Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Legenden om Tarzan (serien)

Startat av E, 11 december 2021 kl. 20:05:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Jag visste inte var jag skulle skriva detta så jag startar en ny tråd istället

För er som missat det så finns nu många avsnitt av Legenden om Tarzan på Youtube med svenskt tal på den här kanalen :)
https://youtube.com/channel/UC6qSYOVP5RlsdaeOZB1cweQ

E


Adam

Det lär tråkigt nog inte dröja länge innan de försvinner, kanske med hela kanalen till och med, så man får i så fall kolla in dem nu medan de ännu finns upplagda.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

E

Citat från: Adam skrivet 12 december 2021 kl. 01:31:24
Det lär tråkigt nog inte dröja länge innan de försvinner, kanske med hela kanalen till och med, så man får i så fall kolla in dem nu medan de ännu finns upplagda.
Det tror jag också. Men det är bra att dom än så länge finns där tills dom finns tillgängliga på Disney+ (om dom nu kommer dit förstås)

Lite tröttsamt att alla dom gamla serierna inte finns där än

MOA


Daniel Hofverberg

Citat från: Adam skrivet 12 december 2021 kl. 01:31:24
Det lär tråkigt nog inte dröja länge innan de försvinner, kanske med hela kanalen till och med, så man får i så fall kolla in dem nu medan de ännu finns upplagda.
Ja, det är nog en bra idé att ladda hem allt från den kanalen med youtube-dl snarast möjligt, innan videorna tas bort av upphovsrättsskäl. :)

Min stationära dator har tyvärr lagt av, och min laptop har knappt något utrymme alls att spela på, så jag kan tyvärr inte göra det - men förhoppningsvis kan en del andra göra det...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2021 kl. 18:25:59
Ja, det är nog en bra idé att ladda hem allt från den kanalen med youtube-dl snarast möjligt, innan videorna tas bort av upphovsrättsskäl. :)

Min stationära dator har tyvärr lagt av, och min laptop har knappt något utrymme alls att spela på, så jag kan tyvärr inte göra det - men förhoppningsvis kan en del andra göra det...

Kan du inte köpa en extern (USB-kopplad) hårddisk att spara avsnitten på? Även om du får igång din stationära dator så småningom är det aldrig fel att ha lite externt lagringsutrymme som backup.

Jag ser t.ex. att Clas Ohlson har ett tillfälligt erbjudande på Seagates diskar, t.ex. 1 TB för 551:65 eller 5 TB för 1061:65. Erbjudandet slutar dock idag, och jag är lite osäker på om det är fram till idag eller till och med idag.

gstone

Den här serien hade en jättebra svensk dubbning ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Grimner

Jag laddar ner avsnitten i skrivande stund och kommer att hålla dem i tryggt förvar. ;D Prenumererar också på kanalen ifall fler skulle laddas upp innan oundviklig borttagning.
Fast jag hade förstås redan hela Legenden om Tarzan i min samling, förutom ett enda avsnitt som den här kanalen hittills inte laddat upp.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

E

Citat från: Grimner skrivet 14 december 2021 kl. 22:39:26
förutom ett enda avsnitt som den här kanalen hittills inte laddat upp.
Vilket avsnitt?

Disneyfantasten

Okej, då har jag alltså med hjälp av de uppladdade avsnitten på YouTube lyckats fylla i rollistan i tråden "Kompletta svenska dubbningar av Disneys TV-serier"!  :)

Tyvärr saknas det sju stycken avsnitt så helt komplett är den inte...  :( (enligt min uppsökning verkar det finnas 39 avsnitt av denna serie varav 32 finns uppladdade på YouTube)

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2021 kl. 22:31:20
Okej, då har jag alltså med hjälp av de uppladdade avsnitten på YouTube lyckats fylla i rollistan i tråden "Kompletta svenska dubbningar av Disneys TV-serier"!  :)

Tyvärr saknas det sju stycken avsnitt så helt komplett är den inte...  :( (enligt min uppsökning verkar det finnas 39 avsnitt av denna serie varav 32 finns uppladdade på YouTube)
32 avsnitt på svenska?

