Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Spam inlägg och ämnen

Startat av Steffan Rudvall, 3 september 2021 kl. 13:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Jag märkte att användaren cayoyev465 lagt ut väldigt konstiga inlägg.

Daniel Hofverberg

Tack för att du sa till, det hade jag missat då jag sällan kontrollerar Test-tavlan. Nu är hen borttagen, liksom hens inlägg. :)

MB

Idag har det kommit två inlägg med asiatiska tecken Vad får de för nytta av att skriva på svenska forum? Jag tror ingen kan läsa japanska eller vad det nu är för språk här

Jonas9881

Citat från: MB skrivet Igår kl. 17:28:17Idag har det kommit två inlägg med asiatiska tecken Vad får de för nytta av att skriva på svenska forum? Jag tror ingen kan läsa japanska eller vad det nu är för språk här
Det var ju även länkar men länken funkade inte då jag testade att besöka den, och gick bara till en hemsida som hette bagssjp dot com men fattar också inte vad dom tjänar på att skriva på en svensk hemsida.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lilla My

Citat från: Jonas9881 skrivet Igår kl. 17:46:33Det var ju även länkar men länken funkade inte då jag testade att besöka den, och gick bara till en hemsida som hette bagssjp dot com men fattar också inte vad dom tjänar på att skriva på en svensk hemsida.
Är inte världens smartaste ide att bara klicka på random länkar, fyi. Hoppas du har ett fräscht viruskydd ;)

Goliat

Citat från: Jonas9881 skrivet Igår kl. 17:46:33Det var ju även länkar men länken funkade inte då jag testade att besöka den, och gick bara till en hemsida som hette bagssjp dot com men fattar också inte vad dom tjänar på att skriva på en svensk hemsida.
Testa aldrig besöka en sådan länk, det kan innehålla vad som helst. Skadlig programvara eller tracking eller installering av spionprogram.

Jonas9881

Citat från: Lilla My skrivet Igår kl. 18:00:02Är inte världens smartaste ide att bara klicka på random länkar, fyi. Hoppas du har ett fräscht viruskydd ;)
Har en windows 11 men jag är inte expert vad för skydd som följde med köpet.

Men då det är windows 11 så är det iallafall säkrare skydd än äldre modeller som windows 8, men var bara intresserad av vad det var.

Men du har förstås rätt, kunde ju innehålla skadlig kod/virus.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare