Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

En sa som är lite kontigt är att innan filmen avslöjades officiellt läkt en sammanfattning på berättelsen som var väldigt olik och nyhet att Disney vill ha Jamie Chung som röst till huvudrollen Jamie Chung, Huvudrollen var i den läkta artikeln säd att heta Jan-Nin. och även den manliga huvudrollen nändes Citat "Bolin, is said to be comic relief and a 900-year-old mentor to Jan-Nin"
En annan karaktär vid namn Katsu.

I vanliga fall skulle jag anta att detta var helt som trump skulle säja "FAKE NEWS " Men dom hade fakist rätt i att handling var i om drakar och i asine,
Så man kan undrar om detta var en tidagre version av handlingen då Disney filmer ofta går igenom stora ändringar i handlingen under production !

Mysigt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Undrar hur långt dem har hunnit att animerad filmen!?  ???

Disneyfantasten

#32
Citat från: Elios skrivet 12 april 2020 kl. 22:45:55
Undrar hur långt dem har hunnit att animerad filmen!?  ???

Vid det här laget skulle jag nog gissa att animeringen är klar!  ;)

gstone

COENA JVÄKLEN SLOG TILL IGEN !!!!!!!!!!!!!

FUCK !!!!

Nu kommer denna filmen ut i mars och Själen kommer ut i Vinter för tydligen HATAR universum MIG ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 21:48:38
COENA JVÄKLEN SLOG TILL IGEN !!!!!!!!!!!!!

fuck

Nu kommer denna filmen ut i mars och Själen kommer ut i Vinter för tydligen HATAR universum MIG ! >:(
Ha tålamod

Disneyfantasten

#35
Typiskt, nu får jag ännu längre väntetid...  :(

Nåja, hoppas iallafall att det stannar där...

Undrar hur det kommer att gå med The One and Only Ivan som också kommer ut i år...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 22:05:08
Typiskt, nu får jag ännu längre väntetid...  :(

Nåja, hoppas iallafall att det stannar där...

Undrar hur det kommer att gå med The One and Only Ivan som också kommer ut i år...

Den lär, gissningsvis, liksom Artemis Fowl, släppas direkt på streaming
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 21:48:38
COENA JVÄKLEN SLOG TILL IGEN !!!!!!!!!!!!!

FUCK !!!!

Nu kommer denna filmen ut i mars och Själen kommer ut i Vinter för tydligen HATAR universum MIG ! >:(

Jag tror snarare att det är Corona som hatar Universum som drabbar oss invånare. Känns som att det ändå är man kan göra är att bita i.  >:( :-[ 8) :o ::)

E

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 april 2020 kl. 22:44:24
Den lär, gissningsvis släppas direkt på streaming
Dom har sagt ett nytt premiärdatum så den kommer inte till streaming

Simon Axelsson

#39
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 april 2020 kl. 08:54:08
Dom har sagt ett nytt premiärdatum så den kommer inte till streaming

Har de? Jag tar och kollar...

Uppdatering: nej, det har de inte, det står fortfarande att den ska släppas den 14 augusti (samma dag som Warner Bros. och DCs Wonder Woman 1984) och Disney nämnde, efter att de avslöjade att Artemis Fowl skulle släppas direkt på streaming, att flera utav deras mindre filmer kan komma att möta samma öde. The One and Only Ivan är en mindre film och har därför relativt stor chans att släppas direkt på streaming.

Om du inte redan insett det nu syftade jag på The One and Only Ivan.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 april 2020 kl. 11:09:16
Om du inte redan insett det nu syftade jag på The One and Only Ivan.
Jag trodde du syftade på filmen som detta ämne handlar om. DEN har fått ett nytt datum

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 april 2020 kl. 14:18:07
Jag trodde du syftade på filmen som detta ämne handlar om. DEN har fått ett nytt datum

Det är jag medveten om.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

#42
Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 april 2020 kl. 11:09:16
Har de? Jag tar och kollar...

