Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 23 juni 2024 kl. 11:10:25Det är trevligt att Doreen Månsson dubbar ibland hon har en trevlig röst hörde henne i dubb som speakern i Vem är du, Snobben?
Jag tycker också att Doreen Månsson var mycket passande som berättare i Vem är du, Snobben?.

Men i övrigt är det ju tyvärr väldigt sällan hon medverkat i dubbningar - de senaste 5 - 6 åren kommer jag bara ihåg biroller i The Unlisted (Netflix) och Ruby - Havsmonstret (bio) samt en huvudroll i Go Karts (Netflix). Är det något mer som har gått mig förbi...?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 23 juni 2024 kl. 00:46:57Mario & Luigi: Brothership ser ut som att den kommer att vara bra. :D
Det blir nog lika bra som dom andra Mario & Luigi spelen, enda dåliga var att företaget som skapade remaken gick i konkurs så Nintendo måste hittat ett annat företag för att utveckla spelet

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 23 juni 2024 kl. 11:49:44Det blir nog lika bra som dom andra Mario & Luigi spelen, enda dåliga var att företaget som skapade remaken gick i konkurs så Nintendo måste hittat ett annat företag för att utveckla spelet
Ja, men från det jag har läst så har de anlitat några av de ursprungliga utvecklarna från AlphaDream för att jobba med spelet. Kan inte bekräfta om det stämmer, men i så fall bådar det gott.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 juni 2024 kl. 11:49:44Det blir nog lika bra som dom andra Mario & Luigi spelen, enda dåliga var att företaget som skapade remaken gick i konkurs så Nintendo måste hittat ett annat företag för att utveckla spelet
De är verkligen en bra duo, jag ser inget misshandel i spelen mellan de två. Plus så jobbade Nintendo med filmen från förra året, och hela filmen går ju ut på att Mario ska rädda Luigi. Och även om Luigi inte gjorde så mycket så hjälper han ju Mario i slutet att besegra Bowser. Det var ju ett bra tag, och nu så får vi se dom samarbeta ännu en gång. :D

gstone

Den brittiska animerad filmen 10 Liv kommer till Sverige   :D

https://www.lucky-dogs.se/10-liv
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Till månadsskiftet kommer jag nästa hyllning till Johan Hedenberg! Sveriges mest otroliga VA

MOA

Ulla-Britt Hedenberg har fyllt 97 år! Hoppas hon får uppleva sin sons 70 årsdag

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Trodde först att min kompis skrev detta för att få mig att skratta men det är en riktig reklam som går så här:
Hej, Lendo Leif här! Du känner väl till alla olika förkortningar som YOLO: You Only Live Once
JAIDL = Jämför Alltid Innan Du Lånar
Sändes på Riks FM & jag hoppas att hittar den inspelad någonstans!

BPS

Göran Persson är nog den enda statsministern i hela världen som har dansat med en antropomorfisk ko i public service.

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet  1 juli 2024 kl. 00:15:02Göran Persson är nog den enda statsministern i hela världen som har dansat med en antropomorfisk ko i public service.

Som lärare måste jag säga jag inte alls håller med om hans politiska beslut och fulspel från tiden då han var skolminister. Jag måste dock säga att det är vågat av honom att bjuda på sig själv så där.

Historielektions Soveren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2024 kl. 00:20:08Som lärare måste jag säga jag inte alls håller med om hans politiska beslut och fulspel från tiden då han var skolminister. Jag måste dock säga att det är vågat av honom att bjuda på sig själv så där.
Vad var det för beslut?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektions Soveren skrivet  1 juli 2024 kl. 00:26:14Vad var det för beslut?
Han drev ju igenom kommunaliseringen av skolan genom att manipulera lärarförbunden och andra politiker. Resultatet blir ju att standarden för skolorna i de olika kommunerna skiftar markant då de har olika ekonomiska förutsättningar. Skolan runt om i landet är helt enkelt inte jämlik.