Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2022 kl. 10:50:24Kom att tänka på en sak; två avsnitt ur DuckTales (närmare bestämt Sphinx of The Memories och Launchpad's Civil War) finns inte alls på Disney+, så liksom med de två avsnitten ur Luftens Hjältar som inte finns på Disney+ (närmare bestämt Last Horizons och Flying Dupes) så kan de också få läggas upp på Archive.org. (liksom alla omdubbade avsnitt av DuckTales, Darkwing Duck och Piff & Puff Räddningspatrullen)
Tillexempel: avsnittet där Peter Harryson spelar Flinthjärta.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2022 kl. 08:12:28Ovanliga dubbningar nämnde att hon hade fyra versioner av Musse Piggs Julsaga, och då undrar jag vad hon menar.
Svensk originaldubbning, norsk originaldubbning, dansk originaldubbning och finsk originaldubbning.
(Jag har förstås åtta versioner om en räknar med omdubbningarna för de fyra språken, men de är ju inte aktuella eller intressanta att lägga upp någonstans)

Hey Arnold på svenska

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 november 2022 kl. 11:46:52Svensk originaldubbning, norsk originaldubbning, dansk originaldubbning och finsk originaldubbning.
(Jag har förstås åtta versioner om en räknar med omdubbningarna för de fyra språken, men de är ju inte aktuella eller intressanta att lägga upp någonstans)
Kommer du lägga ut Hey Arnold?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2022 kl. 10:50:24Kom att tänka på en sak; två avsnitt ur DuckTales (närmare bestämt Sphinx of The Memories och Launchpad's Civil War) finns inte alls på Disney+
Finns inte både de avsnitten med på DVD?

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 16 november 2022 kl. 14:29:30Finns inte både de avsnitten med på DVD?
Ja, båda de saknade avsnitten finns på DVD - på volym 1 respektive volym 2 av de svenska DVD:erna. :)

Då är det värre med en del av de omdubbade avsnitten...

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2022 kl. 16:20:23Då är det värre med en del av de omdubbade avsnitten...
Jag har tillgång till en torrent med nästan alla avsnitt i originaldubb. Är det okej enligt detta forumets regler dela detta med någon som kan ladda upp?

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 16 november 2022 kl. 16:38:43Jag har tillgång till en torrent med nästan alla avsnitt i originaldubb. Är det okej enligt detta forumets regler dela detta med någon som kan ladda upp?
Ja, så länge du skickar länken/torrentfilen via PM eller e-post, så att den inte publiceras synligt för alla - då torrenter med upphovsrättsskyddat material inte är tillåtna i inlägg här.
(Och sen är det fritt fram att länka till en video på Archive.org med de omdubbade avsnitten i originaldubb - bara personen som laddar upp till Archive hoppar över de avsnitt som inte har dubbats om, för de finns ju att tillgå på Disney+)

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2022 kl. 20:29:26Ja, så länge du skickar länken/torrentfilen via PM eller e-post, så att den inte publiceras synligt för alla - då torrenter med upphovsrättsskyddat material inte är tillåtna i inlägg här.
(Och sen är det fritt fram att länka till en video på Archive.org med de omdubbade avsnitten i originaldubb - bara personen som laddar upp till Archive hoppar över de avsnitt som inte har dubbats om, för de finns ju att tillgå på Disney+)
Rekommenderar du någon som man kan skicka till?

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 16 november 2022 kl. 20:31:21Rekommenderar du någon som man kan skicka till?
Vilken kvalitet och källa är avsnitten i? Jag kan ta hand om att lägga upp det, så länge det inte är synkat till en bättre bildkälla - sådana vågar jag inte publicera av juridiska skäl, då jag ju är lite utsatt då det bara finns en Daniel Hofverberg i landet (således krävs alltså inte mycket till detektivarbete om Disneys advokater mot förmodan skulle vilja hitta åt mig).

Om det är omsynkat (till DVD-bild eller motsvarande) borde @Ovanliga dubbningar eller @BPS förhoppningsvis kunna lägga upp det, men det måste förstås de själva fatta beslut om. :)
(jag taggar båda två här, så borde de få ett "pling" om det och får veta att de har omnämnts här)

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2022 kl. 20:38:10Vilken kvalitet och källa är avsnitten i? Jag kan ta hand om att lägga upp det, så länge det inte är synkat till en bättre bildkälla - sådana vågar jag inte publicera av juridiska skäl, då jag ju är lite utsatt då det bara finns en Daniel Hofverberg i landet (således krävs alltså inte mycket till detektivarbete om Disneys advokater mot förmodan skulle vilja hitta åt mig).

Om det är omsynkat (till DVD-bild eller motsvarande) borde @Ovanliga dubbningar eller @BPS förhoppningsvis kunna lägga upp det, men det måste förstås de själva fatta beslut om. :)
(jag taggar båda två här, så borde de få ett "pling" om det och får veta att de har omnämnts här)
Det är varierande kvalitet tror jag (kan vara inspelningar från TV3 och Disneykanalen) det är bara en länk som jag har fått tag på jag vet inte var avsnitten kommer ifrån eller nåt sånt.

Men jag har läst lite i den här tråden och BPS är nog det bästa alternativet om så det inte orsaka ett problem för någon.

Men jag skickar länken till BPS så får vi se om jag får svar.

gstone

Snälla ladda upp orginaldubbningen ac Duck Tales säsong 1 .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

BPS

Citat från: A skrivet 16 november 2022 kl. 20:59:41Det är varierande kvalitet tror jag (kan vara inspelningar från TV3 och Disneykanalen) det är bara en länk som jag har fått tag på jag vet inte var avsnitten kommer ifrån eller nåt sånt.

Men jag har läst lite i den här tråden och BPS är nog det bästa alternativet om så det inte orsaka ett problem för någon.

Men jag skickar länken till BPS så får vi se om jag får svar.
Länken jag fick går till en piratsida en som faktiskt innehåller pirat i namnet om ni förstår vad jag menar. Så jag vet inte vad jag tycker om det här...

Ovanliga dubbningar

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 16 november 2022 kl. 12:08:55Kommer du lägga ut Hey Arnold?
I sinom tid.

Just nu prioriterar jag sådant som är tidskänsligt och säsongsbundet, det vill säga allt med jultema.

Min plan är definitivt att lägga ut Hey Arnold, och då i första hand säsong 1 - men det är "bara" avsnitt 1 - 13 som jag har färdigsynkat till DVD-kvalitet, så resterande avsnitt måste synkas. Det vågar jag mig inte på medan min dator går på sista versen, utan får vänta tills jag har en dator jag är säker på inte kommer dö inom en nära tid.

Men vill någon hjälpa mig med synkning för att spara tid, så vore det verkligen uppskattat - då kan det bli av fortare. :)

ph

Citat från: A skrivet 16 november 2022 kl. 20:31:21Rekommenderar du någon som man kan skicka till?
Jag har nog samtliga avsnitt som finns redan, men skicka gärna länken till mig med :-) 

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 16 november 2022 kl. 14:29:30Finns inte både de avsnitten med på DVD?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2022 kl. 16:20:23Ja, båda de saknade avsnitten finns på DVD - på volym 1 respektive volym 2 av de svenska DVD:erna. :)

Då är det värre med en del av de omdubbade avsnitten...

Fast DVD-volymerna gavs ut 2007 alltså över 15 år sedan.