Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Är Hasse Jonsson en gamer?

Startat av Skokaka, 12 maj 2022 kl. 21:17:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag tycker att det är ironiskt att inte har Hasse Jonsson bara gjort rösten till Mario OCH Sonic, han har varit andra kända spelfigurer. :o

Hasse har varit Link, Mega Man, Toad/Flugsvamp och kanske några andra som jag må har glömt bort...

Så, den stora frågan är om Hasse är en gamer, då han har dubbat spelfigurer så många gånger. ???

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Skokaka skrivet 12 maj 2022 kl. 21:17:45
Jag tycker att det är ironiskt att inte har Hasse Jonsson bara gjort rösten till Mario OCH Sonic, han har varit andra kända spelfigurer. :o

Hasse har varit Link, Mega Man, Toad/Flugsvamp och kanske några andra som jag må har glömt bort...

Så, den stora frågan är om Hasse är en gamer, då han har dubbat spelfigurer så många gånger. ???
Link? Översattes legenden om Zelda spelen till svenska?

Skokaka

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 maj 2022 kl. 21:30:36
Link? Översattes legenden om Zelda spelen till svenska?

Nej, det var tv-serien jag syftade på. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 maj 2022 kl. 21:17:45
Jag tycker att det är ironiskt att inte har Hasse Jonsson bara gjort rösten till Mario OCH Sonic, han har varit andra kända spelfigurer. :o

Hasse har varit Link, Mega Man, Toad/Flugsvamp och kanske några andra som jag må har glömt bort...

Så, den stora frågan är om Hasse är en gamer, då han har dubbat spelfigurer så många gånger. ???
Ja han har spelat mer spelkaraktärer än nån annan svensk skådespelare
13 för & va exakt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 maj 2022 kl. 21:33:25
Ja han har spelat mer spelkaraktärer än nån annan svensk skådespelare
13 för & va exakt

Vilka är alla av dom?

MOA

jAG GJORDE ett exklusivt gaming collage som finns i ämnet om mina collage

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 maj 2022 kl. 13:45:08
jAG GJORDE ett exklusivt gaming collage som finns i ämnet om mina collage

Åh, osäker om jag har sett den.



Christian Hedlund

Citat från: Skokaka skrivet 12 maj 2022 kl. 21:17:45
Jag tycker att det är ironiskt att inte har Hasse Jonsson bara gjort rösten till Mario OCH Sonic, han har varit andra kända spelfigurer. :o

Hasse har varit Link, Mega Man, Toad/Flugsvamp och kanske några andra som jag må har glömt bort...

Så, den stora frågan är om Hasse är en gamer, då han har dubbat spelfigurer så många gånger. ???

Jag kan med säkerhet säga att Hasse inte är en gamer 😄
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: Christian Hedlund skrivet 13 maj 2022 kl. 21:59:25
Jag kan med säkerhet säga att Hasse inte är en gamer 😄

Han är ljudtekniker och röstskådespelare.  :)

Skokaka

Men han har ju gjort rösten till en massa spelfigurer, så därför misstänkte jag att han är ett fan av spel...

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet 13 maj 2022 kl. 21:59:25
Jag kan med säkerhet säga att Hasse inte är en gamer 😄
Tack för informationen Sonic :D

Ale

Han har inte gjort rösten till Meowth mig veterligen. Men han var även Bentley i Sly Cooper serien! 😛

Skokaka

Citat från: Ale skrivet 13 maj 2022 kl. 23:41:45
Han har inte gjort rösten till Meowth mig veterligen. Men han var även Bentley i Sly Cooper serien! 😛

Jo, det minns jag.

Christian Hedlund

Citat från: Skokaka skrivet 13 maj 2022 kl. 23:24:18
Men han har ju gjort rösten till en massa spelfigurer, så därför misstänkte jag att han är ett fan av spel...

Fast röstskådespeleri är ett jobb.
Jag har gjort rösten till massa konstnärer men är inte speciellt intresserad av t.ex. målad konst.

