Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sagan om elddonet (Fyrtøjet, 1946)

Startat av Mathilda Gustafsson, 12 april 2023 kl. 20:48:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2023 kl. 08:45:24Hur har det gått med det här? Har du fått tag i manus/dialoglista än, eller fått någon slags tidsestimering på det?

Jag har fått hem DVD:n och har kollat som hastigast, men jag blev tyvärr inte alltför mycket klokare och förstod inte tillräckligt mycket för att tillgodogöra mig handlingen... :(
Ja, jag var över i Köpenhamn för ett par veckor sen och fick själv lov att kopiera dialoglistan (17 sidor) på deras kopiator. Jag tittade lite i manuset, men det är tre tjocka inbundna böcker på ett par hundra sidor var med bara väldigt lite text på varje sida. Det skulle ha varit ett mastodontarbete att kopiera allt det, och dessutom mindre intressant än bara dialoglistan, så det lät jag vara.

Tyvärr har annat kommit emellan, så jag har inte hunnit göra mer än så. Men jag lovar att jag ska ta itu med det inom kort.

Rotwang

Det finns ett programhäfte till filmen här (på danska), som bl.a. innehåller två sångtexter:

http://video.dfi.dk/nationalfilmografien/1326/filmprogram/Fyrtoejet_1326_filmprogram.pdf