Uppdatering: nej, det har de inte, det står fortfarande att den ska släppas den 14 augusti (samma dag som Warner Bros. och DCs Wonder Woman 1984) och Disney nämnde, efter att de avslöjade att Artemis Fowl skulle släppas direkt på streaming, att flera utav deras mindre filmer kan komma att möta samma öde. The One and Only Ivan är en mindre film och har därför relativt stor chans att släppas direkt på streaming.

Om du inte redan insett det nu syftade jag på The One and Only Ivan.

Fast The One and Only Ivan skull ha Sverigepremiär omkring två månader efter urpremiären i USA, plus att den också ser ut att vara mer familjeriktad än Artemis Fowl (som förresten var planerad att ha Sverigepremiär nästan samtidigt som i USA)...

Om du The One and Only Ivan hamnar på streaming så finns det en risk att jag får en film mindre att se på bio, synd...  :(

Nåja, man ska inte gråta över spilld mjölk, för de animerade storfilmerna från Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios kommer iallafall fortfarande att visas på bio, hoppas att inte fler sådana filmer försenas efter Själen och Raya och Den Sista Draken...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 21:48:38
COENA JVÄKLEN SLOG TILL IGEN !!!!!!!!!!!!!

FUCK !!!!

Nu kommer denna filmen ut i mars och Själen kommer ut i Vinter för tydligen HATAR universum MIG ! >:(
Jag tycker också det är tråkigt att filmerna skjuts upp, men ärligt talat har vi större problem än att enstaka filmer skjuts upp. Nuvarande situation tar oerhört hårt på många företag, och man kan med all rätt börja ställa sig frågan hur många biografer som kommer att finnas kvar när det krisen har gått över...?

Nu ska ju tydligen Filmstadens ägare, amerikanska kedjan AMC Theatres, ansöka om rekonstruktion; så vem vet vad som kommer hända med dem. Om de går i konkurs, så vet jag inte vad som kommer hända med Filmstadens alla biografer; och likaså med Svenska Bio som ju också ägs till 50% av Filmstaden... :(
https://www.expressen.se/dinapengar/filmstadens-agare-i-kris-ansoker-om-rekonstruktion/
https://www.di.se/nyheter/filmstadens-agare-overvager-rekonstruktion/

Disneyfantasten

#44
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2020 kl. 20:39:41
Jag tycker också det är tråkigt att filmerna skjuts upp, men ärligt talat har vi större problem än att enstaka filmer skjuts upp. Nuvarande situation tar oerhört hårt på många företag, och man kan med all rätt börja ställa sig frågan hur många biografer som kommer att finnas kvar när det krisen har gått över...?

Nu ska ju tydligen Filmstadens ägare, amerikanska kedjan AMC Theatres, ansöka om rekonstruktion; så vem vet vad som kommer hända med dem. Om de går i konkurs, så vet jag inte vad som kommer hända med Filmstadens alla biografer; och likaså med Svenska Bio som ju också ägs till 50% av Filmstaden... :(
https://www.expressen.se/dinapengar/filmstadens-agare-i-kris-ansoker-om-rekonstruktion/
https://www.di.se/nyheter/filmstadens-agare-overvager-rekonstruktion/

Hur går det då med Second Hand affärerna i Sverige? (typ Myrorna, Öppna Hjärtat, ect.)

Jag kollar i dem ibland men har undviks dem ett tag av två anledningar; att spara in fler pengar och för att minska risken med spridningen, funderar på om jag dock ska in dit igen i maj, det brukar väl sällan flockas där plus att jag inte vill att dessa ska gå i konkurs...

Hoppas verkligen inte att de går i konkurs... (och att hyresvärdarna på alla företag har förståelse för detta)

Jag tycker det är oerhört trist att både Själen och Raya och Den Sista Draken flyttas på grund av Corona-viruset, men har ändå förståelse för det, men icke desto mindre innebär det också att jag får längre väntetid, jag skulle tro att Corona redan är borta efter sommarlovet, men antagligen vill Disney ta det säkra före det osäkra...