Det är som att säga att en snickare som byggt restaurangkök gillar att driva ett McDonalds. Det finns 0 logik.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet 15 maj 2022 kl. 12:51:57
Fast röstskådespeleri är ett jobb.
Jag har gjort rösten till massa konstnärer men är inte speciellt intresserad av t.ex. målad konst.

Det är som att säga att en snickare som byggt restaurangkök gillar att driva ett McDonalds. Det finns 0 logik.
LoL

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 13 maj 2022 kl. 23:24:18
Men han har ju gjort rösten till en massa spelfigurer, så därför misstänkte jag att han är ett fan av spel...
Tror du att man får roller på grund av vad man gillar? För så är det inte, Hasse har dubbat länge därför har han spelat många olika karaktärer varav vissa spelkaraktärer. Det finns inget hemligt budskap eller något med det.

Skokaka

Well... I stand corrected. Men jag antar att han har kul med sitt jobb i hela fall. :)

Skokaka

Mer ironi: Gunnar Ernblad har varit Kung Koopa och Dr. Eggman, och båda är ju fienderna till Mario och Sonic, vilka Hasse Jonsson gjorde rösterna till. Tyckte att detta vore också värt att nämna...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 september 2022 kl. 16:56:16Mer ironi: Gunnar Ernblad har varit Kung Koopa och Dr. Eggman, och båda är ju fienderna till Mario och Sonic, vilka Hasse Jonsson gjorde rösterna till. Tyckte att detta vore också värt att nämna...
Samma sak med Johan Hedenberg

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 11 september 2022 kl. 16:56:16Mer ironi: Gunnar Ernblad har varit Kung Koopa och Dr. Eggman, och båda är ju fienderna till Mario och Sonic, vilka Hasse Jonsson gjorde rösterna till. Tyckte att detta vore också värt att nämna...
Citat från: MOA skrivet 11 september 2022 kl. 18:05:51Samma sak med Johan Hedenberg
Om Jonas Kruse spelar Kung Koopa i den kommande filmen så blir det tradition. 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 september 2022 kl. 18:05:51Samma sak med Johan Hedenberg
Just det ja, jag minns nu att du nämnde det...

Will Siv

Citat från: Ale skrivet 13 maj 2022 kl. 23:41:45Han har inte gjort rösten till Meowth mig veterligen. Men han var även Bentley i Sly Cooper serien! 😛
Det är ju Linus Wahlgren.

Steffan Rudvall

Han har spelat Meowth det var någon säsong där det skiftade mellan Linus och Niklas Wahlgren plus Hasse Jonsson har jag för mig.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 oktober 2022 kl. 21:57:54Han har spelat Meowth det var någon säsong där det skiftade mellan Linus och Niklas Wahlgren plus Hasse Jonsson har jag för mig.
Minns du vilken? 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 18 juni 2023 kl. 23:14:57Minns du vilken?
Nej, men antagligen någon av säsongerna som inte dubbades i sin helhet...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2023 kl. 23:15:59Nej, men antagligen någon av säsongerna som inte dubbades i sin helhet...
Har bara sett den första Pokémon - Filmen där Meowth är med. 

MOA


Elios


Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 19 juni 2023 kl. 14:35:23Låneräddare!?
Lendo är ju ett företag som hjälper till med lån och deras karaktärer i reklamfilmerna kallas låneräddare.



MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2023 kl. 14:42:49Lendo är ju ett företag som hjälper till med lån och deras karaktärer i reklamfilmerna kallas låneräddare.

JAG ÄSLKAR HONOM!!!

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2023 kl. 14:42:49Lendo är ju ett företag som hjälper till med lån och deras karaktärer i reklamfilmerna kallas låneräddare.

Aldrig tagit lån så kan ju vara det. Men tänkte först om det hade nånting med filmen Lånarna med John Goodman om han var med i den men det var han ju inte.  ::)