Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Snobben (Eurotrolls dubbningar)

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Zebastian skrivet 29 september 2021 kl. 20:14:32
Nu ska vi inte uppmuntra till piratkopiering!
Du har rätt. Men andra har ju gjort det. Det är ändå inte rätt att göra så.

MOA


Scoobydoofan1


Scoobydoofan1

Kommer snobben vara på HBO max? I vilken dubbning kommer det vara? Vilka avsnitt är det?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 29 september 2021 kl. 21:57:33
Kommer snobben vara på HBO max? I vilken dubbning kommer det vara? Vilka avsnitt är det?
Såvitt jag kunnat läsa mig till verkar det enda i Snobben-väg som finns på amerikanska HBO Max vara den fransk-italienska animerade serien Peanuts by Schulz från 2014. Såvitt jag vet har väl den serien aldrig visats i svensk TV, så om den skulle dyka upp även på nordiska HBO Max lär den ju behöva nydubbas (om den nu inte bara släpps i textad originalversion).

I USA verkar Snobben-specialerna vara uppdelade mellan Apple TV+, Amazon Prime och Hulu, så ingen av dessa finns alltså på HBO Max. Några av specialerna finns ju på Apple TV+ i Sverige (omdubbade), men såvitt jag vet inte någon annan tjänst. Problemet är förstås att Warner Bros. inte äger rättigheterna till Snobben, trots att de har distribuerat DVD-utgåvor med Snobben.

Hulu finns ju inte i Norden, men ägs av Disney; även om en del av Hulus serier (bl.a. The Handmaid's Tale) i dagsläget finns på HBO Nordic. Så möjligen kanske de fåtal Snobben-specialer som Hulu innehar rättigheterna till (vilket innebär tre specialer och en långfilm) kan dyka upp på antingen HBO Max eller Disney+ i de nordiska länderna. Men det återstår att se...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2021 kl. 01:12:38
Såvitt jag kunnat läsa mig till verkar det enda i Snobben-väg som finns på amerikanska HBO Max vara den fransk-italienska animerade serien Peanuts by Schulz från 2014. Såvitt jag vet har väl den serien aldrig visats i svensk TV, så om den skulle dyka upp även på nordiska HBO Max lär den ju behöva nydubbas (om den nu inte bara släpps i textad originalversion).

I USA verkar Snobben-specialerna vara uppdelade mellan Apple TV+, Amazon Prime och Hulu, så ingen av dessa finns alltså på HBO Max. Några av specialerna finns ju på Apple TV+ i Sverige (omdubbade), men såvitt jag vet inte någon annan tjänst. Problemet är förstås att Warner Bros. inte äger rättigheterna till Snobben, trots att de har distribuerat DVD-utgåvor med Snobben.

Hulu finns ju inte i Norden, men ägs av Disney; även om en del av Hulus serier (bl.a. The Handmaid's Tale) i dagsläget finns på HBO Nordic. Så möjligen kanske de fåtal Snobben-specialer som Hulu innehar rättigheterna till (vilket innebär tre specialer och en långfilm) kan dyka upp på antingen HBO Max eller Disney+ i de nordiska länderna. Men det återstår att se...
Det är ju ingenting jämfört med vad som har blivit utgiven i Sverige från scanbox och VHS. Men det är ändå lugnt, är inte intresserade av dom nya serierna eller dom nya dubbningarna.

Scoobydoofan1

#411
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2021 kl. 01:12:38
Såvitt jag kunnat läsa mig till verkar det enda i Snobben-väg som finns på amerikanska HBO Max vara den fransk-italienska animerade serien Peanuts by Schulz från 2014. Såvitt jag vet har väl den serien aldrig visats i svensk TV, så om den skulle dyka upp även på nordiska HBO Max lär den ju behöva nydubbas (om den nu inte bara släpps i textad originalversion).

I USA verkar Snobben-specialerna vara uppdelade mellan Apple TV+, Amazon Prime och Hulu, så ingen av dessa finns alltså på HBO Max. Några av specialerna finns ju på Apple TV+ i Sverige (omdubbade), men såvitt jag vet inte någon annan tjänst. Problemet är förstås att Warner Bros. inte äger rättigheterna till Snobben, trots att de har distribuerat DVD-utgåvor med Snobben.

