Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

KurageDHH

Den serie har inte alls visat i Norden sen Disney XD lades ner förra året. :'(
Varför har den inte ens flyttat över till Disney Channel och/eller Disney+ då?
Den är en bra och viktig serie. Tredje säsongen skall ju börja visas i USA nu i oktober.
Jag har nojsat och klagat med personerna från Disney Nordic i mailet fler gånger angående varför har serien plötsligt slutat sända.
Dom säga bara samma sak om att dom inte vet när den kommer tillbaka. Det har ju gått flera månader och ingenting har hänt!
Är det ingen som är ansvarig via progamavdelningen som förstår att jag vill ha tillbaka den underbara serie och vill att säsong 2 skall börja visas i Norden?

Är det så att nordiska Disney inte tänker visa den igen och ingen säsong 2? Tänker dom slopa serien helt och hållet eller???

Daniel Hofverberg

Amphibia finns faktiskt på Disney+ i bl.a. USA, bara inte i de nordiska länderna. Men säsong 1 har svenskt, norskt och danskt tal, om du ansluter via amerikansk VPN; och har haft skandinavisk dubbning ända sedan oktober ifjol. :)

Säsong 2 har dock tyvärr inga nordiska ljudspår eller textspår, utan har bara några andra språk. :(

Med lite tur kanske orsaken till att Amphibia inte släppts på Disney+ i Sverige än är att de håller på att nydubba säsong 2 direkt för tjänsten, så att de vill släppa båda säsongerna samtidigt. Vi kan åtminstone hoppas på det...

Serien har dock inte finskt tal eller text än på Disney+, och det vill de nog också få dit innan serien släpps i de nordiska länderna (då Disney säkerligen vill släppa serien samtidigt i alla nordiska länder). På rak arm minns jag inte om den här serien faktiskt dubbats till finska eller om den bara visats med finsk text i Finland, men jag skulle gissa på det sistnämnda (då ju Disney Channel och Disney XD har varit väldigt selektiva med finska dubbningar)...

KurageDHH

Jag försöker hålla på att hitta orsaken till varför serien inte har sänts i evigheter! Därför fick jag skicka mail till SDI Media igår (jag vet att serien har dubbats där) om andra säsongen har/håller på att dubbats/dubbas eller inte. Vet inte om det hjälper att få svar där, men man kan alltid försöka.

KurageDHH

Så är augusti snart över, september närmar sig...
Är det ingen här som vet om Amphibia kommer till Disney Channel eller Disney+ under september eller inte? Det måste ju finnas nåt info. Att ansluta via amerikansk VPN (för att kunna se serien) verkar inte alls va nån lösning då Disney kommer förmodligen förr eller senare spärra alla VPN-tjänster så att man inte kan längre se amerikanska Disney+-utbudet utomlands. :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 30 augusti 2021 kl. 12:30:33
Så är augusti snart över, september närmar sig...
Är det ingen här som vet om Amphibia kommer till Disney Channel eller Disney+ under september eller inte? Det måste ju finnas nåt info.
Det vet vi inte än - det här är allt som har offentliggjorts hittills om vad som kommer i september:
https://www.moviezine.se/nyheter/vad-ar-nytt-pa-disney-plus-i-september-2021

Men det lär förstås komma mycket mer än dessa ynka 8 titlar... Tydligen ska de alltså vid en presskonferens imorgon meddela allt som händer i september, så det återstår att se vad som avslöjas då - och varför de den här gången ska hålla i en presskonferens istället för att bara skicka ut listor. :)

Citat från: KurageDHH skrivet 30 augusti 2021 kl. 12:30:33
Att ansluta via amerikansk VPN (för att kunna se serien) verkar inte alls va nån lösning då Disney kommer förmodligen förr eller senare spärra alla VPN-tjänster så att man inte kan längre se amerikanska Disney+-utbudet utomlands. :'(
Vissa VPN-tjänster har Disney spärrat, men det finns en del som fungerar. ExpressVPN och Surfshark verkar båda två åtminstone ha vissa servrar som fungerar. Det är ju dock alltid en katt och råtta-lek mellan VPN-leverantörer och streamingtjänster, och man kan förstås inte vara säker på att alla dessa kommer fungera för evigt.

Men generellt sett verkar de flesta VPN-leverantörer bry sig mer om amerikanska servrar än andra länders, varför sannolikheten är större att de (någorlunda) snabbt kommer att åtgärda åtkomstproblem till amerikanska Disney+ än övriga länders Disney+.

KurageDHH

Så var kommer den digitala presskonferens att sända och vilken tid? Är det en engångsgrej för dom eller skall dom hålla på med varje månad istället för att skicka ut listor?

