Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Favorit dubbningsbolag?

Startat av Mathilda Gustafsson, 23 juli 2020 kl. 22:26:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Vilket är ert favorit dubbningsbolag?

Steffan Rudvall

Eurotroll eftersom att till och med deras lågbudget dubbningar håller kvaliteten

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 22:28:15
Eurotroll eftersom att till och med deras lågbudget dubbningar håller kvaliteten
Jag håller med dig, Vad tycker ni andra?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 22:28:15
Eurotroll eftersom att till och med deras lågbudget dubbningar håller kvaliteten


BRA SAGT
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall



Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 23 juli 2020 kl. 23:48:07
Media Dubb
Håller med om mediadubb, dom brukar ha bra röstskådespelare som passar karaktärerna dom dubbar för.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 juli 2020 kl. 13:38:26
Håller med om mediadubb, dom brukar ha bra röstskådespelare som passar karaktärerna dom dubbar för.
Brukade ha bra röstskådespelare för det finns inte mer Media Dubb har inte funnits sedan 1992

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2020 kl. 15:19:02
Brukade ha bra röstskådespelare för det finns inte mer Media Dubb har inte funnits sedan 1992
Okej:Media Dubb/Media Dubb International/Eurotroll

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 26 juli 2020 kl. 23:43:19
Okej:Media Dubb/Media Dubb International/Eurotroll
Den enda av dem du nämner som fortfarande existerar är Eurotroll

Daniel Hofverberg

Dock är ju Eurotroll personal- och ledningsmässigt väldigt snarlikt det ursprungliga Media Dubb.

Jag tycker det är lite problematiskt att börja tycka till om dubbningsbolag, i och med att det förstås beror på vilka förutsättningar de får, vilken budget och vilka direktiv de får från kunden.

Men ska jag ändå tycka något, så har jag alltid föredragit Eurotroll, då de alltid verkar göra ett bra jobb även med mycket begränsad budget.

Generellt sett föredrar jag privatägda dubbningsstudior framför riskkapitalägda studior, då man ibland kan se tecken på att de riskkapitalägda studiorna kan prioritera vinst framför kvalitet. Mitt andrahandsval blir därför KM Studio, och i tredje hand Cineast Dub (då de tre ju är privatägda).

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2020 kl. 01:10:08
Dock är ju Eurotroll personal- och ledningsmässigt väldigt snarlikt det ursprungliga Media Dubb.

Jag tycker det är lite problematiskt att börja tycka till om dubbningsbolag, i och med att det förstås beror på vilka förutsättningar de får, vilken budget och vilka direktiv de får från kunden.

Men ska jag ändå tycka något, så har jag alltid föredragit Eurotroll, då de alltid verkar göra ett bra jobb även med mycket begränsad budget.

Generellt sett föredrar jag privatägda dubbningsstudior framför riskkapitalägda studior, då man ibland kan se tecken på att de riskkapitalägda studiorna kan prioritera vinst framför kvalitet. Mitt andrahandsval blir därför KM Studio, och i tredje hand Cineast Dub (då de tre ju är privatägda).
Var inte Sun Studio också privatägt innan de blev uppköpta av SDI Media?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2020 kl. 23:45:18
Den enda av dem du nämner som fortfarande existerar är Eurotroll
Ja fast de va alla deras namn