Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneys Mulan (live-action, 2020)

Startat av gstone, 5 oktober 2016 kl. 08:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 augusti 2020 kl. 12:31:13
Jaha, då var det bekräftat, Mulan får ingen biopremiär i Sverige heller (ivarjefall inte på Filmstaden). Filmen släpps i Sverige på Disney + samma dag som tjänsten släpps här, det vill säga den 15 september. Vill man inte betala 300-ish kronor för att kunna se den, får man väl antingen vänta eller pirata.

Aw shiet... Oh well.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar om den kommer dubbas nu när den går dräkt till Disney Plus ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2020 kl. 14:45:40
Undrar om den kommer dubbas nu när den går dräkt till Disney Plus ?

Var planen inte det innan, lär det inte vara planen nu
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 augusti 2020 kl. 15:47:06
Var planen inte det innan, lär det inte vara planen nu

Okej, annars värkar ju Disney plus typ dubba ALLT.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2020 kl. 15:57:19
Okej, annars värkar ju Disney plus typ dubba ALLT.
Nja, jag tycker snarare att det är relativt mycket som bara förses med skandinaviska undertexter. Jag hade exempelvis hoppats på att Muppets Now! skulle dubbas till svenska, men hittills har den serien inte dubbats till ett enda språk i världen... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 16:25:22
Nja, jag tycker snarare att det är relativt mycket som bara förses med skandinaviska undertexter. Jag hade exempelvis hoppats på att Muppets Now! skulle dubbas till svenska, men hittills har den serien inte dubbats till ett enda språk i världen... :(

håller INTE MED, Dom dubbade ju till och med magic camp!!!! '


Om Magic Camp gått på bio skulle den ju inte ha dubbas enligt mig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Tyckte det var väldigt konstigt att den släpps direkt på streaming. Såna här filmer ska upplevas på stora duken (tycker JAG iallafall). Var det så svårt att skjuta upp den till nästa år

Nu har ju tillomed många biografer i USA öppnat igen (Källa: MSN) så varför streaming direkt

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 16:58:08
Tyckte det var väldigt konstigt att den släpps direkt på streaming. Såna här filmer ska upplevas på stora duken (tycker JAG iallafall). Var det så svårt att skjuta upp den till nästa år

Nu har ju tillomed många biografer i USA öppnat igen (Källa: MSN) så varför streaming direkt

För att folk är korkade och lät skärmade får , och Disney executives  är pengahungriga :( :(.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 16:58:08
Nu har ju tillomed många biografer i USA öppnat igen (Källa: MSN)

Det var goda nyheter, då kan vi alla se framemot Själen, Raya och Den Sista Draken, Luca och Encanto:D

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 16:58:08
Tyckte det var väldigt konstigt att den släpps direkt på streaming. Såna här filmer ska upplevas på stora duken (tycker JAG iallafall). Var det så svårt att skjuta upp den till nästa år

Nu har ju tillomed många biografer i USA öppnat igen (Källa: MSN) så varför streaming direkt

Detta är bara spekulation från min sida, men jag tror att de vill vänta lite till tills det lättar lite mer så att de kan släppa sina animerade storfilmer från Disney & Pixar på bio...

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 16:58:08
Tyckte det var väldigt konstigt att den släpps direkt på streaming. Såna här filmer ska upplevas på stora duken (tycker JAG iallafall). Var det så svårt att skjuta upp den till nästa år

Nu har ju tillomed många biografer i USA öppnat igen (Källa: MSN) så varför streaming direkt
Jag instämmer fullständigt - det här är en sådan film som man vill uppleva på en stor bioduk, så jag tycker det här är en tråkig utveckling... :(

I USA är det väl förståeligt att skjuta upp filmen, då ju USA är ett av de hårdast drabbade länderna i världen vad gäller coronaviruset och det förmodligen inte är ekonomiskt försvarbart om inte alla biografer är öppna. Men i Europa har ju trots allt de flesta biografer öppnat, så här finns det ju ingen anledning att inte kunna låta filmen gå upp på bio - en bättre känsla och säkerligen mer lönsamt för Disneys del (då det borde vara ett fåtal personer som är beredd att betala så här vansinnigt mycket för att få tillgång till filmen via streamingtjänster).

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 17:08:53
Jag instämmer fullständigt - det här är en sådan film som man vill uppleva på en stor bioduk, så jag tycker det här är en tråkig utveckling... :(

I USA är det väl förståeligt att skjuta upp filmen, då ju USA är ett av de hårdast drabbade länderna i världen vad gäller coronaviruset och det förmodligen inte är ekonomiskt försvarbart om inte alla biografer är öppna. Men i Europa har ju trots allt de flesta biografer öppnat, så här finns det ju ingen anledning att inte kunna låta filmen gå upp på bio - en bättre känsla och säkerligen mer lönsamt för Disneys del (då det borde vara ett fåtal personer som är beredd att betala så här vansinnigt mycket för att få tillgång till filmen via streamingtjänster).

Detta är bara en vild gissning, men jag tror att Disney åter har börjat prioritera animerade storfilmer från sin egen animationsstudio samt från Pixars animationsstudio på bioduken och att de beslutat att sätta sina spelfilmer på streaming istället...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2020 kl. 17:08:53
Jag instämmer fullständigt - det här är en sådan film som man vill uppleva på en stor bioduk, så jag tycker det här är en tråkig utveckling... :(

I USA är det väl förståeligt att skjuta upp filmen, då ju USA är ett av de hårdast drabbade länderna i världen vad gäller coronaviruset och det förmodligen inte är ekonomiskt försvarbart om inte alla biografer är öppna. Men i Europa har ju trots allt de flesta biografer öppnat, så här finns det ju ingen anledning att inte kunna låta filmen gå upp på bio - en bättre känsla och säkerligen mer lönsamt för Disneys del (då det borde vara ett fåtal personer som är beredd att betala så här vansinnigt mycket för att få tillgång till filmen via streamingtjänster).

Jag vill ha filmer på bio igen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2020 kl. 17:16:44
Detta är bara en vild gissning, men jag tror att Disney åter har börjat prioritera animerade storfilmer från sin egen animationsstudio samt från Pixars animationsstudio på bioduken och att de beslutat att sätta sina spelfilmer på streaming istället...

Marvel ägs ju av Disney, deras filmer är ju "spelfilmer" och jag tror knappast de skulle tänka sig att släppa sina kassakor direkt på PVOD
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 augusti 2020 kl. 18:48:32
Marvel ägs ju av Disney, deras filmer är ju "spelfilmer" och jag tror knappast de skulle tänka sig att släppa sina kassakor direkt på PVOD

Jag tänkte aldrig på att nämna Marvel, eftersom Disney-loggan aldrig syns på omslaget hos dessa... (dessutom tycker jag inte alls att Marvels och Lucas hör hemma hos Disney)

Jag menade Disneys egna "spelfilmer"! (som till exempel deras remake-filmer, osv.)

Förutom Mulan så har även The One and Only Ivan satts på streaming och även denna är ju spelfilm...