Goliat

Låter lite som det kan komma stora nyheter. Hoppas än på Darkwing Duck m.f. Amphibia vore kul att se. Sett trailer till den och den verkar väldigt bra.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2021 kl. 13:22:30
Det vet vi inte än - det här är allt som har offentliggjorts hittills om vad som kommer i september:
https://www.moviezine.se/nyheter/vad-ar-nytt-pa-disney-plus-i-september-2021

Men det lär förstås komma mycket mer än dessa ynka 8 titlar... Tydligen ska de alltså vid en presskonferens imorgon meddela allt som händer i september, så det återstår att se vad som avslöjas då - och varför de den här gången ska hålla i en presskonferens istället för att bara skicka ut listor. :)
Vissa VPN-tjänster har Disney spärrat, men det finns en del som fungerar. ExpressVPN och Surfshark verkar båda två åtminstone ha vissa servrar som fungerar. Det är ju dock alltid en katt och råtta-lek mellan VPN-leverantörer och streamingtjänster, och man kan förstås inte vara säker på att alla dessa kommer fungera för evigt.

Men generellt sett verkar de flesta VPN-leverantörer bry sig mer om amerikanska servrar än andra länders, varför sannolikheten är större att de (någorlunda) snabbt kommer att åtgärda åtkomstproblem till amerikanska Disney+ än övriga länders Disney+.

Vad då för presskonferens  ?

Förklara mer !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2021 kl. 19:44:22
Vad då för presskonferens  ?

Förklara mer !

Citat från sidan:


"Vad som är nytt i september får vi dock veta först på tisdag 31 augusti (Disney+ planerar visst avslöja en hel del nyheter under en digital presskonferens där på morgonen!)"

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 30 augusti 2021 kl. 15:23:11
Så var kommer den digitala presskonferens att sända och vilken tid? Är det en engångsgrej för dom eller skall dom hålla på med varje månad istället för att skicka ut listor?
Jag vet tyvärr inte mer än vad som står i artikeln, och jag har tyvärr inte fått någon inbjudan till presskonferensen ifråga, så ingen aning. :(

Men Moviezine lär väl åtminstone skriva om den, när den väl har skett. Jag skulle gissa att Disney+ knappast lär ordna presskonferenser alltför ofta, utan det bör väl ske någon form av större nyhet den här månaden varför de valt att göra så. Men om nyheten handlar om utbudet eller om helt andra förändringar har jag ingen aning...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2021 kl. 20:58:58
Jag vet tyvärr inte mer än vad som står i artikeln, och jag har tyvärr inte fått någon inbjudan till presskonferensen ifråga, så ingen aning. :(

Men Moviezine lär väl åtminstone skriva om den, när den väl har skett. Jag skulle gissa att Disney+ knappast lär ordna presskonferenser alltför ofta, utan det bör väl ske någon form av större nyhet den här månaden varför de valt att göra så. Men om nyheten handlar om utbudet eller om helt andra förändringar har jag ingen aning...

Är det i Sverige eller för hela världen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 10 augusti 2021 kl. 23:13:05
Den serie har inte alls visat i Norden sen Disney XD lades ner förra året. :'(
Varför har den inte ens flyttat över till Disney Channel och/eller Disney+ då?
Den är en bra och viktig serie. Tredje säsongen skall ju börja visas i USA nu i oktober.

Är det så att nordiska Disney inte tänker visa den igen och ingen säsong 2? Tänker dom slopa serien helt och hållet eller???

Varför är den viktig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2021 kl. 22:24:42
Är det i Sverige eller för hela världen ?
Skulle spontant gissa på gemensamt för de nordiska länderna, men jag vet som sagt inte mer än vad Moviezine har skrivit. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2021 kl. 20:58:58
Jag vet tyvärr inte mer än vad som står i artikeln, och jag har tyvärr inte fått någon inbjudan till presskonferensen ifråga, så ingen aning. :(

Men Moviezine lär väl åtminstone skriva om den, när den väl har skett. Jag skulle gissa att Disney+ knappast lär ordna presskonferenser alltför ofta, utan det bör väl ske någon form av större nyhet den här månaden varför de valt att göra så. Men om nyheten handlar om utbudet eller om helt andra förändringar har jag ingen aning...

Moviezine har nu lagt upp en artikel som refererar vad som sades under presskonferensen.
https://www.moviezine.se/nyheter/nyheter-hojdpunkter-premiarer-disney-plus-hosten-2021

Tydligen var det bara en presentation av kommande filmer och serier, inga revolutionerande nyheter.

Rent allmänt tycker jag att det var en besvikelse. Disney+ tycks nu koncentrera sig väldigt mycket på sånt som inte är "äkta Disney". De lägger mest upp material från sina perifera studios: Star Wars, Marvel, National Geographic, Fox m.m.

KurageDHH

Nu kommer listan över septembers premiärer på Disney+ och där finns det ingen Amphibia!:
www.moviezine.se/nyheter/vad-ar-nytt-pa-disney-plus-i-september-2021

Serien finns fortfarande inte heller på Disney Channel om man kollar två veckors tablå på tv24.se! Troligen ingen Amphibia heller på Disney Channel under septembermånad! :'(
Skall man vänta till oktober? Eller november? Eller december? När kommer det att hända???

Är det så (som jag befarar) att nordiska Disney har övergett serien, så kan jag lika gärna flytta över till USA! >:(