Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hans Wahlgren (1937-2024)

Startat av Steffan Rudvall, 10 maj 2024 kl. 14:55:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet 10 maj 2024 kl. 16:27:59Det var verkligen tragiskt att höra. Han var visserligen ganska gammal, men inte trodde jag att han skulle tas ifrån världen ännu.

För mig kommer jag alltid minnas honom som Professor Oak i Pokemon, samt Herr Trehorn i de senare Landet för Längesedan-filmerna. Hans var verkligen en skådespelare som både kunde spela snälla, mjuka karaktärer som vägledde andra, och tuffare sådana som kunde vara ett hinder. Och utöver det la han alltid ner sin passion och själ i de karaktärer han fick göra rösten till.

Familjen Wahlgren och Sveriges skådespelarensemble har lidit en stor förlust denna månad, och min sorg går ut till de. Förhoppningsvis kommer han få en fin och stillsam begravning där hans familjemedlemmar får chansen att fullt ta farväl av honom. :'(
Det var tragiska nyheter, hans insatt som Professor Oak i Pokémon var väldigt bra och dom gjorde ett bra val med att anlita honom när det gäller den Svenska dubbningen, det var ändå synd att han gick bort, vila i fred.

Daniel Hofverberg

Helt klart mycket sorgligt, Hans Wahlgren har gjort många fina insatser genom åren. Jag blev också väldigt förvånad måste jag säga, då jag tolkat de uppgifter som framkommit i media tidigare som att hans hälsoproblem under senare tid inte var allvarliga. :(

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2024 kl. 22:58:46Men det är ju ändå Tor Isedal som dubbar Kato?  ???
I filmen, ja - men versionen som Tintin länkar till är en inspelad svensk teaterföreställning från 1984.

Skokaka

Som en hyllning så kollade jag nyss på Den modiga lilla brödrosten kommer till undsättning eftersom Hans Wahlgren var med i den. Han är även med i den nästa uppföljaren sägs det, och han gjorde ett bra jobb här. Vet inte vilken uppföljare kom först, dock... Såg i hela fall ettan några gånger som barn och tyckte att den var bra. Och denna må inte va Sun Studio, men det var en bra uppföljare och hade ett bra dubb, också.

Som sagt, Hans Wahlgren kommer alltid att minnas... :( :'(

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 maj 2024 kl. 01:19:04Som en hyllning så kollade jag nyss på Den modiga lilla brödrosten kommer till undsättning eftersom Hans Wahlgren var med i den. Han är även med i den nästa uppföljaren sägs det, och han gjorde ett bra jobb här. Vet inte vilken uppföljare kom först, dock... Såg i hela fall ettan några gånger som barn och tyckte att den var bra. Och denna må inte va Sun Studio, men det var en bra uppföljare och hade ett bra dubb, också.

Som sagt, Hans Wahlgren kommer alltid att minnas... :( :'(
Nu måste jag se uppföljarna för att Hasse medverkar

Elios

Aj nej fan. Har han gått bort!? Det har jag helt missat. Skit tråkigt. Minns han mest som Stinky Pete i Toy Story 2 och en massa karaktärer i Pokémon bland annat. Vila i frid!  :'( :-\ :-X

DingoPictures2005

Citat från: Tintin skrivet 10 maj 2024 kl. 22:47:18Vila i frid. Jag minns honom bäst som Riddar Kato i Min min Mio.

https://www.svtplay.se/video/Kk9myze/mio-min-mio
Hold on....
Står att dubbningslegenden Gunnar Ernblad & Louise Ræder medverkar i filmen..... På svt.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 maj 2024 kl. 22:22:01Hold on....
Står att dubbningslegenden Gunnar Ernblad & Louise Ræder medverkar i filmen..... På svt.
Det som finns på SVT är en inspelad teaterföreställning där Louise Raeder spelar huvudrollen Mio.