Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skokakas egna "Vem är bäst?"

Startat av Skokaka, 16 mars 2022 kl. 14:50:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Okej, innan jag tänker börja med min egna "Vem är bäst?" lista så måste jag först få veta om det är tillåtet att jag gör det här?

Och här är lite regler:

1: Som ni andra, jag kommer inte att lägga till barn karaktärer eller stumma karaktärer, men om det kanske är en vuxen figur som har varit barn i ett tillfälle så kanske jag kan lägga till dom i listan i hela fall.

2: Figurerna måste ha haft mer än bara en röst, för annars blir det ju ingen lista.

3: Jag är ledsen, men jag är inte så bra på att förklara varför jag tycker att en röst kan vara bra, okej, eller dålig. Men jag säger inte att någon är dålig, bara att deras insatser inte funkar eller något.

4: Jag har också en hel del opopulära åsikter, och jag låter er veta det här så att ni vet.

5: Kanske löjligt av mig, men eftersom att jag ibland inte har hört alla insatserna till vissa karaktärer, så lägger jag bara till dom slumpmässigt på listorna.

Det var det, är det okej om jag gör det här, som sagt var?

Disneyfantasten

Jag vill inte såra dig och jag hoppas verkligen att du inte tar illa vid dig av detta, men jag vet inte om det är någon bra idé eftersom du inte verkar lika insatt i rollbesättning som jag eller Steffan Rudvall.

Men vi kan kanske säga såhär, att om du kanske går i rollbesättnings-kurs så kanske du kan göra sådana omgångar?  :)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2022 kl. 19:54:35
Jag vill inte såra dig och jag hoppas verkligen att du inte tar illa vid dig av detta, men jag vet inte om det är någon bra idé eftersom du inte verkar lika insatt i rollbesättning som jag eller Steffan Rudvall.

Men vi kan kanske säga såhär, att om du kanske går i rollbesättnings-kurs så kanske du kan göra sådana omgångar?  :)

Okej, det låter inte så dumt. Men det kan bli svårt. :)

Zebastian


Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 18 mars 2022 kl. 20:22:33
Hur ska man göra såna här då?
Först måste man ju lyssna på alla som spelat en viss roll och sedan jämföra alla dessa med originalet och i viss mån också varandra.

Skokaka

Undrar vart man kan få höra alla rösterna för att jämföra.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2022 kl. 19:54:35Jag vill inte såra dig och jag hoppas verkligen att du inte tar illa vid dig av detta, men jag vet inte om det är någon bra idé eftersom du inte verkar lika insatt i rollbesättning som jag eller Steffan Rudvall.

Men vi kan kanske säga såhär, att om du kanske går i rollbesättnings-kurs så kanske du kan göra sådana omgångar?  :)
Jag tycker att Skokaka nu har blivit väldigt bra på det här så jag har ingenting emot att han skapar egna trådar som våra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 14:48:18Jag tycker att Skokaka nu har blivit väldigt bra på det här så jag har ingenting emot att han skapar egna trådar som våra.
Jag håller helt med, han får också gärna ta upp folk som var i studion och testade för rollerna samt vilka han tror hade passat i rollerna och som hade gjort bra tolkningar.  :)

Skokaka

Säkert? För en del insatser kan vara som så att jag inte har just hört dom, så...