Disneyfantasten



Goliat

Ett av dem är "S01E24 - Tarzan and the All-Seeing Elephant", den letar jag själv efter. Favoritavsnitt.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 december 2021 kl. 16:54:56
Vart är dom saknade avsnitten?
Det är ju en Youtubekanal så man kan ju inte förvänta sig att dem ska lägga upp alla avsnitt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 december 2021 kl. 17:14:02
Det är ju en Youtubekanal så man kan ju inte förvänta sig att dem ska lägga upp alla avsnitt.

Nej, det är den bistra sanningen...

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 december 2021 kl. 17:14:02
Det är ju en Youtubekanal så man kan ju inte förvänta sig att dem ska lägga upp alla avsnitt.
Undrar om dom kommer lägga ut dom.

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 december 2021 kl. 19:03:26
Undrar om dom kommer lägga ut dom.

Hoppas kan man ju alltid, omöjligt är det ju inte!  :)

Daniel Hofverberg

Sen kan man ju tycka att Legenden om Tarzan borde dyka upp på Disney+ förr eller senare... Ärligt talat är det lite märkligt att så inte skett än, inte ens i USA, men jag hoppas att det kommer snart.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2021 kl. 19:17:24
Sen kan man ju tycka att Legenden om Tarzan borde dyka upp på Disney+ förr eller senare... Ärligt talat är det lite märkligt att så inte skett än, inte ens i USA, men jag hoppas att det kommer snart.

Hoppas också Aladdin dycker upp !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag gillar avsnitt 19 av Tarzan samt det med nån kvinna som är syster till Clayton, som besöker djungeln. 

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2021 kl. 19:17:24
Sen kan man ju tycka att Legenden om Tarzan borde dyka upp på Disney+ förr eller senare... Ärligt talat är det lite märkligt att så inte skett än, inte ens i USA, men jag hoppas att det kommer snart.
Det är konstigt att legenden om tarzan inte finns på Disney+, kanske så har dom samma ursäkt som Hercules serien, ljudbanden är i dålig kvalité eller nånting.... dom kanske gjorde samma misstag som ducktales 1985. Tillbaks till ämnet, om legenden on tarzan finns på svenska vilket avsnitten bevisar så är frågan varför dom inte finns på Disney+? Hoppas dock att dom saknade 7 avsnitten läggs up på youtube med dom andra 32 avsnitten som finns där. Hos Musse finns också på youtube, 44 avsnitt.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 december 2021 kl. 21:15:33
Det är konstigt att legenden om tarzan inte finns på Disney+, kanske så har dom samma ursäkt som Hercules serien, ljudbanden är i dålig kvalité eller nånting.... dom kanske gjorde samma misstag som ducktales 1985. Tillbaks till ämnet, om legenden on tarzan finns på svenska vilket avsnitten bevisar så är frågan varför dom inte finns på Disney+? Hoppas dock att dom saknade 7 avsnitten läggs up på youtube med dom andra 32 avsnitten som finns där. Hos Musse finns också på youtube, 44 avsnitt.
Den här serien är dock nyare så här borde det inte finnas någon svårighet att hitta svenska ljudspår.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 december 2021 kl. 21:21:54
Den här serien är dock nyare så här borde det inte finnas någon svårighet att hitta svenska ljudspår.
Nyare hurdå? Serien visades förut med svensk ljudspår på Disney kanalen. Ändå så är det konstigt att Disney inte la ut den på Disney+.

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 december 2021 kl. 07:33:08
Kan du inte köpa en extern (USB-kopplad) hårddisk att spara avsnitten på? Även om du får igång din stationära dator så småningom är det aldrig fel att ha lite externt lagringsutrymme som backup.

Jag ser t.ex. att Clas Ohlson har ett tillfälligt erbjudande på Seagates diskar, t.ex. 1 TB för 551:65 eller 5 TB för 1061:65. Erbjudandet slutar dock idag, och jag är lite osäker på om det är fram till idag eller till och med idag.
Det där är bra priset för Seagates hårddiskar. Särskilt den för 5Tb.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2021 kl. 17:30:48
Nej, det är den bistra sanningen...
Dom kan ju ändå lägga ut dom saknade avsnitten nångång. Hos Musse finns ju också där.

