Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Änder

Startat av Jonas9881, 7 maj 2024 kl. 17:26:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

När släpptes dvd:en till filmen Änder/migration från 2023 offentligt?

Då jag har för mig att jag har sett folk har köpt den innan datumet 2024/05/06 då den enligt denna källa släpptes: https://www.moviezine.se/movies/migration-ander

Så vet någon hur folk kan få tag på dvd:en innan den släpptes i Sverige, och är verkligen datumet korrekt då folk har köpt den innan dvd:en lanserats i Sverige?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 maj 2024 kl. 17:26:52När släpptes dvd:en till filmen Änder/migration från 2023 offentligt?

Då jag har för mig att jag har sett folk har köpt den innan datumet 2024/05/06 då den enligt denna källa släpptes: https://www.moviezine.se/movies/migration-ander

Så vet någon hur folk kan få tag på dvd:en innan den släpptes i Sverige, och är verkligen datumet korrekt då folk har köpt den innan dvd:en lanserats i Sverige?
Det går ju att förhandsboka och då kan man ibland faktiskt få hem dem innan det faktiska release datumet.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 maj 2024 kl. 17:32:50Det går ju att förhandsboka och då kan man ibland faktiskt få hem dem innan det faktiska release datumet.
Då är det förklaringen, trodde att om man förhandsbokar så är det 100% säkert att just filmen kommer att finnas kvar, att man paxar ett exemplar.

Men man till och med får det innan den filmen kommer ut för allmänheten, en nyhet för mig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 maj 2024 kl. 17:47:00Då är det förklaringen, trodde att om man förhandsbokar så är det 100% säkert att just filmen kommer att finnas kvar, att man paxar ett exemplar.

Men man till och med får det innan den filmen kommer ut för allmänheten, en nyhet för mig.
Det är ju inte garanterat att den kommer innan dvd-premiären men det brukar hända ibland, förhandsboka är väl egentligen som du säger att man paxar ett ex.