Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den fantastiska Ivan (The One and Only Ivan)

Startat av Disneyfantasten, 27 november 2019 kl. 00:16:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrondM

På grunn av Covid kommer The One and Only Ivan ikke på kino (i hvert fall ikke i USA). I stedet kommer den på Disney+ den 21. august

Disneyfantasten

Citat från: TrondM skrivet 13 juni 2020 kl. 01:46:51
På grunn av Covid kommer The One and Only Ivan ikke på kino (i hvert fall ikke i USA). I stedet kommer den på Disney+ den 21. august

Fördömt också! Då var det precis som jag var rädd för...

Nåja, jag får väl hitta någon film utanför Disney att se på bio som ersättning för denna...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2020 kl. 07:55:16
Fördömt också! Då var det precis som jag var rädd för...

Nåja, jag får väl hitta någon film utanför Disney att se på bio som ersättning för denna...

Eller slafa  Disney plus 0oom du har rådd :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 juni 2020 kl. 17:59:37
Eller slafa  Disney plus 0oom du har rådd :D

Nja, att använda Disney+ lär säkert bli lika krångligt som att använda vanligt streamingstjänster...

Dessutom så har jag i vår lagt pengar på ett nytt biokort och fyllt med 500 kr för kommande filmer och om vi utgår ifrån att varje biobiljett för en film kostar 125 kr och att kortet gäller i åtminstone 2 år så innebär alltså detta att det skulle räcka för 4 stycken filmer, vilket alltså innebär att jag kommer att se Själen och Raya och Den Sista Draken, samt två till... (beroende på huruvida Cruella dubbas eller inte, samt beroende på huruvida jag får veta mer vid kommande filmtitlar)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2020 kl. 18:11:40
Nja, att använda Disney+ lär säkert bli lika krångligt som att använda vanligt streamingstjänster...



Tycker du det  är svårt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2020 kl. 18:11:40
Nja, att använda Disney+ lär säkert bli lika krångligt som att använda vanligt streamingstjänster...

Dessutom så har jag i vår lagt pengar på ett nytt biokort och fyllt med 500 kr för kommande filmer och om vi utgår ifrån att varje biobiljett för en film kostar 125 kr och att kortet gäller i åtminstone 2 år så innebär alltså detta att det skulle räcka för 4 stycken filmer, vilket alltså innebär att jag kommer att se Själen och Raya och Den Sista Draken, samt två till... (beroende på huruvida Cruella dubbas eller inte, samt beroende på huruvida jag får veta mer vid kommande filmtitlar)

Just nu är det lite krångligt att använda Disney+ i Sverige eftersom tjänsten inte är officiellt lanserad här. Man måste lura systemet genom att låtsas befinna sig i ett annat land med hjälp av VPN och köpa presentkort att betala med eftersom de inte accepterar svenska kreditkort. Men tjänsten som sådan är väldigt enkel att använda.

Jag skulle nog vilja påstå att alla som klarar av att skriva inlägg här kommer också klara av att använda Disney+ när den väl är officiellt lanserad. Det är inte ett dugg svårare.

Priset lär nog inte bli avskräckande. Det har talats om c:a 80 kronor i månaden, och då får man se så många filmer och tv-avsnitt man vill. Det är billigare än så gott som alla andra streamingtjänster. Man får inte ens ett enda biobesök för de pengarna.

gstone

Helen Mirren kommer göra rösten till pudeln  Snickers  ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tycvker Cecilia Karlsson borde göra rösten till elefant ungen  Ruby

Jag läst också att sångerskan Chaka Khan a kommer göra rösten till kycklingen  Henrietta i filmen ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2020 kl. 15:35:44
Jag tycvker Cecilia Karlsson borde göra rösten till elefant ungen  Ruby

Jag läst också att sångerskan Chaka Khan a kommer göra rösten till kycklingen  Henrietta i filmen ;D ;D

Det ska vara hönan Henrietta!  ;)

"Höna" heter nämligen "Chicken" på engelska (alternativt "Hen")