Hulu finns ju inte i Norden, men ägs av Disney; även om en del av Hulus serier (bl.a. The Handmaid's Tale) i dagsläget finns på HBO Nordic. Så möjligen kanske de fåtal Snobben-specialer som Hulu innehar rättigheterna till (vilket innebär tre specialer och en långfilm) kan dyka upp på antingen HBO Max eller Disney+ i de nordiska länderna. Men det återstår att se...
Har du sett dom om-dubbningarna av avsnitten? Eller hört den nya dubbningen?

Scoobydoofan1

Hur är den nya snobben serien från Apple jämfört med den från SVT? Med röster och animation.

Scoobydoofan1

#413
Har flera snobben avsnitt blivit tillagda på nån streaming tjänst? Kollade på Apple TV snobben serien och den är.... inte det bästa som har hänt snobben. Inget imponerande men den ger ingen nostalgi osv. Inte det sämsta eller det bästa. Den är också inte så bra som den gamla serien, särskilt animationen, känns begränsad och inte så flytande som hand ritat 2D animation.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 december 2021 kl. 21:43:26
Har flera snobben avsnitt blivit tillagda på nån streaming tjänst? Kollade på Apple TV snobben serien och den är.... inte det bästa som har hänt snobben. Inget imponerande men den ger ingen nostalgi osv. Inte det sämsta eller det bästa. Den är också inte så bra som snobben serien är gamla serien, särskilt animationen, känns begränsad och inte så flytande som hand ritat 2D animation.
Nej, såvitt jag vet finns det i dagsläget inga fler avsnitt eller specialer än de tre klassiska Snobben-specialer som funnits de senaste åren  på Apple TV+ (i omdubbad form).

Vilken av serierna på Apple TV+ syftar du på? Det finns ju nämligen två Snobben-serier som producerats exklusivt för Apple - Snobben och hans vänner från 2021 och Snobben i rymden från 2019. Personligen tycker jag bättre om Snobben i rymden, då Snobben och hans vänner blir lite för rumphugget med tre korta 7-minutersepisoder som gör att det inte finns så mycket kontinuitet. Snobben i rymden har visserligen också korta avsnitt, men har en sammanhängande handling mellan alla avsnitt så att man med fördel kan se flera avsnitt direkt efter varandra.

Animationen har jag dock ingenting emot, och faktum är att båda serierna faktiskt är traditionellt handtecknade i 2D-stil.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 december 2021 kl. 12:31:07
Nej, såvitt jag vet finns det i dagsläget inga fler avsnitt eller specialer än de tre klassiska Snobben-specialer som funnits de senaste åren  på Apple TV+ (i omdubbad form).

Vilken av serierna på Apple TV+ syftar du på? Det finns ju nämligen två Snobben-serier som producerats exklusivt för Apple - Snobben och hans vänner från 2021 och Snobben i rymden från 2019. Personligen tycker jag bättre om Snobben i rymden, då Snobben och hans vänner blir lite för rumphugget med tre korta 7-minutersepisoder som gör att det inte finns så mycket kontinuitet. Snobben i rymden har visserligen också korta avsnitt, men har en sammanhängande handling mellan alla avsnitt så att man med fördel kan se flera avsnitt direkt efter varandra.

Animationen har jag dock ingenting emot, och faktum är att båda serierna faktiskt är traditionellt handtecknade i 2D-stil.
Den första, den är.... som den andra. Har get båda en chans och det känns som tom och Jerry reboots.... serierna når inte höjdpunkten som den tidigare serien gjorde.

gstone

Jag gillar inte Snobben som tecknad film.

Inga kändisar med :( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 16 december 2021 kl. 15:05:10
Jag gillar inte Snobben som tecknad film.

Inga kändisar med :( :'(

Utom Maria Rydberg  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 december 2021 kl. 15:05:10
Jag gillar inte Snobben som tecknad film.

Inga kändisar med :( :'(
Det finns liksom inga roller för kändisar att spela i Snobben eftersom att huvudkaraktärerna är barn och vuxna aldrig pratar. Men om du nu är ute efter kända personer som medverkat i Snobben dubbningar så har ju Kim Sulocki gjort det.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2021 kl. 16:08:52
Det finns liksom inga roller för kändisar att spela i Snobben eftersom att huvudkaraktärerna är barn och vuxna aldrig pratar. Men om du nu är ute efter kända personer som medverkat i Snobben dubbningar så har ju Kim Sulocki gjort det.

Jag behöver inte gilla Snobben om jag inte vill.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.