Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

MeTV Toons - ny nostalgi kanal

Startat av Steffan Rudvall, 7 maj 2024 kl. 21:10:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

MeTV i USA ska starta en ny tv-kanal där de bara visar äldre serier och kortfilmer 24 timmar om dygnet och de har tydligen licensierat material från flera olika bolag. Det är lite som en ny version av Cartoon Networks barndomsår om man säger så.

Jag vet inte om den kommer till Europa men jag skulle inte anta det. Själv hoppas jag på att fler kan ta åt sig av det här och inte anse att material inte längre ska visas bara för att det är gammalt och inte 3D animerat.

https://variety.com/2024/tv/news/metv-toons-network-launch-weigel-broadcasting-warner-bros-discovery-1235988916/

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 maj 2024 kl. 21:10:30MeTV i USA ska starta en ny tv-kanal där de bara visar äldre serier och kortfilmer 24 timmar om dygnet och de har tydligen licensierat material från flera olika bolag. Det är lite som en ny version av Cartoon Networks barndomsår om man säger så.

Jag vet inte om den kommer till Europa men jag skulle inte anta det. Själv hoppas jag på att fler kan ta åt sig av det här och inte anse att material inte längre ska visas bara för att det är gammalt och inte 3D animerat.

https://variety.com/2024/tv/news/metv-toons-network-launch-weigel-broadcasting-warner-bros-discovery-1235988916/
Då det inte kommer bli så i Sverige så har vi ingen nytta av det, då det är engelsk tal även om man använder VPN för att komma åt det så är det inte alls som Cartoon Network som visade svensk tal.

Har letat men det känns inte som att kanalen finns på internet utan endast kommer gå på TV i USA, och inget man kommer ut på utomlands. Även om det finns kanaler utomlands man kommer åt på andra hemsidor.

Och även om det skulle komma en sådan kanal hit till Sverige så visas säkert omdubbningarna till serierna och inte originaldubbningarna som en gång i tiden visats. Och Disney+/HBO Max/Netflix har det mesta så något nytt skulle nog ändå inte visas om det skulle komma en kanal hit till Sverige. Kanske någon enstaka serie som inte går att se i dagsläget men även sånt som går att se idag. 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet  7 maj 2024 kl. 23:34:25Nya Boomerang har uppstått! Wow!
Fast hade inte Boomerang svensk tal?

Det kommer väl inte vara svensk tal på MeTV, så det blir ju inte samma.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 maj 2024 kl. 23:49:44Fast hade inte Boomerang svensk tal?

Det kommer väl inte vara svensk tal på MeTV, så det blir ju inte samma.
Jo, Boomerang hade såklart svenskt tal. Det jag menade är att andra kan lära sig av den här nya satsningen med MeTV Toons att göra sina gamla serier mer lätt tillgängliga och då även med världens dubbningar.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 08:59:18Jo, Boomerang hade såklart svenskt tal. Det jag menade är att andra kan lära sig av den här nya satsningen med MeTV Toons att göra sina gamla serier mer lätt tillgängliga och då även med världens dubbningar.
Frågan är då vilka dubbningar? Vissa serier har nya dubbningar och dom visas inte längre med originaldubbningar.