Scoobydoofan1

Citat från: King Owl skrivet 19 december 2021 kl. 17:10:55
Ett av dem är "S01E24 - Tarzan and the All-Seeing Elephant", den letar jag själv efter. Favoritavsnitt.
Du har inte dom avsnitten som inte blev upplagda på youtube?

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 december 2021 kl. 22:57:19
Dom kan ju ändå lägga ut dom saknade avsnitten nångång. Hos Musse finns ju också där.

Ja, men kan ju hoppas...


Elios

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 december 2021 kl. 22:57:19
Dom kan ju ändå lägga ut dom saknade avsnitten nångång. Hos Musse finns ju också där.

Jag gillar inte riktigt Hos Musse.
Dem saknar vissa karaktärer och dessutom hänger inget ihop med hur dem onda och goda kan umgås sådär.
Sen lite att jag tycker det sabbar lite hur filmerna är. Med att dem framställs på ett visst dåligt sätt tycker jag.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 20 december 2021 kl. 12:32:37
Jag gillar inte riktigt Hos Musse.
Dem saknar vissa karaktärer och dessutom hänger inget ihop med hur dem onda och goda kan umgås sådär.
Sen lite att jag tycker det sabbar lite hur filmerna är. Med att dem framställs på ett visst dåligt sätt tycker jag.  ::)

Jag tycker väldigt mycket om Hos Musse, jag gillar hur de blandar karaktärer från olika universum...

Kan dock hålla med om att en del karaktärer saknas samt hur de onda och goda umgås...

Men jag ser dock inget problem med det alls även om jag som sagt önskar att fler karaktärer hade förekommit samt att det gjorts många fler avsnitt...

Kanske att man kan hoppas på en reboot av serien framöver så att fler karaktärer kan få vara med...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2021 kl. 12:38:56
Jag tycker väldigt mycket om Hos Musse, jag gillar hur de blandar karaktärer från olika universum...

Kan dock hålla med om att en del karaktärer saknas samt hur de onda och goda umgås...

Men jag ser dock inget problem med det alls även om jag som sagt önskar att fler karaktärer hade förekommit samt att det gjorts många fler avsnitt...

Kanske att man kan hoppas på en reboot av serien framöver så att fler karaktärer kan få vara med...
Man fick också veta med vad som hände Max och resten av gänget.

Scoobydoofan1

#33
Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2021 kl. 12:38:56
Jag tycker väldigt mycket om Hos Musse, jag gillar hur de blandar karaktärer från olika universum...

Kan dock hålla med om att en del karaktärer saknas samt hur de onda och goda umgås...

Men jag ser dock inget problem med det alls även om jag som sagt önskar att fler karaktärer hade förekommit samt att det gjorts många fler avsnitt...

Kanske att man kan hoppas på en reboot av serien framöver så att fler karaktärer kan få vara med...
Behövs en reboot av allt det där? Det räcker med att dom gör om serierna från 90 talet.... och det räcker. Ska dom göra om legenden om tarzan?

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2021 kl. 12:38:56
Jag tycker väldigt mycket om Hos Musse, jag gillar hur de blandar karaktärer från olika universum...

Kan dock hålla med om att en del karaktärer saknas samt hur de onda och goda umgås...

Men jag ser dock inget problem med det alls även om jag som sagt önskar att fler karaktärer hade förekommit samt att det gjorts många fler avsnitt...

Kanske att man kan hoppas på en reboot av serien framöver så att fler karaktärer kan få vara med...
Hos Musse är bra förutom vissa delar men annars så var den serien underhållande osv. Undrar eftersom legenden om tarzan finns på youtube skulle du ha koll på avsnitten som saknas? Om dom dyker up iallafall.

Grimner

Citat från: E skrivet 15 december 2021 kl. 20:22:35
Vilket avsnitt?
Avsnitt 24 av säsong 1, "The All-Seeing Elephant", är det enda avsnitt jag saknar.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Scoobydoofan1

Citat från: Grimner skrivet 21 december 2021 kl. 15:44:30
Avsnitt 24 av säsong 1, "The All-Seeing Elephant", är det enda avsnitt jag saknar.
Och du har dom andra saknade 6 avsnitten?

