särkliget vilka som gör Drottningen och Polonius.

Och så undrar jag vilka som Rupert och Kammarhären i den fjärde filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#29
Citat från: moviefan skrivet 21 mars 2018 kl. 18:34:57
Hur många av dagens barn känner till första filmen som är originalet ? Med tanke på dessa nya cgi filmer som har släppts. Det är väl mest dessa nya, som dagens barn känner till.

Dem nya filmerna ger Svanprinsessan chansen att få nya beundrare. Och om det är så att de gillar filmerna så håller ju kunderna utkik efter flera styckna och på det viset kommer ju möjligheten till att de plockar upp de äldre titlarna också.  :)