Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Min Disney-VHS-samling

Startat av Disneyfantasten, 15 mars 2019 kl. 23:08:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2019 kl. 23:08:01
Hej, jag är en stor Disney-fantast och även en stor samlare, både på VHS, DVD och Bluray...

Här är en lista över de Disney-VHS-filmer som jag har i min samling (i alfabetisk ordning);

>Siffror;
- 101 Dalmatiner (SPELFILM, 1996) = 1997-års VHS-utgåva (utgiven 1997-10-15); 2x
- 102 Dalmatiner (SPELFILM, 2000) = 2001-års VHS-utgåva (utgiven 2001-09-19); 2x


Vad menas det med här där du skriver 2x bredvid?^^

Steffan Rudvall


Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 mars 2019 kl. 07:22:49
På nätet finns boavideo.com som är en riktig guldgruva där det både finns gamla hyr- och köpfilmer.

Det gäller dock att läsa noga vad som säljs, för en del är bara insticken (omslagen) utan själva filmen. Missar man det kan det bli en obehaglig överraskning när varan kommer!

Ja fast han som jobbar har iallafall via mejl alltid dubbelkollat om det är vara omslaget jag vill ha så det går nog att undvika.

Disneyfantasten

Idag hittade jag 2000-års VHS-utgåva av Micke och Molle i brevlådan!  :D

Disneyfantasten

Idag hittade jag VHS-utgåvorna av Nalle Puh: Flaskposten och Jamaes och Jättepersikan i en Second Hand affär!  :D

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2022 kl. 17:45:58
Idag hittade jag 2000-års VHS-utgåva av Micke och Molle i brevlådan!  :D
I brevlådan? Jag trodde att du inte alls gillade att handla på nätet

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2022 kl. 19:33:46
I brevlådan? Jag trodde att du inte alls gillade att handla på nätet

Det var storebrorsan som fixade den, han är hjälpsam.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 19:38:31
Det var storebrorsan som fixade den, han är hjälpsam.
Din storebror kanske kan lära dig hur man gör så att du själv kan köpa på Tradera. Det är ju betydligt enklare än att gå och leta i second hand.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2022 kl. 20:42:26
Din storebror kanske kan lära dig hur man gör så att du själv kan köpa på Tradera. Det är ju betydligt enklare än att gå och leta i second hand.

Enklare, men betydligt latare, man får mer motion när man gör letar i Second Hand affärer.

Just nu går det dessutom inte för han är i London just nu, men jag kan fråga honom om saken i sommar.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 20:47:04
Enklare, men betydligt latare, man får mer motion när man gör letar i Second Hand affärer.

Just nu går det dessutom inte för han är i London just nu, men jag kan fråga honom om saken i sommar.
Man kanske får mer motion men man hittar det man vill ha mycket enklare på internetet.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2022 kl. 20:50:20

Man kanske får mer motion men man hittar det man vill ha mycket enklare på internetet.

Så du tycker jag ska gå till väga genom att handla Bluray-filmer på internet till min kommande samlings-tillväxt?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 20:53:41
Så du tycker jag ska gå till väga genom att handla Bluray-filmer på internet till min kommande samlings-tillväxt?
Det finns ju sidor där alla finns så man behöver inte alls leta. Jag vet inte om priset är samma som man köper i fysisk butik.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 20:47:04
Enklare, men betydligt latare, man får mer motion när man gör letar i Second Hand affärer.
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2022 kl. 20:50:20
Man kanske får mer motion men man hittar det man vill ha mycket enklare på internetet.
Det ena behöver inte utesluta det andra. Tvärtom är många äldre utgåvor så pass svåra att få tag i, så att man kan behöva både leta på Internet (Tradera, Blocket och liknande sajter) och leta i fysiska second hand-affärer för att ha en chans att hitta åt dem. Så har jag behövt göra för väldigt mycket, och ibland kan man även behöva ta till loppisar för att hitta åt något (inte riktigt säsong för sådana just nu, men under sommaren i alla fall).

Så ju fler möjligheter man har, desto större chans att hitta åt det man letar efter. :)

En del äldre VHS-utgåvor är så svåra att hitta åt, så att man ändå kan behöva leta i åtskilliga års tid, trots att man tar till alla möjligheter som finns... :(
(Om man då begränsar sig till bara second hand-affärer lär man få leta dubbelt så lång tid)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 20:47:04
Enklare, men betydligt latare, man får mer motion när man gör letar i Second Hand affärer.

Just nu går det dessutom inte för han är i London just nu, men jag kan fråga honom om saken i sommar.
Så gör du typ olika rundor mellan alla olika Second Hand butikerna i din stad?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2022 kl. 21:16:29
Så gör du typ olika rundor mellan alla olika Second Hand butikerna i din stad?

Ja, det gör jag.