Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem har dubbat "Miss Sunny Patch"?

Startat av mockajacka, 7 augusti 2008 kl. 00:19:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mockajacka

Den heter Mamma Spindel på Svenska. Har visats i två avsnitt på SVT.
Vilket bolag? Vilka röster?
Det man inte vet, har man ingen aning om.

Daniel Hofverberg

#1
Ärligt talat har jag aldrig ens hört talats om serien, men om det rör sig om en någorlunda nydubbad serie, så kan jag sätta nästan hur mycket pengar som helst på att den dubbats av Eurotroll. De gör nämligen alla SVT:s dubbningar sedan några år tillbaka. Jag vet inget om röster, men jag kan höra med Eurotroll om du vill. Men det borde väl ha stått utsatt något på sluttexterna, då SVT brukar lista dubbcredits via rulltexter i nedrekanten under eftertexterna?

Är du säker på att serien heter Mamma Spindel på svenska? Jag har letat i SVT:s pressregister och alla SVT:s tablåer, och hittar inget omnämnande om någon sådan serie. Kommer den inte att gå i fler avsnitt, eller nämns serien aldrig i tablåerna (för att det exempelvis ingår som del av Bolibompa eller andra programblock)...? Vilken veckodag har den gått?

Erika

"Mamma Spindels alla små kryp" heter den på svenska, och den har visats på både Barnkanalen och SVT:s Bolibompa. Det ska tydligen finnas 26 avsnitt.

CitatÄr man bara små kryp i en stor värld får man nog hjälpas åt om allt ska bli bra. Svenska röster: Angela Kovàcs, Ole Ornered, Norea Sjöquist, Cecilia Olin, Liza Öhman m.fl.

Taget från Slba.se


mockajacka

Erika:Taget från Siba.se? Finns den att köpa där?
Tack för svaret, förresten. :)
Det man inte vet, har man ingen aning om.

mockajacka

Daniel Hofverberg:
Hör gärna med EuroTroll om de har nån info om denna. Det vore schysst. :)
Den finns inte på SVT Play, eller på DVD el. VHS dubbad, va?
Det man inte vet, har man ingen aning om.

Daniel Hofverberg

Citat från: mockajacka skrivet  8 augusti 2008 kl. 13:30:38
Erika:Taget från Siba.se? Finns den att köpa där?
Tack för svaret, förresten. :)
Erika skrev SLBA, inte Siba. SLBA innebär Statens ljud- och bildarkiv, och är ett arkiv som innehåller referenskopior av samtliga TV-program, VHS-filmer och DVD-filmer som släppts i Sverige. Det går inte att köpa någonting därifrån, utan deras referenskopior är bara tillgängliga för forskning av olika slag.

Serien verkar vad jag kan se inte ha släppts på VHS eller DVD i dubbad form.

Jag ska maila till Eurotroll, och höra om de har rollistor till serien.

mockajacka

CitatErika skrev SLBA, inte Siba.
:-[ Det ser jag nu. Tyckte väl det var märkligt att de skulle ha denna.
Tack så mycket för hjälpen. www.slba.se var en kanonlänk, trots allt.
Det man inte vet, har man ingen aning om.

Elios

Har för mig att det är Ewa Fröling som har dubbat henne i "Mamma Spindels alla små kryp." Om det var nu i en nyare dubbning annars var det nog Angela Kóvacs.