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 december 2021 kl. 16:42:49
Och du har dom andra saknade 6 avsnitten?

Samma här med. Den är enda jag saknar också.

Scoobydoofan1

Citat från: King Owl skrivet 21 december 2021 kl. 19:04:29
Samma här med. Den är enda jag saknar också.
Du kunde möjligtvis inte lägga dom uppe på youtube eller?

Goliat


Scoobydoofan1

Citat från: King Owl skrivet 21 december 2021 kl. 20:08:51
Nej tyvärr.
Synd. Undrar dock om avsnitten som du och grimner har är samma kvalité som dom på youtube. Med tanken på ljudkvalitén på dom är bra.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 december 2021 kl. 21:34:28
Synd. Undrar dock om avsnitten som du och grimner har är samma kvalité som dom på youtube. Med tanken på ljudkvalitén på dom är bra.
You know this series is so new that everything probably was recorded and made Digital...

Scoobydoofan1

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 21 december 2021 kl. 21:37:58
You know this series is so new that everything probably was recorded and made Digital...
New? So far the series has not been put on Disney+ in Swedish, and it's only 39 episodes. The question is what gives?

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 december 2021 kl. 21:34:28
Synd. Undrar dock om avsnitten som du och grimner har är samma kvalité som dom på youtube. Med tanken på ljudkvalitén på dom är bra.

Ja det är identiskt så antar de är från samma källa.

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 21 december 2021 kl. 21:37:58
You know this series is so new that everything probably was recorded and made Digital...

För de som har problem med att förstå engelska. Kan inte någon överśätta vad som skrivs?


Goliat

Citat från: Elios skrivet 23 december 2021 kl. 11:08:11
Varför inte?  ???

På grund av upphovsrättslagen. Jag har inte rättigheterna till dem att lägga upp dem eller publicera dem.


Goliat


gstone

Jag gillar att Charlotte Strandberg kom tillbaka.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vist ni att  Peter Gröning är tankeläsare ? :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv


https://youtu.be/MNou-tIr8lE

Creditlistan på det här avsnittet stämmer inte,

Hunt ( ledaren för skurkarna, tredje till höger på thumbnailen ) spelas inte av Allan Svensson, utan av Adam Fietz.

Allan spelar däremot hantlangaren Jake ( första till vänster )


Det är också ett av två avsnitt som släpptes, tillsammans med två avsnitt av "Herkules", på DVDn, "Hjältar. Vol. 1" ( av 1, vet inte varför det inte släpptes fler )

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  7 november 2022 kl. 11:12:05
https://youtu.be/MNou-tIr8lE

Creditlistan på det här avsnittet stämmer inte,

Hunt ( ledaren för skurkarna, tredje till höger på thumbnailen ) spelas inte av Allan Svensson, utan av Adam Fietz.

Allan spelar däremot hantlangaren Jake ( första till vänster )


Det är också ett av två avsnitt som släpptes, tillsammans med två avsnitt av "Herkules", på DVDn, "Hjältar. Vol. 1" ( av 1, vet inte varför det inte släpptes fler )
Om det är till hjälp så har jag sammanställt en nästan helt komplett lista i den här tråden (tyvärr fattas det fortfarande några avsnitt, så helt komplett är den tyvärr inte);

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.msg127756#msg127756

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2022 kl. 11:45:46Om det är till hjälp så har jag sammanställt en nästan helt komplett lista i den här tråden (tyvärr fattas det fortfarande några avsnitt, så helt komplett är den tyvärr inte);

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.msg127756#msg127756
Kan du rätta till den så att det står rätt?

alltså, att det är Adam Fietz som spelar Hunt och Allan Svensson som Jake.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  7 november 2022 kl. 12:09:26Kan du rätta till den så att det står rätt?

alltså, att det är Adam Fietz som spelar Hunt och Allan Svensson som Jake.
Okej, då ska jag ha åtgärdat saken nu.