"Kyckling" heter "Chick" på engelska (även om "chick" egentligen menas med fågelungar i största allmänhet när det kommer till engelska)

Men när man säger "Grillar Kyckling" menas det såklart med "Roast Chicken"!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 17:54:49
Det ska vara hönan Henrietta!  ;)

"Höna" heter nämligen "Chicken" på engelska (alternativt "Hen")

"Kyckling" heter "Chick" på engelska (även om "chick" egentligen menas med fågelungar i största allmänhet när det kommer till engelska)

Men när man säger "Grillar Kyckling" menas det såklart med "Roast Chicken"!  ;)

Du är djur expert så jag litar på det ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#73
Kollade förresten upp den nu uppdaterade sidan på Wikipedia och har snappat upp följande;

(tog med allt för helhetens skull)

- Mack, ägaren för Big Top Mall, spelas av Bryan Cranston

- George, Julias pappa och en väktare på Big Top Mall, spelas av Ramón Rodríguez

- Julia, Georges dotter, spelas av Ariana Greenblatt

- Indira Varma

- Eleanor Matsuura

Röster;

- Ivan, en Gorilla (i det fallet gissningsvis av Västlig Låglandsgorilla, som i sin tur är underart till arten Västlig Gorilla), spelas av Sam Sockwell

- Stella, en Elefant (i det fallet gissningsvis av Indisk Elefant, som i sin tur är underart till arten Asiatisk Elefant), spelas av Angelina Jolie (som tidigare lånat ut sin röst i bl.a. Hajar som Hajar, Kung Fu Panda filmerna, osv.)

- Ruby, en Elefant-unge (i det fallet gissningsvis samma som ovannämnda), spelas av Brooklyn Prince

- Bob, en Hund, spelas av Danny DeVito (som tidigare lånat ut sin röst i bl.a. Herkules)

- Snickers, en Hund, spelas av Helen Mirren

- Henrietta, en Höna, spelas av Chaka Khan

- Frankie, en säl (i det fallet gissningsvis av arten Kaliforniskt Sjölejon), spelas av Mike White

- Murphy, en Kanin, spelas av Ron Funches

- Thelma, en Papegoja, spelas av Phillipa Soo

Jag hoppas att det snart tillkommer klipp på YouTube så att man kan få se...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:39:12
Kollade förresten upp den nu uppdaterade sidan på Wikipedia och har snappat upp följande;

(tog med allt för helhetens skull)

- Mack, ägaren för Big Top Mall, spelas av Bryan Cranston

- George, Julias pappa och en väktare på Big Top Mall, spelas av Ramón Rodríguez

- Julia, Georges dotter, spelas av Ariana Greenblatt

- Indira Varma

- Eleanor Matsuura

Röster;

- Ivan, en Gorilla (i det fallet gissningsvis av Västlig Låglandsgorilla, som i sin tur är underart till arten Västlig Gorilla), spelas av Sam Sockwell

- Stella, en Elefant (i det fallet gissningsvis av Indisk Elefant, som i sin tur är underart till arten Indisk Elefant), spelas av Angelina Jolie (som tidigare lånat ut sin röst i bl.a. Hajar som Hajar, Kung Fu Panda filmerna, osv.)

- Ruby, en Elefant-unge (i det fallet gissningsvis samma som ovannämnda), spelas av Brooklyn Prince

- Bob, en Hund, spelas av Danny DeVito (som tidigare lånat ut sin röst i bl.a. Herkules)

- Snickers, en Hund, spelas av Helen Mirren

- Henrietta, en Höna, spelas av Chaka Khan

- Frankie, en säl (i det fallet gissningsvis av arten Kaliforniskt Sjölejon), spelas av Mike White

- Murphy, en Kanin, spelas av Ron Funches

- Thelma, en Papegoja, spelas av Phillipa Soo

Jag hoppas att det snart tillkommer klipp på YouTube så att man kan få se...

Hoppas alla roller får bra svenska röster  ;D


Borde var SDI Media som står för dubbningen ;D

Då dom dubbade Live-Action lady och Lufsen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.